דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג- מקצועני הידע 

מאת    [ 12/06/2007 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 3379 פעמים ]

קופירייטריות מקצועית דורשת מעל ומעבר לידע רק בכתיבה או רק ביצירתיות.אומנם לכאורה נראה כי אלו הינם שני מרכיבי היסוד אולם לא כך הדבר.אלו למעשה רק העיטוף החיצוני של ליבת ההתרחשות שהינה מסועפת הרבה יותר והכוללת יכולת שיטוט גבוהה במיוחד בתוככי ידע מורכב וגדוש בעושר כיווני תנועת הבנה מקצועית.

נכון אומנם ,כי הגלוי הסופי הינו תוצאה של כתיבה ושל ניסוח המסתירים מאחוריהם מלאכת מחשבת של בנייה ושל הרכבת הדברים.אולם,היד הנעלמת המצוייה מאחורי סידור הדברים כפי שצריך,נשלחת מתוך זרועות גופי - ידע מורכבים הרבה יותר.

קופירייטינג טוב מבוסס על ידע משופר בזירות תחומי ידע שהינם למעלה מן המקובל. כדי להרכיב קופירייטינג טוב מספיק ובעוצמה מקצועית הנאמנה לדרוש,הרי שנחוצה התמצאות באינטלגנציה ריגשית,באינטלגנציית דיבור,באינטלגנצייה יצירתית, בהבנה פסיכולוגית של מניעי בני אדם,בהתמצאות עומק במכירות (שהרי אנו מוכרים דבר מסויים: מוצר,אווירה,שרות או ערך) ובמיכלול דברים רבים שבד"כ אין עוסקים בהם כאשר חושבים על קופירייטינג בלבד.לכן,קופירייטר המתמצא בנוסף לקופירייטריות עצמה באופקי ידע רחבים הינו בעל יתרון וודאי על פני המתמצא אך ורק בקופירייטריות עצמה ותו לא.

עצם ההבנה במספר תחומים רב ,טיבה להעצים ולהעשיר את עושר דרכי ההתייחסות להגעה לתוצאה הסופית.כמובן שהשולט בתחומי ידע מורכבים יותר ורבים יותר יוכל להרגיש את עצמו כבעל בית בתוככי מבוכי הידע. הדבר יתבטא בין השאר בתוצאות מלוטשות הרבה יותר,מכוונות תוצאה,אסטתיות - אומנותיות וביכולת תצוגה משופרת ומקסימלית שלכם. הן בהתאם לדרוש והן בהתאם למחוייבות הקופירייטר לתת לכם את כל מה שהוא מסוגל מתוקף מקצועיותו.

שאיפת הידע של קופירייטר טוב להרחיב את דעתו כל העת ולא רק להיצמד לידע היצירתי עשוייה להרחיב אופקים של ראיית הגעה לתוצאות,עד לרוויה. ככל שהקופירייטר ישאף להתמצא ביותר תחומי ידע הרי שיהיה קל להבין הרבה יותר הן את פניית מבקשי העבודה ואת טיבה והן את הרכבתה.הבהב נבחן כיצד למעשה.

הבנה בפסיכולוגיה - היות ועסקינן בבני אדם ובדברים המכוונים בראש ובראשונה אל בני אדם הרי שאין צורך להוסיף דבר.קופירייטריות פונה אל הפסיכולוגיה הפנימית של כל אחד ואחד.

הבנה בכתיבה - נכון הדבר שהכתיבה הינה נושא בפני עצמו אך בל נשכח שעצם יצירתה נובעת מפסיכולוגיית הכותב.לכן,ככל שהוא מתמצא בה יותר ובמהלכיה הרי שהוא מודע גם לחסרונות כתיבתו וגם לאופני השפעתה ונגיעתה בפסיכולוגיית הקוראים באופן משופר.

הבנה ביצירתיות - יצירתיות כוללת דרכים רבות לבצעה ולהבינה.ישנן שיטות קבועות של מבט על הדברים כדי להציתה,ישנן הברקות בזק וישנם מניעים שכאשר מכירים אותם הם אלו אשר מתניעים אותה ויצרים תוצרת משובחת.

הבנה באינטלגנציה ריגשית - אינטלגנציה ריגשית הינה לב ליבה של הפסיכולוגיה מלבד מחשבות וקבלת החלטות.אינטלגנציה ריגשית מסבירה החלטות רבות של הצרכן הסופי והיכרות עימה משפרת פלאים את יכולת הביצוע של הרכבת דברים בהתאם בעבור רואה הפרסום.

ידע במכירות - קופירייטריות מעבר לכך שנועדה להציג את הדברים הכי טוב שאפשרי ולהשרות תחושת אסתטיקה ביצועית,מיועדת לעורר קניות.כדי לדעת טוב יותר כיצד עושים זאת נחוץ ידע מכירתי (ביטול התנגדות לקניה,הבנת ההתנגדות ומיקומה ודרכים לטיפול בכך)

אינטלגנציית דיבור - זהו תחום שפותח רק לאחרונה והטוען שיש לדעת כיצד לדבר היטב עם אנשים ביומיום ורק לאחר מכן מתוקף הבנה זו מתהווים כישורי ניסוח מקצועיים יותר של איש מקצוע הקופירייטריות.

הבנה במשא ומתן - תהליך פרסומי הינו סוג של משא ומתן המציג משהו ללקוח והרוצה ממנו תמורה כלשהי.ישנם דברים המוחלפים משני צידי הפרסום: מצד אחד הפרסום נותן משהו ואילו מצד שני הוא מצפה למשהו בחזרה: קניה,יחס,זיכרון של הפרסומת וכן הלאה.

התמצאות עומק בשכנוע - שכנוע הינו נושא חוץ קופירייטרי ועומד וקיים בזכות עצמו.המתמצא בו יותר,מן הסתם ידע ביתר קלות להשתלב במקצוע הקופירייטריות.שכנוע אינו תמיד מטרת הפרסום,לעיתים רק יידוע אודות הדבר. אולם כאשר הוא נדרש הרי שנחוץ להבין גם בו והיטב.ייתכן וההתמצאות הטובה בו היא זו אשר חורצת את הדין בין פרסום משכנע וטוב לבין פרסום שאינו אפקטיבי דיו.     




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב