דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין ופזיזות 

מאת    [ 26/11/2010 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 3929 פעמים ]

גירושין הם פעמים רבות הפיתרון הקל שבו בוחרים אנשים בימינו. בחברה של ימינו שבה גירושין כבר אינם נחשבים כדבר שלילי כמו בעבר, זוגות רבים שמרגישים חוסר רצון להמשיך לחיות ביחד בוחרים להתגרש ולפרק את הזוגיות. גירושין אולי אינם דבר טמא ובלתי רצוי אך עדיין הם לא הדבר הכי טוב בעולם. למעשה, נדמה שלפעמים אנחנו ממהרים מדי ובוחרים להתגרש לפני שבחנו חלופות אחרות. גירושין נראים לפעמים כמו הפיתרון הקל ביותר ואנשים נחפזים לבחור בהם לפני שהם משקיעים מספיק מחשבה בעניין.

בקהילות מסוימות בישראל, גירושין עדיין נתפסים כמשהו רע שיש להימנע ממנו ככל האפשר. אצל הנוצרים הקתולים אסור להתגרש ולכן זוגות צריכים למצוא פיתרון אחר לבעיות הזוגיות שלהם. עם זאת, כאשר לבני הזוג באמת יש רצון להתגרש הם ימצאו דרכים לעשות זאת למרות האיסור שקיים בכנסייה הקתולית על גירושין. גם אצל יהודים חרדים גירושין אינם דבר נפוץ ויש התנגדות גדולה לבחירה בפיתרון זה. נשים גרושות סובלות מסטיגמה במקרה והן התגרשו; גברים סובלים הרבה פחות מהסטיגמה הזו. אצל החרדים ניתן למצוא שיעור גירושין נמוך משמעותית מאשר בחברה הישראלית בכללותה. כדאי להדגיש שזוגות רבים בחברה החרדית נאלצים להמשיך לחיות ביחד ולסבול ביחד בגלל הערך השלילי שמיוחס לגירושין בחברה החרדית. מצד שני, יש גם ניסיונות למצוא פיתרונות אחרים שיאפשרו לזוגות שנמצאים במשבר ולעזור להם לעבור אותו ביחד.

לא צריך לקחת מהחברה החרדית את הלחץ הקיים על זוגות (ובעיקר על נשים) שלא להתגרש. גירושין במקרים מסוימים הם בהחלט הפיתרון הנכון ואין צורך להגזים עם קדושת הנישואין. יחד עם זאת אין צורך ללכת לקיצוניות ההפוכה שבה גירושין הם מעשה של מה בכך שאינו דורש התלבטות והתחבטות. ניתן לחשוב על מקום שנמצא בין הקצוות האלה, מקום שבו גירושין יכולים להיות הפיתרון אבל זהו פיתרון אחרון שבוחרים בו רק לאחר שאפסו כל הסיכויים.

כאשר בני זוג נקלעים למשבר בחיי הנישואין הם לעיתים נוטים להתייחס למצב כמו צרכנים מאוכזבים. בחברה הצרכנית שלנו אם אנחנו לא מרוצים ממוצר אנחנו ממהרים להחזיר אותו לחנות או לזרוק אותו ולקנות חדש. מוצרים אינם נרכשים לזמן ארוך אלא רק לתקופה שנמשכת עד שמופיע בשוק מוצר אחר טוב יותר, לפחות לכאורה. להתקדם בחיים פירושו, בחברה הצרכנית, לקנות מכונית יותר גדולה, טלביזיה יותר משוכללת, מקרר עם יותר דלתות, מחשב מהיר יותר, ריהוט לסלון שיש בו יותר מטר מרובע של עור אמיתי, בית עם יותר חלונות וכן הלאה. כאשר חיי הנישואין נתפסים, במודע או שלא במודע, כחלק מהתרבות הצרכנית שלנו, גם הם צריכים לעמוד בכללים של העולם שבו אנו חיים. כאשר נמאס לנו מהם אנו מחליטים על גירושין כדי שנוכל למצוא לעצמנו נישואין יותר מוצלחים.

משבר ניתן לפתור ולעיתים גירושין הם פיתרון רע. במקום לרוץ ולהתגרש מדוע לא לנסות ולהשקיע מעט בניסיונות לפתור את המשבר, לשוחח, לבדוק את הבעיות ולנסות להבין כיצד ניתן לתקן את המצב? בעולם צרכני שבו מדברים הרבה יותר על מחזור ועל שימוש ממושך בחפצים שרכשנו, גם חיי הנישואין ראויים לניסיון שני לפני שנחפזים ובוחרים במה שנתפס כפיתרון בזק לכל בעיה בזוגיות: גירושין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב