דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנהיגות חדשה במוסד - תמיר פדרו 

מאת    [ 30/11/2010 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 3583 פעמים ]

 מנהיגות חדשה במוסד – תמיר פדרו

סיפור קצר. יום אחד החליט "ברוך" להצטרף לקבוצת נזרים שהיו צריכים להגיע להרי ההימלאיה. מטרתו הייתה להגיע לפסגת ההר לאחר הליכה מאומצת וקשה החליט ברוך לוותר ולרדת בחזרה לכפר. הנזרים שהיו מבוגרים במספר רב של שנים הצליחו להגיע לפסגה כאשר הם לא נתקלו בקשיים משמעותיים.

הסיבה העיקרית לקושי של ברוך הייתה כי הוא לא נהנה מהדרך. הוא ראה בעיקר את המטרה לנגד עיניו בעוד שהנזרים "נהנו" מכל מכשול אשר גרם להם להתבונן בפליאה ולהמשיך הלאה.

בתרבות הטיבטית המדיטציה קשורה להתבוננות "כתינוק הרואה את העולם בפעם הראשונה". בניגוד לה התרבות המערבית מקדשת את היעדים והמטרות אך הדרך נזנחת מאחור.

 

חשיבות האנושיות 

תמיר פדרו נחשב לאדם אשר יודע לשמור על יחסים אנוש טובים ותקינים ולשמר אותם לאורך זמן. ברצוני לאחל לו הצלחה בשמירה על ביטחון ישראל ובכלל הרבה יותר קל להתחבר לאנשים שאוהבים לראות משחקי כדורגל משובחים כמו (הקלסיקו).

 

חשיבות ההתבוננות והלמידה מהדרך

למד את אנשיך להתבונן בדברים הנקרים בדרכם הזכר לסובבים אותך כי הדרך על כל המכשולים והסכנות הטמונים בכך היא לא פחות חשובה. אף שחקן כדורגל לא אוהב לשבת על הספסל, אולם "בישיבה על הספסל" אפשר ללמוד דברים רבים.

אם מאמנים היו מבקשים מהשחקנים לרשום תוך כדי משחק מה הם בתפקיד שלהם יכולים לעשות אחרת וכיצד הם יכולים לעזור לקבוצה לנצח ברגע שהם היו נכנסים התוצאות היו הרבה יותר טובות.

אחד מהתפקידים הראשים הוא להשאיר את האנשים הטובים וראשי האגפים שחשבו שהם יגיעו לפסגה.

הזכר להם את דרכם של יצחק רבין ז"ל ומנחם בגין ז"ל שהיו במדבר הפוליטי, למדו ובסוף חזרו להוביל ולהנהיג את המדינה.

 

חשיבות הדמיון

בארגון האמון על בטחון ישראל "המציאות עולה על כל דמיון". סיפור אנושי קטן על דמיון. קרן ליבוביץ הייתה אלופת העולם באולמפידת סידני ואתונה לנכים בשחייה למרחק של מאה מטר. בשירותה הצבאי היא נפגעה והחליטה לאחר הפציעה להתמקד בשחייה. היא דמיינה כיצד היא תגיע להיות במקום הראשון באולימפיאדה כשדגל ישראל מתנוסס מעל. כיום קרן ליבוביץ.מרצה על מצוינות אישית, ועבודת צוות. אומנם המציאות עולה על כל דמיון אך הדמיון בורה את מציאות.

 

בא לשכונה בחור חדש

מנהיג חדש שמגיע לשבט מביא איתו דפוסי חשיבה חדשים, את עולמו הרגשי והחברתי. החוקר דוגלאס מקגרגור בשנת 1960 מקטלג מנהיגים לפי טיפוס X ועל פי טיפוס Y.

טיפוס X הוא דואג בעיקר לביצועים אך הוא לא מתעסק או רוצה להתמודד עם יחסי האנוש, מבחינתו העובד הוא עצלן ומה שמעניין אותו אלא הם צרכיו הבסיסים.

טיפוס Y חושב שלעובדים יש צרכים מעבר לצורך בביטחון, הוא הרבה יותר קשוב לצרכים של העובדים שלו. מנהיג המקדם את ערכי הארגון והמטרות אך קשוב גם לצורכי העובד תוך ידיעת היתרון היחסי ושילבו בעבודת היום יום יגרום גם לעובד להיות מרוצה והארגון יקבל עובד עם כישרון ומוטיבציה שיעזרו בקידום המטרה. (מסי מקבל חופש פעולה מלא). איסר הלפרין הראל מתואר כמנהיג אשר הביא לארגון אנשים אשר בשנות החמישים היו מוקצים מבחינתו של בן גוריון (בלי מקי וחרות). מאחל ללתמיר שיצליח לקדם את האנשים הטובים ביותר בארגון אם כמה שפחות בעיות "פוליטיות"

כאשר מנחה קבוצה מגיע בפעם הראשונה להעביר סדנה טיפולית הוא יכול לבחור לשתף דרך עולמו הפנימי והרגשי הדבר גורם לכך שהקבוצה תקבל אותו בגלל הכנות שלו בשיתוף.

 

הארגון במיטבו

על פי פרופסור יצחק א'דגיס הארגון במיטבו כאשר החזון, היצירתיות והחדשנות מגיעים לרמתם הגבוה ביותר והתוצאות הן בהתאם. עבודת הצוות דומה מאוד לזאת של קבוצת ברצלונה בה כל אחד יודע בדיוק את תפקידו ועושה אותה באהבה ובצורה מושלמת.

כל ארגון גדול ככל שיהיה סובל מעליות וירידות והדבר הוא טבעי. מאחל לך את כל ההצלחה שמור עלינו כי אין לנו ארץ אחרת.

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב