דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון מערכות ניהול 

מאת    [ 26/11/2010 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 1854 פעמים ]

תכנון מערכות ניהול ותכנון אתרים המנוהלים על ידי מערכות ניהול מנוהלים בסופו של דבר על ידי משתמשים וגולשים אשר לא מכירים את הפן הטכנולוגי. מצד אחד בעלי האתרים רוצים גמישות מלאה בכל הקשור לניהול האתר ומצד שני מסתבכים כאשר מקבלים לידיהם מערכת ניהול המסוגלת לנהל כל נקודה ונקודה באתר.

 

לכן עלינו לנהל ולתכנן מערכות ניהול מצד אחד גמישות ומצד שני פשוטות להבנה וידידותיות למשתמש, בהיבט הזה עלינו להכיר היטב את האתגרים העומדים בפנינו  כבעלי אתר אשר רוצים את המוצר המושלם לניהול האתר והעסק אשר אמור בסופו של דבר להניב רווחים, מבלי להיות תלויים בחברת בניית אתרים בכל נקודה ושלב בתחזוק האתר. מצד שני ככל שמערכת הניהול יותר גמישה כך אנו יכולים "לקלקל את האתר" על ידי פקודה לא נכונה.

 

בהיבט הזה אנו משתמשים בפקד מאוד ידידותי למשתמש המוכר כ"עורך תוכן" רוב עורכי התוכן יכולים להשתלט על העיצוב של הדף באופן כמעט מוחלט, והן בתכנים שלו, בקצרה ניתן לתמצת את העורך תוכן כאח הקטן של הוורד מבית מייקרוסופט, אשר הפקודות שלו וההתנהלות שלו מאוד דומה ומצד שני עדיין יש לזכור כי זהו פקד אינטרנטי יחסית פשוט ומוגבל ביחס לוורד.

 

עם זאת, עורכי התוכן של היום מסוגלים לנהל קבצים, להכניס קישורים, לנהל פונטים בצבעים שונים, לנהל תמונות ולקבוע את מיקומם ביחד לדף , הוספת טבלאות ועריכתן , קבצי מדיה כגון פלאש או מצגות וסרטים.

 

עם זאת עלינו להבין כי אסור לתת לעורך התוכן את מלוא הכוח, במובן זה שההיררכיה של האתר חייבת להישאר כפי שתוכננה, לכן יש לתת לעורך התוכן לערוך את מחד גיסא ומאידך גיסא לא לערוך את מבנה האתר, דהיינו, לא למחוק דפים קיימים והכרחיים כגון יצירת קשר, דף ראשי, אזורים כגון חלק תחתון ועליון, קריא לוגו וכדומה.

 

על מנת לנהל את סדר הדפים, נחיצותם ועצם קיומם באתר ומערכת הניהול, יש ליצור רשימה נפרדת המנהלת את הדפים, ומרשימה זו להגיע לעורך התוכן אשר יהיה אחראי על הדפים באופן פרטני. שיטה זו נקראת "תכנון מודולארי" של מערכות ניהול תוכן בפרט ואתרי אינטרנט בכלל. לדוגמא ניהול דפי תוכן וניהול מודול סקרים יהיה נפרד וינוהל בנפרד על מנת לא ליצור בלבול לוגי בין הדפים, אפילו מנהלי אתרים מתבלבלים בעצמם כאשר הם ניגשים למערכות ניהול תוכן אשר אין בו הטמעה של ניהול מודולארי.

 

לסיכום, במאמר זה אנו נותנים כלים ראשוניים והכרה ראשונית בטרם בנינו אתר לעצמנו, אנו נותנים כלים ראשוניים בפנייה לחברת בניית האתרים בכך שיודעים מה לבקש, מה צריכים על מנת שנוכל לנהל את האתר באופן מותאם לצרכים שלנו. יתרונות וחסרונות במערכת ניהול גמישה ומסורבלת מול מערכת ניהול פשוטה וקטנה. הכול בהתאם לצורכי המשך תחזוק האתר ושגשוגו.

רונן הוא מתכנת בעת נסיון של 12 שנה בבניית אתרי אינטרנט, וכן איש קשר עם לקוחות אשר צבר נסיון רב בענף האינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב