דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי הלוואות 

מאת    [ 23/11/2010 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2104 פעמים ]

למרבית האוכלוסייה אין די כסף נזיל לצורך מימוש כל הרכישות להן הם זקוקים, מה שהופך את נושא ההלוואות לאחד מהנושאים החמים והמדוברים ביותר.

רובנו נעזרים בהלוואות ממקורות מימון כאלה ואחרים, כאשר הלוואות ניתן לקבל במגוון רחב של מקומות שונים- בנקים, חברות מימון חוץ בנקאיות, מקורות פרטיים ועוד.

ככלל, הבנק מהווה את המקום הטוב ביותר לנטילת הלוואה וזאת משום שמדובר בגוף יציב, שיוכל לספק לכם ריביות אטרקטיביות ורשת ביטחון.

סוגי הלוואות

באופן כללי, הלוואות נחלקות לכמה קטגוריות:

הלוואות ייעודיות- הלוואות ייעודיות הן הלוואות אשר מיועדות למימון מטרות ספציפיות, כך למשל הלוואות לצורך רכישת רכב, הלוואות לצורך מימון לימודים או אפילו הלוואות לצורך רכישת דירה, כלומר, עבור משכנתאות. הלוואות אלה מיועדות לצורך מימון אותה רכישה ספציפית, וגם תנאי ההחזר מותאמים בדרך כלל למוצר עצמו. הלוואות למימון לימודים, לדוגמא, תהיינה הלוואה בריבית נמוכה במיוחד, כאשר במרבית המקרים יתאפשר לסטודנט להחזיר את ההלוואה רק בתום הלימודים, כך שבמשך פרק הזמן בו הסטודנט לומד, הוא יוכל ליהנות מראש נקי ולא לדאוג לענייני תשלומים.

הלוואות לכל מטרה- במקביל להלוואות ייעודיות, ניתן ליהנות גם מהלוואות לכל מטרה. הבנק מציע בדרך כלל מסלולי הלוואה שונים אשר מיועדים למטרות כלליות, ולא למטרות ספציפיות כמו ההלוואות היעודיות. הלווה יוכל לתעל את ההלוואה לכל מטרה בה יחפוץ, כך למשל הלוואות לצורך מימון חופשה בחו"ל, שיפוץ הבית, מימון השקעה או אפילו סיבוב קניות של בגדים. במקרה שכזה, הלווה לא יצטרך להציג נתונים שונים כמו במקרה של הלוואות יעודיות, בהן הלווה צריך להצדיק את המטרה לשמה נלקחת ההלוואה.

נטילת הלוואה

לפני שאתם נוטלים הלוואה, חשוב לבצע סקר שוק אשר יסייע לשפוך אור על המצב בשוק. הקפידו לאסוף כמה שיותר מידע לפני שאתם בוחרים בהלוואה כזו על פני הלוואה אחרת, שכן ככל שתשקיעו יותר אנרגיה בלמצוא את המוצר המתאים ביותר עבורכם, כך יהיה קל יותר לעמוד בהחזרים העתידיים, ותוכלו לחסוך הוצאות מיותרות.

בבואכם לבחור הלוואות חשוב מאוד שתבחנו את גובה הריבית אותה נושאת ההלוואה, שכן היא תשפיע על הסכום הסופי אותו תצטרכו להחזיר. כמובן שככל שפרק הזמן לשמו תקחו את ההלוואה יהיה ארוך יותר, כך גובה ההחזר בו תצטרכו לעמוד יהיה גבוה יותר. יחד עם זאת, פרק זמן ארוך יותר יוכל להעניק לכם מרחב נשימה ויקטין את התשלומים החודשיים בהם תיאלצו לעמוד. חשוב לבצע את שיקול הכדאיות הזה מראש.

במרבית המקרים אין צורך בהצגת ערבים בעת נטילת הלוואה, בייחוד כאשר מדובר על הלוואות של כמה עשרות אלפי שקלים. כמובן שאם אתם מעוניינים בהלוואה גדולה יותר, לדוגמא לצורך רכישת דירה, תצטרכו, כנראה, להציג ערבים לבנק, כך שגם לעניין זה יש להערך בהתאם.

למידע נוסף: קבלת הלוואה לעסק

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב