לאחר השירות הצבאי הגיע הטיול המתבקש ולאחריו כולם התחילו ללמוד או להתלבט, האם ללמוד? מה ללמוד? ואם לא אז מה?.
א? היה בין המתלבטים , הוא לא רצה להיות שונה, כך כולם עושים אז .... גם הוא !!!
משלא מצא א' תשובות להתלבטות החליט לפנות לתהליך אימוני במטרה לעשות סדר בבלגן.
לאחר בירור קצר הוא הגיע למסקנות הבאות :
- אין לו רעיון מוצלח להקמת עסק שהשקעתו הראשונית היא כגודל הפיקדון הצבאי ואין לו סכום כספי נוסף.
- לימודים זו אופציה אפשרית ונוחה, האקדמיה תאפשר לו להכיר, להתנסות ולהחליט.
- הפסיכומטרי אפשר לו להירשם ואף להתקבל לרוב חוגי מדעי הרוח והחברה , למדעי הטבע היה מתקבל אבל .... צריך ללמוד קשה.
לאחר שיח ושיג משהחליט כי פניו ללימודים נשאל א':האם הוא יודע מה מתאים לו???מה הוא רוצה לעשות כשיגדל???
הוא הופתע ולא ידע מה להשיב .מנקודה זו התחיל במסע גילוי אישי, א' בירר לעצמו מהם רצונותיו, מהם חלומותיו, מה גורם לו לסיפוק
ותחושת רוגע, מה מדליק אותו ומה קורץ לו.
זה לא היה פשוט לצעוד בדרך אל הלא נודע, לראשונה בחייו נאלץ להתמודד עם שאלות הממוקדות בו ובמי שהוא .
ובכל זאת ע"י שאלות ממקדות ומבהירות תוך תמיכה וקבלה א' הצליח לאתר ולזהות את מה שהיה חבוי בתוכו.
א? לומד היום עיצוב תעשייתי, הוא שמח מאוד בבחירה שעשה ובדרך שהובילה לנקודה זו.
הוא מחובר לעשייתו, לתוכניותיו וכוח מניע פנימי זה מאפשר לו ליהנות מהלימודים, מהחוויה החברתית ובכלל מהאפשרויות העתידיות.
הסיפור של א? מוכר לכם? לפחות בחלקו הראשון?סביר להניח שכן.
קיימות כמה שיטות וגישות לבירור מהי הדרך שלכם, כדוגמת ייעוץ ,הכוונה ,אבחון ואימון.
כמי שמכירות את השיטות השונות מקרוב כולל שימוש בחלקן ברצוננו להאיר את עינכם בחלק מהיתרונות של התהליך האימוני.
ייחודו בהתאמתו ללקוח/ה על פי מידותיו/ה כאומנות תפירת חליפה/שמלה יחידה במינה.
התהליך מתמקד במתאמן ובצרכיו, נשען על מתודה של העצמה ופסיכולוגיה חיובית (בין היתר) המאפשרת למתאמן לאתר את חוזקותיו
שיובילו אותו "לניצחון" ולמימוש אישי למרות הפחדים והמעכבים.
התהליך גורם לחיבור פנימי לתוצאותיו ולמחוייבות המתאמן לפעול בהתאם.
התשובות לשאלות הכל כך חשובות כמו גם התובנות הן של המתאמן והן הן אבני הדרך הנחשקות ונדרשות להצלחה.
הסיפור של א? קורה לרבים וטובים, חלקכם בוחר במסלול לימודים שאינו מתאים לו מסיבות שונות
החבר'ה ?משפחה?סטראוטיפים? "אני רוצה להיות כמו כולם"!?
לאחרונה עובדות אלו מתורגמות לתופעה הרווחת בה אחד מכל ארבעה סטודנטים אינו ממשיך לשנת הלימודים השנייה !
חברים יקרים ,המסר שלנו ברור לכו אחרי צו ליבכם,חפשו ואל תרפו עד שתמצאו את מה שמתאים לכם !
אתם לא רוצים להיות הסטודנט הרביעי!
יפעת אלי-בלוט ודיאנה גילברט שותפות ב- "אבני דרך" avneiderech.y.d@gmail.com לקידום חברתי תעסוקתי.
מתמחות בקריירה,תעסוקה ולימודים.
יפעת אלי-בלוט בעלת B.Sc בתזונה קלינית ,MBA במנהל עסקים ו-Master Coach .
בעלת ניסיון רב בליווי אישי בבחירת מסלול לימודים ,ג'וב ראשון,תהליכי חיפוש עבודה,פיתוח וניהול קריירה,שינויים בקריירה.
לפרטים נוספים על יפעת | Crystalclear
דיאנה גילברט, בעלת MA בארכיאולוגיה, מורה דרך, מנתחת ומפתחת מערכות מידע ו-Master Coach.
בעלת נסיון רב באימון לצעירים (בחירת מסלול לימודים - קריירה) ובהעצמה אישית (חיבור והכרת האני לבחירות נכונות לחיים).