דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי NLP - לשנות תפיסת עולם 

מאת    [ 23/11/2010 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 2693 פעמים ]

לימודי NLP ? לשנות תפיסת עולם

בני אדם נוטים לחשוב כי תפיסת עולמם היא תוצאה של מחשבה חופשית ובחירה חופשית. למעשה, אין דבר היותר רחוק מהאמת. תפיסת העולם שלנו היא כל דבר מאשר חופשית ומתוך בחירה. תפיסת העולם שלנו, הן המנטלית והן הפיזית היא תולדה של עשרות משתנים שאין לנו שליטה עליהם: הגנטיקה שלנו, התרבות, החינוך, הדת, אירועים שעיצבו את אישיותינו, יכולות פיזיות ומנטליות מבניות, שפה וכו'. למעשה, אין דבר כזה תפיסת עולם אלא "דרך תגובה." כלומר, אנחנו מגיבים לסיטואציות נתונות בצורה מסוימת ולא באמת מתנהלים בתוך חלל סטרילי.

שיטת NLP יוצאת בדיוק מתוך נקודת הנחה זו של ורסיטליות בכל מה שקשור לתפיסות עולם. השיטה מנסה לאחוז בשבילים נוירולגיים מסוימים המבוטאים על ידי השפה. ערוצים אלה הם כמו נקודות ציון במפה המורכבת שנקראת תפיסת עולם.
שיטת NLP חוקרת למעשה את ההקשרים שבין חושים לבין תפיסת עולם. ההנחה המרכזית היא כי החושים משפיעים על תפיסת העולם, ומשם לשפה, באופן לא מודע. תפקידה של השיטה היא לזהות את ההשפעות ואת האופן בו אדם מתבטא, להכיר ולהיות מודע להקשרים שבין המוח לשפה.

למה זה טוב?

במובן הציני והפשוט ביותר, זיהוי המפות של האנשים האחרים יכול לאפשר לכל אחד יתרון ברור בהשגת מטרותיו. ניקח לדוגמא אנשי עסקים. המחקרים מוכיחים כי מה שגורם לאנשים לקנות ולהתחבר למוצר מסוים הוא המגע והחומר האנושי. איש עסקים אשר מתרגל NLP יכול לזהות את מפת השפה של העומד מולו, בין אם הוא בן אותה תרבות כמו שלו או מתרבות אחרת. יכולת זו מאפשרת הבנה, קירבה ותחושת סולידריות שהיא יתרון עצום בעסקים.

במובן היותר רחב, שיטת NLP מאפשרת תקשורת יותר טובה בין אנשים מתוך הבנה כי תפיסות העולם שלנו לא באמת שונות מסיבות של חילוקי דיעות, אמונות ועקרונות אלא עיבוד שונה של המידע במוח, זה הכול. דמיינו לעצמכם מדינאים דגולים המדברים באותה שפה ממש. כמה יותר פשוט היה לעשות שלום? הרבה יותר.

לימודי NLP הם למודים הנמשכים כמה שנים ובמהלכם לומדים תכנים רבים הקשורים בפענוח המפה של האחר, כיצד לשפר את התקשורת בין בני אדם וכיצד להציע כלים טיפוליים המקרבים בין תפיסות העולם של אנשים.
NLP היא שיטה המתפתחת כל הזמן בזכות מחקרים מדעיים המתעמקים עוד וחוקרים את נתיבי ההשפעה שש לחושים על המוח, על השפה, ועל תפיסת העולם שלנו. לימודי NLP מציעים שחרור מתפיסות מקובעות וישנות ואפשרות להגמיש את המחשבה וההכרה.

מכללת רטר הינה המכללה הותיקה בארץ ללימודי NLP ודמיון מודרך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב