דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים ועיצוב הבית 

מאת    [ 26/11/2010 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2090 פעמים ]

מי אינו חולם מדי פעם לעצב מחדש את הבית? מי אינו חולם מדי פעם לשנות את המקום שבו הוא גר מהקצה עד הקצה, לשבור קירות, לצבוע מחדש, להעביר חדרים ממקום למקום וכן הלאה? כיוון שהדבר לא תמיד אפשרי ופעמים רבות מדי על האדם מן הישוב לוותר על חלום העיצוב מחדש יש למצוא פיתרונות פשוטים יותר שיספקו את התשוקה האדירה לעיצוב מחדש של הבית. פיתרון קטן ופשוט שיכול לסייע בסיפוק התשוקה הזו הוא נורת לדים. כן, נורת לדים אחת – ואולי עוד אחת נוספת, או כמה נוספות – יכולה להיות תחליף לא רע בכלל לשיפוצים נרחבים ויקרים ברחבי הבית. מנורת לדים ממוקמת היטב יכולה להביא שינוי אדיר בעיצוב של חלק מהבית או של כל הבית כולו.

כל  מי שהתנסה בכך יודע עד כמה שיפוצים ועיצוב מחדש של הבית עולים בהרבה כסף ועצבים. גם מי שעוד לא התנסה בעיצוב מחדש של הבית יכול לנחש שלא מדובר בעניין פשוט. מצד שני, כמה זמן אפשר לחיות באותה תפאורה? ייתכן שתאוות הנדודים של אבות אבותינו הציידים הלקטים עדיין זורמת בדמנו ובמקום נדידה אנחנו מסתפקים בעיצוב מחדש של הבית כדי להרגיש שאנחנו לא באותו המקום כל הזמן. המצב, אם  כן, הוא כזה: מצד אחד אנחנו חושקים בשינוי של התפאורה, בעיצוב מחדש של הבית, בבניית סביבת מגורים חדשה. מצד שני אין לנו תמיד את הכסף, הזמן והאנרגיה שנדרשים ממי שניגש אל המשימה החשובה של עיצוב מחדש של הבית. הפיתרון: מנורת לדים.

מנורת לדים אחת קטנה יכולה להיות בעלת השפעה גדולה מאד על הסיבה שבה היא ממוקמת. שימוש נכון בסוגים השונים של גופי תאורה שקיימים בשוק יכול לעשות שינוי גדול בחלל שבו אנחנו ממקמים נורת לדים חדשה. במקום לצבוע קיר בצבע חדש, אפשר למקם נורת לדים בזווית נכונה שתשנה את הצבע של הקיר, תוסיף לו נופך מיוחד בהתאם לטעמנו ותחסוך לנו גלונים של צבע. נורת לדים בפינה של הסלון תסיט את המבט מהקווים הקיימים של החדר ובכך תיצור מראה חדש של חלל מוכר. בכלל, מנורת לדים יכולה למשוך את המבט לכיוונים חדשים ובכך להסתיר את מה שאנחנו רוצים להסתיר ולגלות דברים אחרים. שימוש נכון בסוגים שונים של גופי תאורה משנה את כל המראה של החלל המעוצב מחדש על-ידי משחקי אור וצל, על-ידי הסתרה וגילוי של נקודות וקווים ועל-ידי יצירת חללים בתוך החלל הנתון.

גופי תאורה יכולים ליצור תיחום של חללים קטנים וכך אפשר ליצור אוזרים מתוחמים בתוך חלל גדול שיוצרים את התחושה של חללים שונים שניתן לנוע ביניהם והרגשה של חלל כללי גדול יותר. באמצעות מנורת לדים שממוקמת בפינה אפשר ליצור, לדוגמה, פינת קריאה שמתוחמת על-ידי הילת האור המיוחד של מנורת לדים מסוג מתאים. פינת קריאה אינטימית שכזאת מוסיפה הרבה גם לאווירה הכוללת בחלל שבו היא ממוקמת.

אלה היו כמה רעיונות ראשוניים למי שרוצה להיעזר בסוגים שונים של גופי תאורה כדי לעצב מחדש את הבית. בין אם מדובר בשינוי קטן או בשינוי מסיבי הרי ששימוש קטן ונכון בתאורה יכול לחסוך עבודת שיפוצים גדולה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב