דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפגישה האישית חלק ב' 

מאת    [ 25/11/2010 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2456 פעמים ]

ההתרמה האישית – חלק ב'

ההכנות לקראת הפגישה האישית להתרמה מתחילות זמן רב לפני הפגישה עצמה. נקודת המוצא היא שההתרמה איננה "מקרית" אלא מתוכננת ומתוזמנת מראש.

כאמור, מעשה ההתרמה הינו תהליך ולא מעשה אקראי. מכוח הגדרה זו ניתן להבין כי לתהליך יש מתווה  דרך ובו שלבים. ההתקדמות בתהליך מותנית במעבר משלב לשלב באופן מסודר ומקצועי.

 

שלבים בתהליך ההתרמה:

     1. תחקיר פוטנציאל תורמים.

  1. הכנת רשימת תורמים.
  2. פרופיל התורם – מידע – דירוג.
  3. הערכת פוטנציאל התרומה.
  4. המתרים הרצוי.
  5. עיתוי הלו"ז.
  6. שיטת ההתרמה.
  7. אופי הפגישה.
  8. שמירת הקשר.
  9. תיעוד ורישום – מאגר נתונים.

 

ראייה כוללנית זו של תהליך ההתרמה דורשת להבין יותר לעומק את מהותה של ההתרמה האישית על יתרונותיה-חסרונותיה, המידע הנדרש לביצועה והשלבים במהלך ביצועה.

להלן סיכום הנקודות העיקריות בנושא ההתרמה האישית:

 

¨      הגדרה:

התהליך האינטימי בין תורם למתרים, שבמהלכו מתקבלת החלטת התרומה.

 

¨      מידע נדרש:

                                א.        מידת העניין והזיקה האישית של התורם בנושא התרומה.

                                 ב.         יכולתו הכלכלית של התורם.

                                  ג.         רקע והיסטוריה אישיים של התורם.

                                 ד.         רקע חברתי ואנשי קשר לתורם.

 

¨      יתרונות:

                                א.        אפשרות להתרמת סכומים גדולים.

                                 ב.         פיתוח קשר אישי תורם-מתרים.

                                  ג.         מיקוד משאבים בשלב חיפוש התורמים.

                                 ד.         אפשרות לקשר אישי ארוך-טווח.

 

¨      חסרונות:

                                א.        קושי באיתור תורמים מתאימים.

                                 ב.         ריבוי גירויי-התרומה לתורמים פוטנציאליים.

                                  ג.         דרישה לרמת מקצוענות גבוהה מצד המתרים.

                                 ד.         שחיקה נפשית של המתרים.

                                ה.        תלות בתורם או בקבוצת תורמים מצומצמת.

 

¨      קהל יעד:

                                א.        בעלי יכולת.

                                 ב.         בעלי עניין בתחום התרומה, הנגישים לבעלי יכולת.

 

¨      מהלך ביצוע:

                                א.        איתור מקום פוטנציאלי של תורמים.

                                 ב.         תחקיר תורם.

                                  ג.         תיאום קשר לפגישה.

                                 ד.         הכנת הפגישה, כולל עזרי התרמה.

                                ה.        ביצוע פגישה.

 

מכאן ברור אפוא כי השלב העיקרי באיתור המידע הפוטנציאלי על התורם הוא המפתח להתרמה מוצלחת.

מה כדאי לדעת על התורם?

E     תכונות אופי.

E     רקע אישי.

E     רקע כלכלי.

E     קשר לרעיון.

E     קשר לארגון.

E     היסטוריה של תרומות.

E     אנשי קשר.

E     מה יכול לעניין אותו באופן מיוחד בנושא התרומה.

E     תנאים אופטימליים לפגישה ולהתרמה.

 

 ממסקנה המתבקשת היא ככל שהקשר האישי עם התורם יהיה  משמעותי יותר, כך אפשרות התרומה הגבוהה תהיה מעשית יותר.

את השלבים המעשיים בגישה האישית – נסקור במאמר הבא.

בני גור מנהל משימות מאז שנת 96.


כיום משימות עוסקת ביעוץ ארגוני בתחום ניהול מערכות גיוס כספים ויחסי צבור, 22 שנות ניסיון.


בעבר סמנכ"ל לפיתוח בבי"ס גבוהה לטכנולוגיה בי-ם, מנהל אקדמי של המסלול להכשרת מנהלי מערכות גיוס כספים ומשאבים במרכז הישראלי לניהול [המי"ל]


http://www.mesimot.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב