דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תהפכי תכשיטנות מתחביב לעסק? 

מאת    [ 28/11/2010 ]

מילים במאמר: 759   [ נצפה 2429 פעמים ]

 

איך תהפכי תכשיטנות מתחביב לעסק?

 

תחביב  נחשב כפעילות לשעות הפנאי —  אותו מרחב זמן בו מגדיר כל אדם את הנאתו,  אותן שעות שבהן את חופשייה לפעול מתוך בחירה על פי הבנתך ועל פי נטיותיך. הפנאי בהגדרתו הרחבה מתייחס לכל זמן שאינו עבודה, אבל כמה פעמים הרהרת בינך לבין עצמך "כמה טוב היה אם רק הייתי יכולה להפוך את פעילויות הפנאי שלי לעבודה?" אבל איך עושים את זה?

אם את עוסקת בתכשיטנות או בחריזה בשעות הערב, בין הרבה עיסוקים אחרים— כתחביב, וחולמת להפוך את זה למקצוע, רק חולמת... יכול להיות שמחשבה כזו מוכרת לך.

 

הנה 10 המלצות לכל אישה שרוצה להפוך חלום לעסק בתחום התכשיטנות:

1)     קודם כל  לחלום! חלום הוא מין רעיון, או שאיפה וכל רעיון, עדיף על שום רעיון. אם את חושבת להקים עסק עצמאי את צריכה לדעת שהמשימה שלך היא קודם כל להיות אותו כוח שמניע קדימה את "העגלה" מידי בוקר מחדש. החלום מספק השראה עבורך ועבור כל הצוות שיצטרף אליך, הוא ידחוף אותך דרך המטרות היומיומיות לעבר המטרה הגדולה. אם אין חלום לא יכולות להיות האנרגיות הנחוצות כל כך להגשמתו, כך שזה תנאי בסיסי שראוי לציין בראש הרשימה.

2)     לאהוב! חשוב מאוד להבין שהתחום שאת בוחרת בו צריך להיות באמת אהוב ומעניין קודם כל בעיניך. אם תכשיטנות לא ממש מעניינת אותך, זה גם לא יעניין אף אחד מסביבך. לא תצליחי לשכנע אף אחד שיש בזה משהו ששווה להצטרף אליו או להשקיע בו. היזמים המוצלחים ביותר הם אלה שאוהבים בכל ליבם את תחום עיסוקם ומאמינים לחלוטין ברעיון שלהם.

3)     לתכנן. הכיני תכנית פעולה – מערכת צעדים בדרך להגשמת החלום. מערכת צעדים טובה מורכבת מיעדים — פעולות שיש לבצע כדי להשיג את המטרה.לא כל היעדים הם בעלי אותה חשיבות ותצטרכי לסווג אותם, למשל: יעד עיקרי (השאיפה הכללית) יעד חיוני (מה שחייב להיעשות כדי שאפשר יהיה בכלל לפעול), יעד מותנה (איסוף נתונים כך שאם הנתונים חיוביים-אפשר להמשיך לפעול). דוגמה לכך היא סקר שתוכלי לעשות לגבי שם העסק, מיקום העסק, או לגבי השירותים שהעסק יציע. סקר נותן וודאות לגבי מה נדרש ורצוי מנקודת המבט של הציבור אותו תרצי להפוך לקהל לקוחותייך.

4)     לממן. חשוב שתעלי את נושא הפיננסים על סדר היום לפני שתצאי לדרך. או לחילופין , שתשיגי ערובה מוצקה מאוד לכך שמערכת הצעדים תפיק כספים, לפני שתוציאי אותה לפועל.

5)     לקדם.  במילים אחרות שיווק עצמי. זה כל כך חשוב שאם צריך, כדאי לעשות אפילו דברים קצת משוגעים ולא שגרתיים.

 

6)     להעיז. ללכת עד הסוף. המכשולים והמשברים יגיעו, זה בלתי נמנע. בשביל לצלוח אותם בשלום ולהמשיך הלאה צריך נחישות ומין גישה של "ראש בקיר". מטרות ויעדים צריכים להיות מאוד ברורים וחדים.

7)     להתמיד. כל כך הרבה עסקים נסגרים בשנים הראשונות לקיומם. לפי פרסום של הגלובס, מדי שנה נפתחים בישראל כ- 50 אלף עסקים חדשים, ומספר דומה של עסקים נסגרים במקביל. 42% מהעסקים שנפתחים לא שורדים את השנתיים הראשונות ו-70% לא שורדים מעל חמש שנים. הסטטיסטיקה האכזרית. לכן הנתונים האלה מובילים הישר לשני סעיפים הבאים.

8)     להתייעץ. לעסק פנים רבות ולעיתים קשה לשלוט בכולן. מומחיות בתכשיטנות היא אכן נדרשת אך באותה מידה נדרשת מיומנות עסקית. אם את חושבת שחסר לך ידע בנושא כדאי שתעבדי עם יועץ עסקי מקצועי. זו השקעה שללא ספק מחזירה את עצמה.

9)     היי מיומנת. אשת עסקים, בעלת עסק, היא כמו מנהיגה. כאשר את מקצועית ומיומנת בהיבטים השונים של העסק, אנשים סומכים עליך, ובהחלט מוכנים להקשיב לך.

10)  תתפתחי, תפרחי. הכוונה היא לא לעמוד במקום - בעסק חייבת להיות דינמיות של רעיוניות, פיתוחים, חידושים, וכו'. הרעיון הוא שעסק צריך להתפתח כל הזמן לאיזה שהוא כיוון, אחרת הוא פשוט לא יתקיים.

 

 

הכותבת: אסנת פלאוט, היא מייסדת ומנכ"לית "חרוז כזה", מאז 1994. אסנת זכתה בפרס יזם השנה בקימעונאות לשנת 2004-2005 ועתה היא מועמדת לפרס יזמות בחסות ראש הממשלה . אסנת עוסקת בפעילות התנדבותית ונהנית לחלוק את הידע שצברה עם השנים. את האקדמיה לתכשיטנות כמקצוע יזמה לאחר שהחליטה לקחת את העיסוק המהנה צעד קדימה ולאפשר לנשים רבות להפוך את זה למקצוע: "אני נותנת לנשים לא רק ידע טכני אלא מציידת אותן בכלים לניהול נכון של עסק. אני מרגישה שהעצמה של נשים באקדמיה לתכשיטנות מעצימה גם אותי".

 

 

 

 

אוסנת פלאוט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב