דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמחייה מלאכותית וחוסר אחריות 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2243 פעמים ]

צמחייה מלאכותית הפכה למוצר אהוב על אנשים רבים. במבט ראשון ניתן לחשוב שמדובר בדבר חיובי. צמחייה מלאכותית היא בעלת יתרונות שונים, היא טובה לסביבה והיא מוסיפה לאסתטיקה של החיים של האדם מן הישוב. אך מי שמקדיש מעט יותר תשומת לב לתחום מתפתח זה מבחין לפתע באיום הגלום בתוך החפץ היפה למראה והטוב למגע הזה. בחינה מעט מעמיקה של החפץ הזה מגלה לנו שמדובר באיום ממשי על החברה האנושית ועל התרבות בכללותה. עם כל הצער שבדבר נראה שלא תהיה ברורה לאזרחים שמודאגים מעתיד האנשות אלא לפעול להוצאתה של צמחייה מלאכותית מחוץ לחוק וכך להציל את העולם לפני שהוא מגיע אל קיצו הבלתי נמנע.

היתרונות של צמחייה מלאכותית ידועים לכל מי שעיניו בראשו. זוהי צמחייה שאינה דורשת טיפול. כל מה שצריך לעשות זה ללכת לחנות המתאימה ולרכוש צמח לפי הטעם האישי, לחזור הביתה, להניח את הצמח במקום שמיועד לו וזהו. כעת לא צריך להשקות אותו או לגזום אותו או לנקות את העלים הנושרים שלו או להילחם נגד מזיקים שונים שאיוו להם למושב את עלי השיח. צמחייה מלאכותית היא האובייקט המושלם: היא עושה הכול מבלי שהאדם מן הישוב צריך לעשות משהו בעצמו מעבר לפעולת הבחירה והקנייה.

האנשים שאוהבים לקשט את הבית עם צמחייה מלאכותית הם אנשים בעלי טעם אסתטי, בכך אין ספק, אבל ייתכן והאהבה שלהם לסוג זה של צמחייה נובעת יותר מכל מקלות הטיפול בסוג הזה של הצמחייה. בין חובביי הצמחייה הזו ניתן למצוא רווקים רבים שמסרבים לקבל על עצמם מחויבות, רווקות שלא עושות די כדי למצוא לעצמן חתן, הורים שהקריירה שלהם חשובה להם ואין להם זמן להשקות צמחים כל יומיים ושאר טיפוסים שלא מבינים את חשיבותה של אחריות. צמחייה מלאכותית מאפשרת לאנשים הללו שאינם אוהבים אחריות למצוא לעצמם דרכים שבהם הם יכולים גם ליהנות ממנעמי החיים וגם לא לשלם עליהם יותר מדי. אם בעבר היה ניתן לצפות שרק האזרחים המועילים וההגונים היו יכולים ליהנות ממנעמי החיים ואילו העצלנים, המרדנים ואלה שלא קיבלו על עצמם את הכללים החברתיים והמוסכמות נאלצו לחיות בבתים ללא עיצוב פנים ראוי לשמו, הרי שכיום גם מי שאינו מוכן לקבל על עצמו את העול החברתי ואת המכלול של הערכים המקובלים יכול לפתע להתגאות בעיצוב פנים נאה, בבית נעים, באסתטיקה בורגנית מהוגנת.

אנה מועדות פניה של החברה אם בזכות צמחייה מלאכותית עיצוב פנים הופך לנחלתו של כל אחד ואחת גם אם הם לא מתביישים להתחמק מאחריות? אמת, גם אזרחים מהוגנים שמקפידים לעבוד קשה ולשמור על כל ערכי החברה ההגונה נהנים מהאפשרות לקשט את הבית באיזה עציץ של צמחייה מלאכותית או אגרטל של פרחי משי. עם זאת, כל אזרח מהוגן יבין שעל מנת להציל את החברה בצורתה המסורתית והמקובלת יהיה עליו להקריב קורבן אישי יקר. הויתור על צמחייה מלאכותית יהיה התרומה של כל אזרח מהוגן שברצונו להציל את התרבות האנושית.

נותר לקוות שאחרי שנמגר את חוסר האחריות של המורדים החברתיים נוכל לשוב וליהנות, אזרחים הגונים שכמונו, מהיתרונות של צמחייה מלאכותית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב