דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחסון אתרים 

מאת    [ 27/11/2010 ]

מילים במאמר: 1172   [ נצפה 2194 פעמים ]

אחסון אתרים  

מידע וטיפים לפני שבוחרים בשירות חברת אחסון אתרים

אחסון אתרים - מה זה?

שרות אחסון אתרים/הוסטינג מאפשר לאתרי האינטרנט להיות נגישים לכולם ברשת האינטרנט. שרתי האחסון הם בעצם מחשבים לכל דבר אשר נבנו לשם עמידת בעומסים רבים. דמיינו לעצמכם את רשת האינטרנט כמעיין בניין רב קומות המורכב מדירות רבות, ובעצם אחסון אתר האינטרנט הוא מעין "דירה" אשר תופסת מקום במרחב של "הבניין" - רשת האינטרנט. כאשר בתוך האחסון ניתן להכניס מידע רב, כגון: מסמכים, קבצים שונים, דפים מידע ועוד. חברות האחסון מספקות לגולשי האינטרנט מרחב ברשת האינטרנט המאפשר בעלות של שטח לתקופה מסויימת בעלויות מוזלות.

מידע ומושגים חשובים בהוסטינג:

שטח דיסק:  

זהו נפח האחסון, כלומר הכמות המוקצית לכם בשרת. ככל שנפח האחסון גדול יותר כך ניתן לאחסן כמות גדולה יותר של קבצים ומסמכים. את נפח האחסון אנו מודדים במגה בייטים (MB) ובג'יגה בייטים (GB), כאשר מגה בייט אחד שווה לכ-1024 אותיות, וג'יגה בייט לכ1.024 מיליון אותיות. אתרים תדמיתיים אשר נועדו להצגת העסק ושיווקו אינם דורשים שטח אחסון רב, אך אתרים מורכבים יותר אשר מכילים קבצים רבים דורשים נפח אחסון גדול יותר.

תעבורת נתונים:

כמות המידע העובר מהשרת לגולשים ומהגולשים לשרת. התעבורה נמדדת בדרך כלל ב-GB. כאשר הנתונים באתר הניתנים להעברה לגולשי האתר רבים יותר וככל שיותר גולשים מורידים קבצים ומשתמשים בנתונים אלו כך ישנה זרימה מוגברת יותר של מידע ברשת. כמו בנפח האחסון גם כאן, ככל שהאתר מורכב יותר ומכיל יותר מידע שמועבר אל הגולשים ומידע שהגולשים יכולים להשתמש בו, כך יש צורך בנפח תעבורה גדול יותר.

אחסון שיתופי:

אחסון אתרים שיתופי שמשמעותו כי על השרת שלנו ירוצו מספר אתרים במקביל. היתרון של אחסון הזה הוא העלות המוזלת שלו. סוג אחסון זה מתאים לבעלי אתרים קטנים עד בינוניים, אך לבעלי אתרים גדולים בעלי תנועה גדולה באתר מומלץ לעבוד עם שרת ייעודי.

ריסיילרים:

חברות אחסון אתרים מציעות חבילות ריסיילרים שדרכם ניתן לפתוח שרתי אחסון שיתופי בכמות מוגבלת. חבילות הריסיילר מאפשרות ניהול נוח של האתרים היושבים על השרת. בתור לקוח אנו נהנים ממחירים זולים יותר ואפשרויות לחבילות אחסון מגוונות ומותאמות אישית לבעלי עסקים קטנים.

שרתים וירטואלים (VPS):

שרת VPS הוא יחידה וירטואלית היושבת על שרת יעודי פיזי אחד. על גבי אותו שרת יעודי מחולקים מספר קטן של שרתי VPS אשר חולקים את אותם משאבים אך פועלים כאילו יש ביניהם הפרדה פיזית וכל שרת הוא יחידה נפרדת. השרת וירטואלי מאפשר שילוב תכונות של שרת ייעודי יחד עם תוכנות של שרת שיתופי. השרת מיועד לבעלי אתרים בינוניים עד מתקדמים שזקוקים לביצועים עוצמתיים ומהירים יותר אשר יאפשרו התקנת תוכנות ושימוש בכל אפליקציות שיחפצו בהן. שרתי ה-VPS  הם זולים ועוצמתיים  אך יש להם הגבלה מבחינת משאבים מוקצים ושימוש בהם דורש ידע טכני.

אחסון על שרת ייעודי:

שרת ייעודי זהו שרת בעל יכולת עמידה תחת עומס רב. שרתים אלו מאוחסנים בחוות ספקי אינטרנט גדולות מה שמבטיח מהירות תעבורה גדולה. השרת נועד בעיקר לבעלי עסקים שמאחסנים מספר אתרים ולבעלי אתרים בעלי כניסות רבות מאוד. שרתים אלו יקרים ולכן מומלץ לבחור בסוג אחסון זה רק במידה והשרת תואם באמת את המטרה של האתר. במידה ואינכם בטוחים בסדר גודל הכניסות והתנועה באתר מומלץ להתחיל באחסון שיתופי שהוא זול יותר ( ניתן לקנות חבילות אחסון לתקופה קצרה של מס' חודשים) ובמידה והכניסות יהיו רבות לעבור לשרת ייעודי.

מיקום שרתי האחסון:

 ניתן לאחסן אתרים בחוות שרתים היושבות מחו"ל או בחוות שרתים שיושבות בארץ כגון: 012, 014. היתרון באחסון בחוות שרתים ישראלית היא מהירות גבוהה יותר באתרים גדולים וכבדים אשר רוב פעילותם היא בארץ. בנוסף יש את יתרון השירות והתמיכה זמינים, דבר אשר בעייתי יותר בחוות שרתים בחו"ל.

 

מערכת הפעלה של שרת האחסון - ווינדוס/לינוקס:

שפת התכנות בה נתכתב אתרנו לרוב יקבעו לנו את בחירת מערכת ההפעלה של שרת האחסון. קיימות 2 מערכות הפעלה עיקריות לשרתי האינטרנט:

ווינדוס - מערכת ההפעלה מבית מייקרוסופט, מערכת זאת תומכת בטכנולוגיות ASP.NET, ASP, C# ועוד. אך יתכנו טכנולוגיות שונות כגון תמיכה ב-PHP   אשר אינן נתמכות בחבילות האחסון המוזלות (ישנן חבילות אחסון מורחבות המכילות תמיכות בטכנולוגיות רבות כולל PHP  אך הן יקרות יותר).

לינוקס - אחסן על שרתי לינוקס מאפשרת הרצת טכנולוגיות רבות כגון PHP,TCL,CGI  ועוד. אחסון על שרתים אלו נחשב אמין וזול יותר לעומת שרתי ווינדוס, אך דורש ידע טכני ברמה גבוהה יותר.

בסיס נתונים:

רכיב המאפשר שמירת מידע בטבלאות. שימוש בבסיס נתונים מאפשר הכנסת ושליפת מידע בצורה מהירה ובטוחה (כגון הודעות באתרי פורום). רוב האתרים הדינאמיים משתמשים בבסיסי נתונים לאחסון מידע. בסיס הנתונים הנפוץ ביותר הוא MySql , תוכנת בסיס נתונים זאת היא מהירה ונוחה מאוד וניתנת להתקנה חינם על שרתי אחסון לינוקס ווינדוס.

זמינות השרתים:

זמינות השרת היא אחד הדברים החשובים בקניית שטח אחסון. רוב אתרי האחסון מדווחים כי הם נגישים 100% מהזמן אך במציאות תמיד יש אפשרות לנפילות בחלק מהזמן. לכן, לפני בחירת ספק אחסון יש לבדוק את אמינות הספק ולנסות ולהשיג אינפורמציה לגבי זמינות השרת בקרב בעלי אתרים אחרים אשר משתמשים בשירות של אותו ספק.

דואר אלקטרוני:

שירות דואר אלקטרוני הוא שירות חובה בכל חברת אחסון. חברות אלו מפעילות שירות של קבלה ושליחת דואר אלקטרוני אשר זמין ללקוחותיה. שירות דוא"ל עם סיומת הדומיין של החברה מעיד על אמינות ורצינות החברה.

שרת FTP:

טכנולוגיה זו מאפשרת העלאת קבצים על השרת המאחסן את האתר. באמצעות שרות אנו יכולים לגשת פיזית לקבצים עצמם של האתר (לא לתוכן הנצפה באתר עצמו).

גיבוי נתונים:

שירות גיבוי נתונים הוא שירות המאפשר לגבות את כל קבצי האתר. ידוע כי ברשת האינטרנט קיימות תוכנות זדון, וירוסים וגורמים פוגעניים אחרים העלולים להזיק ולמחוק קבצים מהאתר. שירות זה שימושי במידה והאתר יינזק מגורמים אלו, לכן יש לוודא כי יש שירות גיבוי על האתר (רצוי גיבוי יומי) ומה העלות במקרה של שחזור האתר.

ממשק ניהול:

ממשק ניהול של האחסון מאפשר ביצוע פעולות שונות באופן עצמאי ללא פעולה של ספקית חברת האחסון. ממשק זה מאפשר בין היתר לגבות נתונים באופן עצמאי, ניהול כתובות דואר אלקטרוני, גישה לסטטיסטיקות ובדיקת הנפח והתעבורה באתר (כמות ניצול השטח והתעבורה בזמן האמת) ועוד. השימוש בממשק זה דורש מיומנות וידע טכני בסביבת שרתי ווב.

שם דומיין:

שמות דומיין אלו שמות מיוחדים שדרכם ישנה גישה לאתרי האינטרנט. לדוגמא: www.google.co.il, כאשר תחילת הכתובת מציינת את רשת האינטרנט העולמית, במרכז הכתובת מצויין שם האתר שלהם והסיומת מציינת את השיוך למדינה מסויימת. Co.il  לדוגמא מציין שיוך למדינת ישראל. בחברות האחסון לרוב ניתן לרכוש גם שם דומיין וישנה אפשרות לבצע בדיקה אונליין על זמינות שם הדומיין ברשת האינטרנט העולמית.

סאב/תת דומיין:

סאב דומיין או תת דומיין ולפעמים נקרא גם שם מכונה, מאפשר לאירגונים, חברות ומוסדות להרחיב את שם דומיין שברשותם למחלקות ולמשימות שונות. לדוגמא:

www.google.co.il מצביע על אתר האינטרנט.

domain.google.co.il.www מצביע על שרת ניהול דומיינים.      

 

תמיכה ואמינות הספק:

חשוב מאוד לברר לפני בחירת ספק האחסון האם ישנה תמיכה זמינה ומקצועית, ואם כן באיזה שעות ניתן ליצור קשר עם התמיכה? ובאלו דרכים? ( האם יש טלפון זמין, מייל, צ'אט אונליין). שירות תמיכה איכותי מקצועי ואמין מהווה אבן יסוד בבחירת ספק האחסון, ברגע שיש אוזן קשבת ותמיכה מקצועית זמינה, אתה יכול להיות רגוע.

אני מאמין כי מאמר זה יעזור לכם בבחירת חברת אחסון המתאימה לצרכים שלכם. כל מה שנותר הוא לאחל הצלחה בהמשך הדרך.

 

כותב המאמר הוא בעליה של חברת  khost, המספקת שירותי אחסון אתרים, שרתי משחק ודומיינים


href="mailto:admin@khost.co.iladmin@khost.co.il">">admin@khost.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב