דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


735סיפור הפרברים-ביקורת-ברנשטיין-בית צבי 

מאת    [ 27/11/2010 ]

מילים במאמר: 698   [ נצפה 2410 פעמים ]

735סיפור הפרברים-ברנשטיין-בית צבי צילומים-אלי ליאון,שלושת צילומי הריקוד-יחצ"ן   תיאטרון בית צבי שהתפרסם בהעלאה עיקבית של מחזות זמר מפורסמים פותח את עונת המחזמרים החדשה עם המחזמר"סיפור הפרברים". זהו מחזמר שליאונרד ברנשטיין כתב שהתבסס על מחזה "רומאו ויוליה"מאת שיקספיר. שיקספיר כתב את המחזה ב1594 והוא הפך למחזה האהבה המפורסם ביותר שנכתב עד כה. בעקבותיו גם "סיפור הפרברים"שנכתב ב1957 הפך למחזמר האמריקאי המפורסם ביותר. ראשית הסיפור באהבה עליה כתב תומסו גוארדטי ב1476 סיפור שכמעט וקרה במציאות. שיקספיר השתמש בתרגום האנגלי שלו מצרפתית כדי לכתוב את רומאו ויוליה.   המחזמר נעשה על פי רעיון של ג'רום רובינס שהיה הבמאי והכוראוגרף של  ההפקה הראשונה  ושנוצר כשיתוף פעולה בין ליאונרד ברנשטיין-המוסיקה,ארתור לורנץ -התמליל וסטיבן זונדהיים-מילות השיר. העלילה הועתקה למאה העשרים ולאמריקה כאשר שני הנאהבים מיצגים את היאנקים האמריקאיים לבני האור והפורטוריקאיים המהגרים כההי העור.   המחזה הוצג בפעם הראשונה בארץ כהפקה ישראלית בתיאטרון הבימה ב1996 בתרגומו המצויין של אהוד מנור ובפעם האחרונה בספטמבר שנה שעברה כאשר פתח את עונת האופרה באופרה הישראלית עם הפקה מחו"ל. הפעם המחזמר מועלה באותו תירגום ובנוסח הצגה ובימוי של מיכה לבינסון ובכוריאוגרפיה של יאיר ורדי. המחזמר מועלה כעת בבית צבי לרגל חגיגות היובל שלו.   משתתפים במחזמר כ40 שחקנמים,זמרים,רקדנים ותזמורת.   אקדים ואומר שראיתי את המחזמר כאשר הוצג בשנה שעברה וההפקה הנוכחית אינה נופלת במאומה מהפקת החו"ל ואלמנטים וחלקים מסוימים אפילו עולים עליה.   יש הרבה אפשרויות לעשות אקטואליזציה או "מיקומותיזציה" מהמזמר הזה לדוגמה כאשר במקום יאנקים ופואטוריקנים מעבירים את העלילה בין ישראלים ואתיופים או פלסטינאים וכו.בהפקה זו אין אקטואליזציה וטוב שכך.   הבימוי של מיכה לבינסון מעולה,קיצבי ביותר,המחזמר זורם חזק ובקלות.למרות העלילה הידועה,הבימוי מצליח להחזיק אותך מרותק  לכל אורכו. לבינסון  הצליח להפוך את הסטודנטים שלו של שנה ג' גם כבמאי וגם כמנהל בית צבי  לשחקנים מעולים,רקדנים יוצאים מהכלל וזמרים טובים. הבימוי מגוון. מלא ריקודים בכוריאוגרפיות נהדרות ,מלא רוח נעורים,מורגשים התסכול והרגשת הנחיתות המוצאים פורקן בשירים ובריקודים. ראיתי את המחזמר במספר הפקות שונות והן הסרט שנעשה ב1961.הבימוי של לבינסון נאמן פחות או יותר למקובל,בהתחשב בתנאים המגבילים של תיאטרון רמת גן.   שחקניו שהם בגיל הגיבורים שבמחזמר חיים את עצמם,זה קרוב להם,מרגישים כחלק מהעלילה ולחלק מהם זאת מציאות מאוד מוכרת בה נתקלו בעצמם או כמסתכלים מהצד.   הכוריאוגרפיה של ורדי מעולה,סוחפת,מדגישה את השמחה,את התפרצות השנאה,הזעם,את הצורך בהתמרדות בתגובה לאלימות. הוא התחשב ברקדניו הלא מקצועיים בינתיים ולא הטיל עליהם מסימות שידע מראש שלא יוכלו לבצע. זאת היתה כוריאוגרפיה רעננה,מתפרצת,מבוצעת נהדר ע"י הצוות הגדול.אין סולנים וכל הריקודים מבוצעים ע'י הלהקה כולה.   זהו מחזמר על ריב בין שני מחנות.לא חשוב מי המחנות .כשיש ריב כזה,ולא רק ריב אלא סכסוך,מלחמה וכו' המנסה לפייס,המפריד, המנסה להשכין שלום,לתווך,סופו ליפול קורבן על מזבח הפיוס,כפי שקורה גם במחזמר זה.        את התלבושות עיצב ובחר ברק חודריאן בחושו הנכון לחן,לדייקנות,לאותנטיות ויופי.הניהול המוסיקלי היה של רוני וייס,התפאורה היפה והפתוחה המשאירה שטח רב לריקודים עם מרפסת האוהבים המפורסמת -ערן עצמון.התזמורת החיה כללה פסנתר,קלידים ומחשב,כלי נשיפה וכלי הקשה.את התאורה עיצב  עמיר ברנר והיא היתה מעולה .כך גם הסאונד שאני משער שאחראי לו היה איתי שמעוני    כל הצוות הגדול שיחק,רקד ושר היטב. בתפקידים הראשיים הופיעו-טוני-יהודה אברון ועדי שיר לסירוגין.בהצגה שראיתי ושעל פיה נכתבות שורות אלו הופיע יהודה אברון.ראיתי גם חלקית את עדי שיר.כאמור הנכתב מתבסס רק על ההצגה עם אברון. אומר רק כי יש שוני רב בגילום התפקיד ע'י שניהם הנובע מאישיותו השונה של כל אחד,מהבנה שונה של אופיו של טוני ומיכולתו של כל אחד מהם במשחק ושירה. היה לי מאוד מענין להשוות בין האינטרפרטציות השונות של השניים.   אברון היה נבוך,עדין,רומנטי,סנטימנטלי.רגשן ומרגש. יש לו קול נהדר והוא יודע איך להגיש שיר.הוא מקרין חום ואהבה.נהנתי מביצוע התפקיד כפי שבוצע. רן גוזי כברנרדו מנהיג הפורטוריקנים היה מצויין גם כן הן בשירה והן בגילום התפקיד של המנהיג שכולם נשמעים לו.סמכותי,מרכין ראש בפני השלטון,נקמן .מעולה. נועה כרמל כמריה היתה טובה מאוד.יש לה קול מאוד נעים ושיחקה היטב. אין אפשרות להזכיר את מרבית מבין השחקנים הרבים המשתתפים ואסתפק רק בהזכרת שמות כמה מהם שהיו הבולטים ביותר והם-ריף-עומר זימרי שהיה מצויין,ליאור גלרון-אניטה,דניאל סטופין -דוק במשחק שקול וטוב,רביב מדר-צ'ינו.   זאת היתה הצגה דינמית,תוססת,הורגש בה להט הנעורים,המוסיקה המעולה הקפיצה אותך ודירבנה את הרקדנים על הבמה.   לראות או לא לראות:הפקה מעולה,ריקודים מקסימים,בימוי וכוריאוגרפיה מצויינים.משחק טוב.המלצה חמה ביותר. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 18/11/2010 14:26     הרוצים לראות צילומים מהמופע מעל ל20 נא להכנס לאתריELYBIKORET.022.CO.IL   אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי בזמן האחרון והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובת ELYBIKORET.022.CO.il    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב