דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון מנהלים - למי מחויב מאמן אישי למנהלים? מי הלקוח? 

מאת    [ 01/12/2010 ]

מילים במאמר: 679   [ נצפה 2144 פעמים ]

אימון אישי הוא תהליך בו מובטחים למתאמנים גם דיסקרטיות מוחלטת וגם זכות הבחירה לגבי המטרות וההדגשים  של האימון. אימון אישי מבוסס על "בקשת אימון" ועל התייחסות מלאה למטרות שהמתאמנים מציבים. נכון, במהלך אימון אישי המאמן יכול להציע כיוונים נוספים אבל זכות הבחירה היא של המתאמנים. מאמן אישי מחויב למתאמנים, הם הלקוחות. אימון אישי הוא תהליך בו המאמן מחפש את טובת המתאמנים ועוזר להם לפעול למען הגשמת רצונותיהם.

מה קורה כאשר מדובר במסגרת של אימון אישי למנהלים? מי הלקוח? האם אימון מנהלים שונה מהותית מאימון אישי רגיל?

לצורך הדיון אבחין בין שני סוגים של אימון מנהלים:


    • 1. אימון מנהלים של אלה שפנו ביוזמתם בבקשה לעבור אימון אישי, הם משלמים עבור אימון אישי מכיסם ומציבים את המטרות האישיות שלהם. מטרת העל שלהם היא בד"כ "להיות מנהלים טובים יותר, לזכות בהכרה של הארגון ביכולות הניהול, ולאזן בין קריירה לחיים". מדובר באותם מנהלים שרוצים להימנע מהקונפליקטים המתוארים בהמשך ו/או רוצים לעבור אימון אישי למנהלים והדרכה פרטנית בשלב מוקדם בקריירה מבלי לחכות למימון הארגון.
    • 2. אימון אישי למנהלים שממומן ע"י הארגון ושמתבצע ביוזמת הארגון. ארגונים רבים שמבינים את המגבלות של קורסים וסדנאות מציעים למנהלים שלהם לעבור אימון אישי והדרכה פרטנית.

אימון אישי למנהלים ביוזמת הארגון ובמימונו מציב מספר דילמות אתיות מעניינות. פתירות אבל דורשות מודעות ותשומת לב.


    • 1. כאשר אימון מנהלים יזום ע"י הארגון, מנהלים מתאמנים עלולים להגיע ללא רצון ומחויבות. אימון אישי במהותו הוא תהליך שמתבסס על מחויבות המתאמנים, מחויבות שנובעת מרצון אמיתי לשפר ולהשתפר.
    • 2. האם כשהארגון משלם הוא הופך ללקוח? האם למנהלים שעוברים אימון אישי עדיין מובטחת דיסקרטיות מלאה? האם אימון אישי למנהלים שממומן ויזום ע"י הארגון מחייב/מאפשר למאמן לדווח על ההתקדמות לארגון?
    • 3. האם לארגון יש חלק בקביעת המטרות. הארגון מכיר את מנהליו. למנהלים הבכירים יש דעה (סביר להניח מבוססת) לגבי היכולות והחולשות של מנהלים שנשלחים לאימון. האם הם יכולים להכתיב למנהלים ולמאמנים את האג'נדה של האימון?

בעיקרון, אימון אישי לא יכול להתבצע ללא שיתוף פעולה של המתאמנים. האתגר של מאמן אישי למנהלים הוא לשכנע את המתאמנים (שהם כזכור מנהלים בעלי סמכות בעצמם) שלתהליך יש ערך מוסף אישי עבורם. מאמן אישי אינו יכול לפעול לאורך זמן על עם מנהלים מתוך הסמכות הפורמאלית שיש למנהלים הבכירים שלהם. למנהלים הבכירים שיוזמים אימון אישי למנהלים הכפופים להם יש גם חלק חשוב בתהליך המכירה. לא רצוי להציג אימון מנהלים כתהליך ש"מתקן" מנהלים כושלים. רצוי להציג אימון אישי למנהלים כלוקסוס שמאפשר לכל אחד להתחזק באופן פרטני ולהרוויח אישית.

מנהלים שמגיעים לאימון אישי רוצים לדעת שהם אכן בתהליך אישי. כל דיון ישיר של מאמן אישי עם מנהלים-של-מנהלים, לגבי מנהלים-מתאמנים, עלול לפגוע בתהליך, כמו גם הכתבת מטרות ע"י מנהלים בכירים. אז מה עושים? איך בעלי התקציב ויוזמי התהליך יכולים להשפיע מבלי לפגוע בפרטיות של התהליך? יתרה מזו, יתכן ובמהלך אימון מנהלים יעלו חילוקי דעות שיש למנהלים עם מנהליהם- איך פותרים אותם?

כאמור, דיון ישיר של המאמן עם הארגון (כלומר עם מנהלים-של-מנהלים) אינו מומלץ. זהו צעד אחרון ומותנה באישורם וידיעתם של ה מנהלים-המתאמנים. אז מה כן?


    • מנהלים בכירים, כחלק מתהליך שוטף, מעבירים משוב למנהלים בדרג הביניים. הם יכולים לבקש ולהציע שהנושאים שעלו במשוב יועלו גם באימון.
    • מאמן יכול להציע למנהלים-מתאמנים לדון בנושאים מסוימים עם מנהליהם. הוא יכול להכין אותם לפגישה כזאת. במקרים מסוימים, המאמן יכול לשוחח עם המנהלים הבכירים לבקשת (לפחות בהסכמת) המנהלים המתאמנים.
    • יש מקרים בהם למנהלים (המתאמנים) יש קשיים עם מנהלים עמיתים. רצוי לעזור להם להתגבר על הקשיים ללא מעורבות ישירה של מנהלים בכירים. לעודד אותם לשוחח זה עם זו או להציע פגישת "תיווך" משותפת עם המאמן.
    • יש מקרים בהם מאמן אישי שעובד עם מספר מנהלים של הארגון מבחין בקשיים משותפים לכולם, קשיים שעל מנת להתגבר עליהם יש צורך בעזרת/מעורבות הארגון. יש לחפש את הדרך להציף את הקשיים מבלי לסמן מנהלים מסוימים כמוקדי הבעיה.

לסיכום - יש להניח ש...1) מנהלים בכירים שיוזמים אימון אישי למנהלים הכפופים להם רוצים לשפר ולא להעניש. 2) מנהלים בכירים שיוזמים אימון אישי למנהלים הזוטרים מבינים שהרווח הגדול לארגון הוא בשיפור יכולת הניהול של המתאמנים 3) אפשר למכור למנהלים ש"נשלחים" לאימון מנהלים את הפוטנציאל הגדול שיש לתהליך לייצר ערך מוסף אישי עבורם, ערך שכמובן תורם גם לארגון.

עוד על אימון אישי למנהלים אתם מוזמנים לקרוא בקישור אימון אישי משולב הדרכה למנהלים.

יוסי וילנסקי - מאמן אישי מוסמך, בעל ניסיון עשיר בעבודה עם אנשים - כמנהל בכיר, כמאמן אישי, כמנחה וכמדריך. אימון אישי בונה  - מודל יעיל ואפקטיבי לאימון אישי המשלב טיפול בבעיות דחופות עם בנייה של יכולות אישיות/חברתיות לטווח ארוך. אימון אישי משולב הדרכה למנהלים בכל הדרגים: בכירים, צעירים, זוטרים, מנהלים בדרג הביניים. אימון עסקי, אימון אישי לקריירה והכנה לראיונות עבודה. מתמחה בתקשורת בין אישית וקבלת/בצוע החלטות.  www.yossivilenski.co.il טלפון: 052-6968695  מתגורר בכפר סבא  ופועל בעיקר באזור השרון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב