דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלח לי שקט - בידוד אקוסטי ואתם 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 3310 פעמים ]

יותר ויותר, הופך השקט למצרך נדיר עבור אנשים אשר חיים בנוף האורבני. נראה כי הרעש והצפיפות הם המחיר שיש לשלם עבור היתרונות שיש לעיר להציע לנו, אבל מסתבר שלרעש יש השלכה ישירה על בריאותנו הפיסית והנפשית ועל איכות חיינו. לא חייבים סתם לשבת ולסבול, הפתרון: חומרי בידוד אקוסטי מתקדמים.

 

"שלח לי שקט..." קוראות מילות השיר של "הכול עובר חביבי." לכאורה המדובר בבקשה בסיסית מאוד, בדבר כה פעוט שאין כל סיבה להקדיש לו מחשבה נוספת. אדרבא, שקט לא נראה כדבר הראוי להקדיש לו שיר שלם. אז נכון שהשיר מדבר על שקט נפשי, ולא בהכרח על השקט הזה, שמשמעותו פשוטו כמשמעו היא היעדר רעש, אבל מסתבר ששקט נפשי ושקט פיסי קשורים זה בזה בקשר הדוק. בתקופה בה נושא הבריאות ואיכות הסביבה תופסים יותר ויותר מקום בתודעה הציבורית, השפעות הרעש על הסביבה ועל הבריאות, שמר על שקט יחסי. אולם מחקרים רבים בשנים האחרונות מצביעים בנוסף גם על קשר בין חשיפה לרעש ובין בריאות הגוף והנפש.

 

סיבות לרעש

אולי הסיבה המשמעותית ביותר לרעש בסביבה האורבאנית נובעת מרעש של תנועת רכבים ממונעים. אף על פי שהרכבים המודרניים מייצרים פחות רעש מרכבים ישנים, עדיין תנועת רכבים, כגון מכוניות, משאיות, אוטובוסים ואפילו מטוסים מספקים רעש בלתי פוסק. אם בשנים עברו רעש זה היה מופחת ואף מופסק לגמרי בחלק משעות היממה, הרי שכיום ישנם אזורים רבים בהם רעש זה הפך לבלתי פוסק, עקב תנועת רכבים ממונעים 24 שעות ביממה. מסיבה זו, אגב מרבית הבתים כיום נבנים עם חלונות המצוידים בחומרי בידוד אקוסטי, אשר מצמצם ואף מבטל את הרעש בשעה שהחלונות סגורים. אומנם משמעות הדבר שאין זרימת אוויר טבעית, אך לפחות אפשר לזכות במעט זמן שקט.

 

סיבה נוספת לרעש הינה הצפיפות בין הבתים ותנועת בני האדם הערה, במשך שעות היום והלילה. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד במקומות בהם הוקמו מוקדי בילוי לצעירים, אשר אוהבים לחגוג עד השעות הקטנות של הלילה. כמו כן, צפיפות הבתים ובנייתם באופן שאינו מתחשב בהשלכות האקוסטיות, מביא לכך שמבנים שונים יוצרים לעתים קרובות "כיסים אקוסטיים," אשר כולאים ואף מגבירים את הרעש ביניהם. כאשר מדובר בבתים ישנים, בהם לא הותקנו מעולם חומרי איטום אקוסטי, הפרעת הרעש יכולה להיות בלתי נסבלת, ואף להביא לירידת הערך של הנכס בשוק הנדל"ן.

 

לסיבות אלו מתווספת גם העובדה כי שיטות הבנייה וחומרי הבנייה בהם נעשה שימוש כיום, חדירים יותר להפרעות רעש מאשר בימים עברו. כך, למשל, קירות גבס אינם מספקים איטום אקוסטי הולם וכל רעש כמעט יכול לעבור דרכם. הדבר נכון במיוחד בקירות פנימיים, אשר הוקמו לשינוי מבנה החדרים בבית. כמו כן, נכון הדבר עבור דירות מחולקות, אשר בעליהן חילקו אותן על מנת להרוויח עוד כסף על אותה הדירה.

 

פתרון להתמודדות עם הפרעות רעש - חומרי בידוד אקוסטי

כדי לאפשר מגורים בבתים ובחדרים מסוג זה, יש להקפיד לתכנן את החלוקה נכון באופן אקוסטי, וכן לצייד את הקירות בחומרי בידוד אקוסטי מתקדמים, אשר יפצו על המבנה והתכונות של קירות גבס בבנייה קלה. התייעצות עם מומחים בתחום האיטום והאקוסטיקה, יכולה לאפשר התאמת בידוד אקוסטי עם חומרי בידוד המתאימים לבית - גם אם לא נבנה הבית או המבנה, תוך התחשבות בהיבט האקוסטיקה.

 

כיום, ישנו מידע רב זמין באינטרנט, בנושא חומרי בידוד ושיטות שונות לבידוד רעש. מומלץ לגלוש ולקרוא, על מנת לבחור מה שיטת הבידוד וחומרי הבידוד אשר נראים לכם. כמו כן, ישנו חומר רב בנושא חומרי בידוד ידידותיים לסביבה ולבריאות האדם. היכרות טובה עם חומרי הבידוד השונים תאפשר לכם לבחור את איש המקצוע המתאים ביותר עבורכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב