דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנייה, תגיד לנו תודה 

מאת    [ 13/06/2007 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2215 פעמים ]

אנשי הקונסוליה הכללית של ישראל בניו-יורק - זועמים, ויש להם על מה. מטה המשרד החליט לאחרונה לקצץ 40 אחוזים מתקציב ההסברה הישראלית, ולפטר עובדים מצוות התקשורת המיוחד. "ככה לא בונים הסברה", אומרים עתה העובדים בקונסוליה, ושוב - גם זה בצדק.

ההחלטה על קיצוץ כספי ההסברה, טמונה בחוסר הבנה בסיסי של צרכי המאבק הישראלי. מאז החלה האינתיפאדה הפלשתינית השנייה, ניצבת ישראל בפני זירה בינלאומית שמתקשה להבין את עמדותיה, מבקרת בכל הזדמנות את פעולותיה, ונוטה לראות בנו כסמל לזלזול בחיי אדם ובעקרונות המשפט הבינלאומי.

הצעד המנהלי שבוצע בקונסוליה הישראלית, הוא אפוא כשל מהותי בראייה האסטרטגית. משרד החוץ טרם הבין, כך נראה, את משמעות המאבק על דעת הקהל בזירה הבינלאומית. הגישה הישראלית, לפיה "האמת שלנו" תעשה את שלה - אינה נכונה. במאבק על דעת הקהל נדרשים כל האמצעים, כל השיטות.

לא מעכשיו

זה לא חדש. מאז ומעולם, המושג "תקציב חסר" היווה את קו ההגנה של כל המקצצים הרשמיים. ואכן, כמדינה, כגוף ממשלתי, קיצוצים נדרשים מפעם לפעם. גם עכשיו, טוען משרד החוץ בתגובה לדברים, כי "המשרד נאלץ להתמודד עם קיצוץ נמשך...". אלא שהבעיה היא לא בקיצוץ עצמו, אלא בניהול, בתכנון, בראייה. על משרד החוץ היה לתכנן היטב את פעילותו בתפוצות; היה עליו להכין תוכנית אסטרטגית שמכוונת לתקצוב גופי ההסברה בשגרירויות השונות. מדובר בקרב של ממש. והנה, גם כאן, נדרש הקברניט לראות את שלא נולד, להכין תוכניות מילוט, להכיר את שטח האויב.

הולכים, אבל בלי כיוון

בכל אלה, נכשל משרד החוץ. מזה שנים ארוכות, תקציב המשרד שיועד לזירת ההסברה הוא נמוך כל כך, עד כי נתונים שהוצגו בכנסת, העלו כי מספר מצומצם של חברות פרטיות בישראל, משקיעות מתקציבן הפרסומי (בארץ) יותר מכלל תקציב ההסברה הישראלית בעולם.

אך הבעיה החמורה עוד יותר. במשך שנים ארוכות הפקיר משרד החוץ את זירת ההסברה באינטרנט. על זה, כתבנו לא אחת. שרי החוץ לדורותיהם אינם מנצלים את הכלי השיווקי הזול ביותר, המהיר ביותר, את הכלי הטוב ביותר שמציעה התקשורת המודרנית.

מהלכים רשלניים, בדומה לקיצוץ כספי ההסברה, מוכיחים פעם נוספת את נחיצותו של גוף הסברה לאומי בישראל. גוף שיתווה מדיניות, יבנה אסטרטגיה, יכווין פעולה. את כל זאת, למדו הפלשתינים בדרכם.

גם אם נתעלם מהיתרון הבסיסי שיש לנרטיב הפלשתיני, הצד "החלש" לכאורה, הרי ששיטת הפעולה - היא זו שקובעת. ההתנהלות, התפעול של אנשי התקשורת, הניצול של זירת האינטרנט, הטיפול בנתונים, במידע, כל אלה מביאים את הפלשתינים לעוצמה תקשורתית לא מבוטלת. על החברה הפלשתינית להודות אפוא למשרד החוץ באופן אישי. על ראש הממשלה, איסמעיל הנייה, איש החמאס, להודות לשרת החוץ, ציפי ליבני. עליהם להודות לנו, כי בזכותנו הם אלה שמנצחים. לפחות לעת עתה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב