דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי קבוצת סיכון ומהם מאפייניה? 

מאת    [ 28/11/2010 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 4292 פעמים ]

מהי "קבוצת סיכון" ומהם מאפייניה? / מאת יואב ברנזון

 

 

קבוצת סיכון

 

קבוצת סיכון היא למעשה קבוצה "חריגה" או נבדלת משאר האוכלוסיה. לקבוצה זו שייכים כל האנשים שיש להם סוג של התנהגות משותפת הנחשבת למזיקה או חריגה יחסית לכלל האוכלוסיה. 

 

אנשים בעלי התנהגות מזיקה מסויימת משתייכים לקבוצת הסיכון - כלומר הם סובלים מהתנהגויות ומסימפוטמים מזיקים מאוד מסויימים האופייניים רק לקבוצת הסיכון אליה הם שייכים.

 

 

 

דוגמה - קבוצת סיכון של אנשים מורכבים ודואליים

 

קבוצת הסיכון של אנשים מורכבים ודואליים היא קבוצה חריגה. מרבית האוכלוסיה איננה דואלית או קוטבית, ולכן מרבית האנשים אינם סובלים מהסימפטומים שמהם סובלים אנשים דואליים.

 

לקבוצת הסיכון של האנשים הדואליים שייכים אנשים שסובלים מלבטים כרוניים, מסכסוכים פנימיים, מקושי בקבלת החלטות, מרצון עז להשיג הכל ולהיות הכל, מחוסר יכולת לקבוע סדרי עדיפויות בחיים וממתח פנימי כרוני בין רצונות ודחפים סותרים לחלוטין, ממלחמה קשה בין רגש לשכל, מבלבול עצום שבין משיכה לדחייה וחיפוש אחר השילוב הבלתי אפשרי של יסודות סותרים שרחוקים אחד מהשני.

 

 

 

אנשים בקבוצת סיכון מאמינים שכולם כמוהם

 

מרבית האנשים ששייכים לקבוצת סיכון כלשהי נוטים להאמין - בטעות - שכל האנשים לוקים בסימפטומים מהם הם עצמם סובלים. במשך החיים הם לאט לאט קולטים שהם חריגים, שהם שייכים לקבוצת סיכון, שמרבית האוכלוסיה אינה סובלת את מה שהם סובלים.

 

קבוצת סיכון היא תמיד קבוצה שהמאפיינים שלה הם חריגים ואינם משקפים את מרבית האוכלוסיה. הקשיים והסבל שמאפיינים קבוצת סיכון הם ייחודים לחברי הקבוצה בלבד.

 

 

 

אבחון מדוייק ונכון של הבעיה משפר את הסיכוי להתמודד איתה בהצלחה

 

כל עוד אדם מאמין שהוא כמו כולם ושכולם סובלים כמוהו - הוא לא יעשה דבר כדי לעזור לעצמו, כי ההתנהגות שלו תיראה לו כ"נורמלית" ולא מחייבת שום התייחסות מיוחדת, ודאי לא התייחסות טיפולית.

 

רק ברגע שהוא יבין שהוא שייך לקבוצת סיכון חריגה ושעליו לטפל בעצמו - הוא יוכל להתחיל לצעוד קדימה לעבר הבריאות הנפשית שלו. אחרת, הוא יחשוב שהוא בסדר גמור, ושהעולם הוא "הבעיה".  

 

וטיפ לסיום: חלק לא מבוטל מהאנשים ששייכים לקבוצת סיכון אינם מודעים לכך. הם בטוחים שאצלם הכל בסדר, ושלמעשה הבעיה היא במציאות החיצונית ולא במציאות הפנימית שלהם. 

 

 

רקע כללי   יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום.    יואב ברנזון מוביל אנשים לפריצות דרך ולהצלחה בתחום האישי, הזוגי והעסקי ב-25 השנים האחרונות והוא נחשב לאחד המומחים המובילים בתחום בישראל ובעולם כולו. הוא מקבל לקוחות ישראליים וזרים מכל יבשות העולם ואף מגיע למפגשים אישיים בניו-יורק, ברלין ולונדון.    יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,060 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות והפיתוח העסקי.   ? שיטת GET   יואב ברנזון הוא ממציא שיטת GET - שיטה חדשנית, מהפכנית וייחודית לחלוטין הנחשבת לפריצת דרך עולמית. השיטה מביאה לשינוי התנהגותי ולגמילה מהירה ויעילה מדפוסי התמכרות, מתקיעויות ומהרגלים מזיקים וכרוניים. השיטה מבוססת על הנדסה מחדש של גנים במוח והיא מאפשרת גמילה ושינוי במהירות חסרת תקדים.   מדובר בתהליך הנפרס על פני 4 מפגשים בלבד, במהלכם הנטייה ההתמכרותית מדוכאת ונעלמת, ואינה שולטת עוד בהתנהגות המכור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב