דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכבוד החנוכה- משחקים עם נכדים - ילדים. 

מאת    [ 30/11/2010 ]

מילים במאמר: 826   [ נצפה 3303 פעמים ]

לכבוד החנוכה: משחקים עם נכדים/ילדים.

 

אם אתם מתכוונים לבלות עם הילדים או עם הנכדים בחנוכה, בנוסף לבילויים המוצעים בסביבה שלכם, הנה כמה רעיונות לתעסוקה בביתכם.

שכחתם לקנות סביבון והילדים עלולים להתאכזב? קחו שני דיסקטים שכבר לא בשימוש. במקום להשליך אותם לפח, חפשו ג'ולה מזכוכית, מעט ניר דבק ומדבקות או נייר צבעוני. לא לשכוח: מעט דבק.

כעת הציעו לכל נכד זוג דיסקטים, ג'ולה ומדבקות. הסבירו לו שיש להניח את הג'ולה בנקב שבאמצע הדיסקט הראשון ולהניח מעל, בדיוק בצורה חופפת, את הדיסקט השני. יצרתם "כריך" שהמילוי שלו הוא הג'ולה. כעת הנחו את הנכד להדביק כמה מדבקות על השוליים, כך שה"כריך" יהיה קבוע ולא יזוז. אם תנסו לסובב אותו כעת על משטח חלק, תגלו יופי של סביבון!

כדי להעלות את רמת ההנאה, תנו לילד להדביק מדבקות צבעוניות על החלק העליון של הסביבון. בסיבוב, ייווצר רצף של התמונות – כעין סרט בזעיר אנפין.

עוד הצעה: תנו לנכד להדביק פס רחב של ניר בצבע צהוב, אחריו פס נייר בצבע אדום, שוב צהוב וכו'- עד שהדיסקט יכוסה בפסי הצבע. כעת, כשהסביבון יסתובב, הנכד יגלה צבע כתום, כמובן, בגלל הערבוב כביכול של הצהוב והאדום.

אפשר לחזור על כך, אם הפעם נדביק צהוב וכחול לסירוגין-ואז יתקבל צבע ירוק, או אדום וכחול לסירוגין – לקבלת צבע סגול.

 

עוד משחק נחמד: אם כן החלטתם להשתולל וקניתם לכל נכד סביבון צבעוני בעשרה שקלים שלמים – ולא בתשלומים – אל תגישו להם את הסביבון על מגש הכסף. תנו להם אותו רק לאחר שהם יחפשו אותו: "חפש את הסביבון" , על משקל "חפש את המטמון". אם הנכדים בגילאי שנתיים עד 4 שנים, החביאו את הסביבון ועזרו להם למצוא אותו בשיטת "חם-קר": אם הנכד מתקרב למקום בו החבאתם את הסביבון, אומרים :חם, חם מאד, רותח וכו'. אם הנכד מתרחק ממקום המחבוא של הסביבון, תגידו: קר, יותר קר, קפוא ...וכו'.

אם הנכד כבר עבר את גיל 5. ציידו אותו במצפן ועזרו למצוא את הסביבון בעזרת המצפן. זאת הזדמנות נהדרת לשנן את ארבע רוחות השמיים, שמות ומיקום.

עוד הרבה רעיונות למשחקים תמצאו באתר:

www.saba-sabta.co.il

לא לשכוח: חנוכה זה גם נרות! אם הנכדים עד גיל 4, קחו נר, קשרו אותו בחוט לחגורת המכנסיים של הילד, בצד האחורי של הגב ( או, בלועזית, מעל הטוסיק). הכינו קופסת שימורים ריקה, העמידו אותה על הרצפה מאחורי גבו של הילד והורו לו לנסות להכניס את הנר (הכבוי, כמובן) לתוך קופסת השימורים. נחמד לעשות את המשחק הזה כתחרות בין שניים או יותר נכדים, אבל אם אתם רק עם נכד אחד, אפשר למדוד לו זמן ולתת לו לעשות את המשחק מספר פעמים, כדי לבדוק עד כמה החזרות משפרות את ביצועיו.

אם הנכדים מעל גיל 5, אפשר כבר לשים לו בקבוק ריק, כדי שהקליעה תהיה מתאימה יותר לגיל.

 

עוד רעיון: אתם קניתם נעליים חדשות והקופסא נותרה ריקה. פרקו אותה ותנו לילד לצייר על הצד הגדול יותר חנוכייה. הנכד מתקשה? עזרו לו. כעת ציירו על הדופן הקטנה יותר של הקופסה כמה נרות. תנו לנכד לצבוע כל נר – כולל הלהבה – ולגזור אותם. הדביקו לצד האחורי של החנוכייה שני מגנטים קטנים (מאלה שממלאים את תיבת הדואר: של גנן, שרברב וכו'.) הצמידו את החנוכייה לפלדלת שבכניסה או לדלת המקרר. כעת גלגלו על אצבע פיסות קטנות של ניר דבק שקוף (סלוטייפ), כך שתיווצר טבעת דביקה משני הצדדים. הצמידו טבעת כזאת מאחורי כל נר. כעת קשרו את העיניים של הנכד , תנו לו ביד נר עשוי קרטון ואמרו לו שהוא צריך לנסות להדביק אותו למקום המתאים בחנוכייה. אם יש כמה נכדים, ערכו תחרות ביניהם ורק אל תשכחו לרשום בכל פעם את שם הנכד המדביק, ליד הנר המודבק. מי שיזכה בתחרות, יקבל כפרס את הזכות להיות ראשון בהדלקת הנרות האמיתיים.

 

קניתם סופגניות או הייתם חרוצים והכנתם לבד? נהדר! במקום להניח אותם על צלחת הגשה, העבירו דרך שלוש סופגניות שלושה חוטי תפירה ארוכים ותתלו את שלוש הסופגניות על מקל ארוך (של מטאטא, למשל) במרחק מירבי זאת מזאת. את המקל אתם מחזיקים בגובה מתאים, כך שהסופגניות יהיו בגובה הפה של כל אחד מהנכדים. כעת שלושה נכדים רעבים צריכים לאכול כל אחד סופגנייה תלויה על חוט, מבלי להיעזר בידיים. מי שמסיים ראשון, מוזמן לשרוק – אבל בלי לפזר פירורים בדגם של ממטרה!

סיימתם לשחק? נעשיתם רעבים? קדימה: מכינים לביבות. נכד בן 6 יכול לקלף תפוח אדמה, נכד בן 9 יכול לחתוך אותו ולהכניס למעבד מזון, הנכד בן הארבע יכול ללחוץ על מתג ההפעלה, לשבור ביצה ולהוסיף אותה לתערובת, והסבתא תוסיף קמח ומלח – וכולם יכולים להכין את הלביבות. הנכד בן התשע יכול להשגיח על הטיגון, אבל בתנאי שהסבתא צמודה אליו. אין לכם מושג איזה טעם גן עדן יש ללביבות שהנכדים הכינו בעצמם!

את המתכון הפשוט תמצאו באתר, במדור המתכונים.

בתאבון וחג חנוכה שמח!

קורה שורץ www.saba-sabta.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב