דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכירות - זה הכל ! 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 1986 פעמים ]

מכירות - זה הכל !

מאת ד"ר זאב גרוס *

ברוכים הבאים לעידן החדש. מכירות וזה הכל!

רוברט קיוסאקי, מחבר רב המכר "אבא עשיר, אבא עני" חולל מהפיכה בגישתו לעסקים ולחיים בכלל. בואו ונקבע תחילה מה חשוב לנו באמת ואחר כך נפעל לממש זאת. במלים אחרות – אל תתנו לאחרים להשפיע על שיקול דעתכם בניגוד לרצונכם. "אחרים" יכולים להיות: הורים, מורים, חברים, תרבות קיימת ועוד.

אם מה שחשוב לך באמת הוא לימודים, תואר ותעודות – לך לממש זאת באקדמיה.

אם מה שחשוב לך הוא הרווחה האישית שלך, מימוש פנטזיות, ובכלל ליהנות מהחיים – את/ה זקוק/ה לכסף!

אם הגעת למסקנה זו שכסף הוא המפתח למימוש החלומות – כדאי ומומלץ ליישם את המלצותיו של רוברט קיוסאקי – להיות יזם ומשקיע אשר הכסף עובד למענו במקום שכיר או עצמאי הרודף אחרי הכסף.

מהי התכונה הבולטת ביותר בקרב יזמים ומשקיעים מצליחים? במלים אחרות – איך הם הגיעו לפסגת ההצלחה?

מסתבר שהנוסחה פשוטה למדי – או שהם זכו בירושה או שהם יזמו ויצרו את התשתית בעצמם. בהנחה שאינך נמנה על הראשונים, כיצד תוכל להימנות על האחרונים?

בראש וראשונה נדרשת מוטיבציה. מוטיבציה להצליח ולהרוויח הרבה כסף. זה לא מספיק. תידרש גם לאישיות מסוג מסוים. אישיות המקפלת בתוכה נחישות וחסינות מפני כישלונות. נחישות להגיע למטרה הנכספת ויהי מה, ולא להירתע מפני המכשולים שבדרך – ככל שיהיו רבים.

באופן בלתי מפתיע לחלוטין מסתבר שאיש מכירות בכל תחום שהוא נדרש לאותן תכונות בדיוק. עליו להיות ניחן במוטיבציה גבוהה, נחישות וחסינות מפני התנגדויות. בדיקה נוספת של השטח מאמתת את הממצא לחלוטין – מרבית המצליחנים ניחנו בכישורי מכירה מעולים.

ומה בדבר אותם אלו שפנו לאקדמיה? (זוכרים? אלו שהכסף היה פחות חשוב להם). מסתבר שגם שם זה עובד בדיוק אותו דבר. כדי להתקדם באקדמיה צריך לדעת למכור. למכור את התזה שלך, את היכולות שלך – ובקיצור את עצמך.

כאיש מכירות זה לא משנה מה אתה מוכר. אם יש לך את זה – תוכל למכור כל דבר ובהצלחה ניכרת. בשביל זה צריך להבין מי עומד מולך, מה הצרכים שלו, איך להכין את אסטרטגיית המכירה ולהיות מיומן באקט המכירה עצמה.

אכן, מכירה מתבצעת לא רק בעסקים. מכירה כוללת כישורי משא ומתן ברמה הגבוהה ביותר. למכור להוריך או לילדך רעיון משלך – זהו אקט מכירה. להתקבל למקום עבודה חדש – זה בעצם למכור את עצמך...ובמחיר הגבוה ביותר. לשכנע משקיעים, פקידי בנק ורשויות בפרויקט שלך – זוהי מכירה. לשכנע מנחה לדוקטורט שאתה הוא זה שיכול לספק את הסחורה – זוהי מכירה. וכן הלאה וכן הלאה. מכירה זה בעצם הכל! היא משתרעת על כל מישורי החיים. ובעצם בכל מקום שיש יחסים יש מכירה. בחרנו בבן או בת הזוג שלנו מכל האחרים, לשותפות החשובה מכולם, בין השאר בגלל שהם ידעו למכור לנו את עצמם טוב יותר.

חלקכם בוודאי יאמר כעת – "ואם אין לי את זה"? אין שטות גדולה מזאת. ניתן לפתח כישורים אלו אצל כל אחד. יהיו כאלה שאצלם זה יזרום טבעי יותר, ואילו אצל אחרים זה ידרוש תרגול ועבודה רבה יותר. תירגול ועוד תירגול חשובים בתחום זה יותר מבכל תחום אחר. לכן, כל שנדרש הוא להצטרף לקורס המתאים. תופתעו כיצד יכולותיכם בתחום המכירה ישתפר בכל הנושאים החשובים בחייכם – עבודה, עסקים, לימודים, חברה וזוגיות.



* ד"ר זאב גרוס הוא יזם, בוגר הטכניון ברפואה (M.D) ומנהל את מדי-גל המרכז לבריאות המשפחה בו הוא משמש כמומחה ברפואת משפחה. עורך דין, בעל תואר שני במשפטים (אוניברסיטת תל אביב, LL.M).

בתחום העסקי הינו בעל תואר שני במנהל עסקים (אוניברסיטת ת"א, MBA) ובעל נסיון רב בהקמה וניהול חברות שונות בתחומי החינוך והחברה. ביניהם: מדיסקול – שבבעלותה בית הספר היחיד בארץ המכשיר רופאים לרפואה אסתטית ו- New ICU להיכרויות והתאמה בין אנשים. יזם והקים את "גן וגם" – שהכשיר ילדים מחוננים למנהיגות. ועוד ועוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב