דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבים אחרי ריצה? על דיקור חשבת? 

מאת    [ 24/11/2010 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2747 פעמים ]

 

מדוע דיקור עובד כל כך מהר בפציעות ספורט

בדרך כלל אנשים רגילים לחשוב שטיפולים בדיקור סיני (אקופונקטורה) הם טיפולים הוליסטיים לטווח ארוך או טיפולי מניעה בלבד. ואכן אלו היבטים חשובים של הדיקור הסיני שגם הרפואה המערבית הסטנדרטית מכירה ומעריכה אותם כיום. יחד עם זאת קיים היבט נוסף, חשוב לא פחות אבל מוכר פחות והוא הטיפול האקוטי שנותן תוצאות מידיות. ממש מידיות. ברמה של יום, שעות ואפילו דקות ספורות. תוצאות אלו גם נשארות ומתמידות. זהו ההיבט המאפשר לי לטפל בפציעות ספורט במהירות וביעילות.

למרות שכמטפל אני מכיר את היעילות המופלאה של דיקור בטיפול בפציעות ספורט, אני עדיין מופתע ושמח כל פעם מחדש מהקלות שבה הגוף משקם את עצמו כשהוא מקבל את הכלים הנכונים לעבוד איתם. במקרים רבים הדיקור הסיני הוא שנותן לגוף את האפשרות לעשות את זה.

ברפואה הסינית מוכרת תפיסה בסיסית שנקראת'מערכת המרידיאנים'.המרידיאנים מוכרים להרבה אנשים כ'ערוצים של אנרגיה'. אך למעשה הם משקפים מודל פיסיולוגי-אנרגטי מאוד ברור הדומה לרשת תקשורת חיצונית המחוברת אל האיברים הפנימיים. זו הסיבה שדיקור מוצלח מאוד בטיפולי מניעה ובטיפול במחלות כרוניות ופנימיות.

אגדה שאומתה

בשנים האחרונות מערכת המרידיאנים קיבלה תוקף 'מערבי'. חוקר קוריאני בשם בונגהן הצליח לצלם בעזרת מיקרוסקופ מיוחד מבנים ביולוגיים בגוף האדם התואמים במיקומם (ב-80%) את מערכת המרידאנים המוכרת והעתיקה מהרפואה הסינית. על פי מחקרים נוספים , נראה שתעלות אלה מעבירות אינפורמציה ביו-פוטונית וכן חומצות אמינו חיוניות לתאים. כלומר הגוף שלנו מתקשר בתוך עצמו גם במהירות האור.

לא סוף הסיפור

בכל מקרה, פציעות ספורט הן פציעות "שטחיות" מבחינת הרפואה הסינית כיוון שהן לא קשורות לאיברים פנימיים. ולכן נדרש למטפל מודל התייחסות נוסף, או "כלי" עבודה נוסף על מנת להבין כיצד דיקור מאיץ החלמה והתאוששות אחרי קריעה של גיד או שריר, פגיעות שונות ברצועות בכתף או בברך, shin splints ועוד פציעות ספורט רבות.

מחקר שנעשה על ידי חוקרים  קוראנים (byungcheon lee, PhD and kwang sup soh ,PhD fascia reaserch II p.144) איתר את המודל שחסר לנו וקשר את מערכת המרידיאנים האגדית עם הפשיה.

ניילון נצמד, שרירים, עצמות ואיברים פנימיים

הפשיה היא רקמה דקיקה שעוטפת את השרירים, העצמות והאיברים הפנימיים. דמיינו לעצמכם ניילון נצמד שעוטף את כל אלו. לפשיה יש תפקידים רבים, אבל מה שעקרוני לנו עבור מאמר זה הוא שלפשיה יש תפקיד מפתח בהעברת כוח בין מערכת שרירים אחת למשניה. לכן שלמות הפשיה קובעת במקרים רבים את יכולת התנועה של הגוף. מחקרים שנעשו בנושא הפשיה, הראו שטיפול מיו-פאשיאלי (מונח חדש לרובנו, ומשמעותו טיפול בפשיה) יגרום להקלה בכאבי ברכיים, כתף קפואה, קרע ברצועות, כאבי גב תחתון ועוד ועוד תחומים בהם הפשיה הופכת להיות גורם מרכזי ככל שהשימוש הטיפולי בה גובר. המחקר שציינתי הוכיח כי מערכת המרידיאנים שבנוגהן צילם עוברת גם בתוך רקמת הפשיה.

עבודה משולבת

טיפול מיו-פאשיאלי נעשה בעיקר באמצעות מגע בלבד או מנורת איפרא אדום בלבד. שניהם עושים עבודה טובה ודורשים תקופת טיפול ארוכה. דיקור מיו-פאשיאלי, כלומר דיקור סיני המביא בחשבון גם את מערכת המרידיאנים וגם את פאשיה, מאפשר תוצאות מהירות ואיכותיות בכל הנוגע לפציעות ספורט שונות ומגוונות.

על מנת להשפיע על הפאשיה באמצעות דיקור יש לדעת כיצד להשפיע עליה מקומית ולאיזה עומק צריך להחדיר את המחטים וכן להשתמש בעזרים נוספים כמו צמחים, תדרים (שדות אלקטרומגנטיים) וטכניקות מגע על מנת לחמם ולרכך את הפשיה ולשקם את האזור הפגוע. הטיפולים לא תמיד נעימים, אולם בכל מקרה הרבה פחות כואבים מהפציעה עצמה ואורכים כחצי שעה.

דיקור מיו-פאשיאלי אפשר לקבל ב'מרכז תדרים' אצל מורן.

 

מורן אבן Dipl.Ac & Brt טל' 052-8949407




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב