דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גופי תאורה ומצב רוח 

מאת    [ 26/11/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2667 פעמים ]

מצב הרוח שלנו נתון תחת ההשפעה של מגוון אלמנטים פנימיים וחיצוניים. החלל הפיזי שבו אנחנו נמצאים הוא בעל השפעה גדולה על מצב הרוח שלנו וגם אם הוא איננו קובע לחלוטין את הלך הנפש שלנו ואת ההרגשה הכללית שלנו הרי שהוא יכול לשנות אותם בצורה משמעותית. אחד מגורמי העיצוב החשובים שמשפעים על מצב הרוח שלנו הוא התאורה. על-ידי שימוש נכון בסוגים שונים של גופי תאורה ניתן להשפיע לחיוב או לשלילה על מצב הרוח שלנו. עיצוב תאורה באמצעות נורת לדים הוא דוגמה אחת לאפשרויות הגלומות בעיצוב של גופי תאורה שיכול להשפיע על ההרגשה הכללית שלנו.

תאורה היא עניין משמעותי מבחינה פסיכולוגית ופיזיולוגית. כאשר האור יורד והחושך בחוץ עולה אנחנו מתוכנתים מבחינה ביולוגית להגיב בצורה מסוימת. לכן אין זה מפתיע שהתאורה המלאכותית שיש לנו בבית, במשרד, בחנות או בכל מקום, משפיעה בצורה עמוקה על מצב הרוח שלנו. שימוש נכון בחפץ כמו נורת לדים יכול להיות בעל תוצאות משמעותיות על ההתנהגות שלנו. כאשר בוחרים להציב מנורת לדים בחלל כלשהו יש להכיר את ההשפעות האפשריות ולהשתמש בה בצורה נכונה. מנורת לדים מסוג אחד עשויה להתאים לשימוש מסוים ולמצב רוח מסוים שבו אנחנו מעוניינים ואילו מנורת לדים אחרת טובה להשגת מצב רוח אחר בחלל אחר.

הבית הוא המקום שבו אנחנו מרגישים – או רוצים להרגיש – ביטחון ושלווה. כדי להשיג את ההרגשה הזו אנחנו משתדלים לעצב את הבית כמקום רגוע ומתאים לנו, מקום שבו אנחנו מרגישים בנוח ושאליו אנחנו שמחים לחזור. על-ידי הצבת נורת לדים בנקודות הנכונות בבית אפשר ליצור משחקי אור וצל שישרו אווירה של מרגוע ושל שלווה. נורת לדים יכולה לדמות את קרני השמש שחודרים אל קרחת יער שבה העצים מגוננים עלינו ואנחנו שומעים את שירת הציפורים. שימוש נכון בהצבת מנורת לדים במקום הנכון יכול להשיג את האפקט הנדרש ולסייע לנו במציאת השלווה של הבית.

לעומת זאת, במועדון או בבר אנחנו רוצים הרגשה שונה לחלוטין ולכן נשתמש בסוג אחר של גופי תאורה. גם כאן נוכל להשתמש בסוג מתאים של מנורת לדים שתסייע לנו ליצור אווירה של אקסטאזה ושל שמחה, של קירבה פיזית ושל חגיגה. כדי ליצור אווירה חושנית ניתן לשלב בעיצוב של המקום סוגים שונים של נורת לדים שביחד ירכיבו נוף זוהר שמשחק עם החושך כדי ליצור אור מנצנץ ורומז שמעודד זרים להתקרב זה לזה וגורם לזוגות מאוהבים להרגיש שזו התפאורה שנועדה להאיר את הקרבה המיוחדת שבין בני הזוג. מעניין שמטרת העיצוב בעזרת נורת לדים במקרה הזה היא פחות להאיר באמת את המקום אלא להפך: היא נועדה לקשט את החושך המזמין וליצור אווירה של מסתורין מזמינים ושל מציאות מעט שונה שבה מותרים הדברים שאולי הם אסורים מחוץ לחלל המעוצב. חפץ קטן כמו נורת לדים יכול לקחת אותנו רחוק מאד ולהוות בסיס לעיצוב מיוחד ושונה.

שימוש נכון בסוגים השונים של גופי תאורה מאפשר לנו ליצור חלל שישפיע על מצב הרוח שלנו. עיצוב התאורה צריך להיות מתוכנן בהתאם לכך ויש לזכור מהו מצב הרוח שבו אנחנו מעוניינים כאשר אנחנו ניגשים למלאכת העיצוב של החלל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב