דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות רכב - איך לזהות הלוואה משתלמת? 

מאת    [ 23/11/2010 ]

מילים במאמר: 652   [ נצפה 2481 פעמים ]

הלוואות רכב ניתנות בחברות למימון רכב ובבנקים. לעתים הבנקים מציעים הלוואות בתנאים טובים ללווים טובים, כלומר ללקוחות שיש סימנים איתנים לכך שיחזירו את ההלוואה במלואה ובמועדים הנקובים בהסכם שבין הבנק ללווה. אם אתם מחפשים הלוואה לרכישת רכב שימו לב למדדים הבאים.

הלוואות רכב ועלויות נוספות

סכום הלוואת רכב: קחו את הסכום שאתם צריכים ולא יותר. כדי לא להתפתות ולעלות בסכום ההלוואה, הגדירו תחילה מהו סוג הרכב שאתם צריכים, ובעיקר למי הוא מיועד. לנהגים צעירים כדאי לקנות מכונית לא חדשה, אבל בטיחותית ביותר גם אם היא זוללת דלק.

על מנת להימנע מתסבוכות כלכליות, זכרו כי ישנן עלויות נוספות הכרוכות באחזקת רכב, מלבד החזר ההלוואה. הביאו אותן בחשבון ובטרם לקיחת הלוואת רכב וודאו כי יש ביכולתכם להחזירה:

- ביטוח רכב חובה ומקיף: תוכלו להקטין סכום זה אם תגבילו את גיל הנהג לשלושים ומעלה, אם זה רלוונטי, כמובן.

- דלק: חשבו כמה קילומטר אתם נוסעים בשנה, וכמה ליטר לדלק המכונית צורכת.

- טיפולים במוסך: ברכב אמין יש פחות עלויות בסעיף זה.

- עלויות רישוי, תיווך ומסים: הביאו אותם בחשבון כי רק לנכים יש פטור ממס. בייבוא אישי מורידים את עלויות התיווך אבל אז מדובר במכוניות מיוחדות ויקרות שלא כולן יכולות לקבל כאן שירות, טיפולים וחלקי חילוף.

הלוואה לרכישת רכב חדש

קניית רכב חדש ישירות מהיבואן מן הסתם עולה יותר אבל יכולה להיות משתלמת אם מצאתם יבואן שנתקע עם מכוניות ועושה מבצעים. יש מבצעים לאיגודים מקצועיים ויש מבצעים של סוף שנתון. לקראת סוף שנה סוכן המכוניות חייב למכור את המלאי, אם נצבר אצלו מלאי עודף. יש יבואנים שעושים, לזמן קצר, הנחות די גדולות על רכב חדש.

גם אם המבצע ניתן על מכוניות פחות סחירות, כדאי לבדוק את העסקה. ככל שהרכב פחות מבוקש כך ההנחה גדולה יותר. אולי זה יקשה עליך למכור אותו בבוא היום, אבל אם הרכב הוא גם אמין, תדע איך להלל ולשבח אותו בעת מכירתו.

לעתים, במקום לתת לך הנחה, יצ'פרו אותך באבזור מיותר. לך על זה אם אתה כרוך אחרי הרחבות שכאלה. טרייד אין, החלפת רכבך בחדש או בישן פחות, גם היא דרך שכדאי לבדוק. עסקה כזאת פוטרת אותך מן ההתעסקות עם מכירת רכבך הישן. בדרך זאת אפשר לקבל רכב חלופי עד למציאת העסקה המתאימה.

ריבית על הלוואות רכב

הלוואות רכב נבדלות זו מזו בריבית על ההחזרים. כל ריבית בכל הלוואה מבוססת על הריבית של בנק ישראל והיא הריבית המזערית ביותר. כל בנק מוסיף על זה מעט לכדי ריבית הפריים. ועל זה כל בנק מוסיף עוד קצת ? בהתאם לכוחו של הלווה או בהתאם לרצונו של הבנק להשביע את רצון לקוחותיו.

ככל שהלווה איתן יותר מבחינה פיננסית (יש לו עוד נכסים כספיים או ריאליים) כוח המיקוח שלו על הריבית הוא גדול יותר ויקבל ריבית מופחתת. בנק שרוצה למשוך אליו לקוחות חדשים ייתן הלוואות רכב בריבית אטרקטיבית. יש להשוות בין הבנקים ולבדוק מה הם מציעים, גם להם יש מבצעים. מקרים רבים תגלו כי אתם שייכים לקהל מסוים לו מציע הבנק הטבות מיוחדות בתנאים משתלמים במיוחד וכיו"ב.

תקופת החזר של הלוואות

כדי להקל עליך, בנקים נותנים הלוואות רכב גם לעשרים שנה. זה נשמע כמו פריסה די נוחה של תשלומים. אבל דווקא ככל שתקופת ההחזר של הלוואת רכב קצרה יותר, כך תהיה הריבית קטנה יותר. בכל מקרה, אל תתחייב להחזר חודשי גדול שייצור לך מינוס קבוע בחשבון העו"ש. אם ההחזרים החודשיים קורעים את מסגרת האשראי שלך, מוטב לשלם ריבית גבוהה יותר, כלומר לקחת הלוואה ארוכה יותר.

הלוואת רכב - ערבויות וביטחונות

כדי שהמלווה יהיה בטוח שההלוואה תוחזר לו, יש שישעבד את רכבך לבנק. יש שהבנק לא יבקש כלל לשעבד את רכבך לבנק משום שדירתך כבר משועבדת לו. אם הבנק מבקש ערבים, כלומר חברים או בני משפחה שתצטרך לגייס לעניין, זכור כי בשם ההדדיות גם אתה תתבקש להיות ערב להלוואותיהם שלהם. זה בסדר, אם יש לך אמון בחוסנם הכלכלי.

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב