דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג עסקי - כיצד תהפכו את המוצר שלכם למותג? 

מאת    [ 24/11/2010 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 2119 פעמים ]

מותג הוא ביטוי מעולם השיווק אשר נהוג להשתמש לגבי מוצרים בעלי שם ומוניטין. אנו פוגשים מותגים במהלך חיי היום יום שלנו- הג'ינס שאנו לובשים, הסבון איתו אנו מתקלחים, הרכב בו אנו נוהגים ועוד.

לבעלי עסקים, במיוחד כאלו בתחילת דרכם, קשה מאוד לשייך שירות או מוצר לביטוי - מותג. המטרה שלנו כבעלי עסקים היא להצליח לייצר למוצר או לשרות שלנו העדפה ויתרון חיוביים על פני מוצרי המתחרים שלנו. להצליח לייחס למוצר שלנו ערך חיובי וזכיר שיבדל אותנו מהקיים בשוק. תהליך הפיכת המוצר או השירות שלנו למותג הוא תהליך חשוב ומצריך עשייה שיווקית יומיומית ומאומצת .

כיצד הופכים מוצר או שירות למותג?

א. אנו זקוקים להגדיר את עיסוקנו באופן ממוקד ומדויק. לאחר שהגדרתם נסו לשאול את עצמכם ו/או נסו לשאול את האנשים הקרובים אליכם - האם אנחנו יכולים להציג את העסק שלנו והיתרון שלו על פני מתחרנו שלנו במשך 60 שניות בלבד?

ב. אנו צריכים למצוא את הייחודיות שלנו, מה מייחד אותנו מהמתחרים שלנו? -אל תסתפקו במילים מוצר האיכותי ביותר או השירות האישי ביותר- נסו למצוא משהו שאין.

ג. דמיינו כי אתם הלקוח המקבל את המוצר ו"תשאלו מה יוצא לי מזה?". ערכו טבלה המסבירה את התועלות שיש לצרכן / לקוח מהמוצר ו/או השירות שלכם.

ד. לאחר בחינת התועלות שלנו עבור לקוחותינו, אנו צריכים לנסח את המסרים הנכונים שמעבירים ללקוחות שלנו  את מה שאנחנו מבטיחים להם , למה כדאי להם להגיע אלינו.

ה. בדקו מיהו קהל היעד שלכם באמצעות אפיון מעמיק ע"פי גיל, מין, עיסוק וכדומה. ככל שתציינו יותר פרטים, כך יהיה לכם יותר קל לדבר בשפה של קהל היעד שלכם ולהתאים להם את המוצר שלכם.

ו. לאחר אפיון קהל היעד, אנו זקוקים לאתר את קהל המטרה - היכן הוא נמצא? למשל, אימהות צעירות לרוב נמצא בטיפות החלב, מרכזי הורות וכדומה.

ז. אנו זקוקים להגיע לקהל היעד שלנו ולכן חשוב למצוא דרכי פעולה יצירתיות ומעניינות כדי למשוך אותו אלינו ולמוצר שלנו. ניתן לעשות זאת באמצעות שיתופי פעולה שונים, עבודה ברשתות חברתיות ובפורומים רלוונטיים ועוד.

ח. נסו להתאים את קו המוצרים או השירותים שלכם אל קהלי המטרה שהגדרתם. כל קהל יעד מעוניין לקבל את המוצר שלו באופן ובצורה המתאימה לצרכיו. כשאתם מציגים מוצר תמיד זכרו להדגיש את הייחודיות שלו ואת התאמתו לקהל היעד שלו הוא מיועד.

ט. עכשיו יוצאים לדרך- עלינו לקחת את כל הרעיונות שלנו ולבנות תוכנית פעולה מתאימה על מנת לשווק את המוצר החדש. למשל, עלינו להכין תוך שבועיים גלוייה לחלוקה, או לפנות ללקוחות פוטנציאליים במהלך החודש הקרוב ולצורך כך עלינו להכין מצגת שיווקית ועוד. תוכנית הפעולה היא דינמית ונבדקת אחת לתקופה על פי התוצאות שהשגנו.

י. עבודתנו השיווקית היא עבודה יומיומית , עקבית ויצירתית. אל תפחדו לנסות, אין דרך אחרת.

לסיכום, בניית מותג דורש זמן, עשייה, חשיבה והרבה סבלנות. בניית מותג הוא חלק מתהליך של ייעוץ עסקי וייעוץ שיווקי הכולל בניית תוכנית עסקית.

בהצלחה!

 

יעל עובדיה, יועצת עסקית בכירה בעלת ניסיון בייעוץ עסקי, ייעוץ שיווקי, ליווי עסקים ופיתוח עסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב