דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לוקחים משכנתא? - איך תחשבו מראש את ההחזר החודשי? 

מאת    [ 28/11/2010 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2662 פעמים ]

אתם מתכננים לרכוש דירה חדשה - אתם חושבים לקחת משכנתא מהבנק וקצת חוששים שלא תוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים - על מנת שזה לא יקרה ותוכלו לעמוד בתשלומי משכנתא לאורך זמן, עליכם להתכונן היטב לקראת המהלך. בנוסף, לפני לקיחת משכנתא, תוכלו לחשב מה יהיה גובה ההחזרים החודשיים שלכם, כך שתוכלו לדעת טוב יותר לקראת מה אתם הולכים.

משכנתא היא סוג של הלוואה למטרת רכישת נכסים או דירות, הניתנת על ידי הבנק. את ההלוואה מחזירים לבנק בתשלומים חודשיים, במשך שנים רבות. החזרי משכנתא חודשיים מושפעים מגורמים שונים ויכולים לעלות עם השנים. אך כאמור, כיום ניתן לאמוד מראש את גובהם של החזרי משכנתא חודשיים, לאורך זמן.

חישוב החזרי משכנתא חודשיים

כל מי שמתכנן לרכוש דירה חדשה וזקוק לקבלת משכנתא מהבנק, פונה לקבלת הצעות מהבנקים השונים. יועץ משכנתא בבנק בוחן את הבקשה ומציג בפני המבקש את מסלולי הריבית הקיימים ואת האפשרויות הכדאיות ביותר עבורו. אם אתם מעוניינים לחשב את גובה התשלומים העתידיים, בהתאם להצעות השונות שקיבלתם, תוכלו לעשות זאת באמצעות מחשבוני משכנתא שמציעים הבנקים השונים באתרי הבית שלהם. תוכלו להיעזר באתרים נוספים המציעים מחשבוני משכנתא לחישוב ההחזרים החודשיים, כגון אתרים של חברות השקעות שונות ומוסדות כגון בנק ישראל.      

מחשבוני משכנתא יסייעו בידיכם לדעת באופן די מדויק, מה יהיו החזרי המשכנתא שלכם והאם תוכלו לעמוד בהם בעתיד. כל שעליכם לעשות הוא להכניס נתונים כמו: תקופת משכנתא, סכום משכנתא והריבית המוצעת על ידי הבנק לפי המסלולים השונים, ומחשבון משכנתא יספק לכם אומדן לגבי ההחזר החודשי. על מנת לחשב החזרי משכנתא חודשיים בזמנים בהם הריבית עולה, מומלץ להכניס את אותם הנתונים עם סטייה של עד 10 אחוזים ולקבל אומדן גם עבור החזרי משכנתא גבוהים יותר. באופן כללי, רצוי כי החזרי משכנתא חודשיים לא יעלו על סכום של שליש מההכנסות החודשיות שלכם.

 משכנתא - איך תעשו זאת נכון?

 לקיחת משכנתא היא צעד מאוד גדול, אשר אין להקל בו ראש. משכנתא היא הלוואה בסכומים גדולים מאוד ואי עמידה בתשלום החודשי יכולה להוביל לקנסות, עיקולים ועוד. לכן, יש להתכונן למהלך היטב.


    •  אל תקפצו "מעל הפופיק". בחרו בדירה אשר מתאימה לצרכים שלכם, אך גם ליכולותיכם הכלכליות. דירה יקרה מדי עבורכם תחייב לקיחת משכנתא גדולה, אשר לא בטוח שתוכלו לעמוד בהחזר החודשי שלה לאורך שנים.
    •  נסו לגייס כמה שיותר הון עצמי התחלתי, על מנת שההלוואה שתיקחו מהבנק תהיה קטנה יותר.
    •  פנו לספר בנקים ובררו אלו משכנתאות תוכלו לקבל ובאלו תנאים. בחרו בבנק אשר מציע ריבית נמוכה על משכנתא ותנאים בהם תוכלו לעמוד.
    •  קחו בחשבון בעת לקיחת משכנתא תשלומים נוספים, כגון: מסים שונים, שכר טרחה למתווך ולעורך דין, פתיחת תיק משכנתא ועוד.

אתר בנקרייט הינו פורטל צרכנות פיננסית המוביל בישראל, המספק מידע השוואתי לגבי מוצרים הפיננסים כגון: הלוואות,משכנתא, ניהול תיקים,פקדונות שקליים,ביטוח,קרנות נאמנות,קופות גמל, פנסיה וכדומה. האתר מספק מגוון רחב של מאמרים מקצועיים, מדריכים, שאלות נפוצות, פורומים וכדומה.
http://www.bankrate.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב