דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרבות קול 

מאת    [ 23/11/2010 ]

מילים במאמר: 1186   [ נצפה 2218 פעמים ]

לפני פחות משנה הכריזה  Microsoft על אסטרטגיית תקשורת מאוחדת שתספק את השירותים אל משתמש הקצה על בסיס המחשוב השולחני.

בחודש שעבר שחררה Microsoft בגרסת ביטא את שני מוצרי התקשורת:

·                 Microsoft Office Communications Server 2007-OCS; פלטפורמה המאפשרת יצירת תקשורת Real-Time מבוססת פרוטוקול SIP, עבור קול, וידאו, נוכחות, מסרים מיידיים, וועידות אינטרנט.

·                 ‏Microsoft Office Communicator2007;  קליינט של תקשורת מאוחדת עבור שירותי קול (טלפוניה)  מעל מחשב מבוסס חלונות ומסרים מיידיים.

מוצרים אלו מאפשרים קבלת שירותים של הקמת שיחות קול, וידאו, נוכחות, מסרים מיידים וועידות אינטרנט. בכך ירתה Microsoft את יריית הפתיחה להתפתחויות מענינות בשוק התקשורת אשר יגבירו את התחרות בין כל יצרניות הציוד לשירותים מתקדמים מבוססי IP.

 

השוק

שוק ה-IP Telephony  נשלט כיום ע"י חברות ענק כדוגמת Cisco, Nortel, Avaya, Siemens, Mietel. .  התבססותן נמשכה כ-7 שנים שבמהלכן הופסק פיתוח וייצור מרכזיות קול מסוג מיתוג-מעגלים והוחדרו לשוק פתרונות מבוססי IP המאפשרים גם שירותי תקשורת מאוחדת לקבלת הודעות קול ופקס בתיבת אחת, קבלת מסרים מיידיים וציון נוכחות המשתמש אל מערכת הדואר הארגונית. 

רובן משתפות פעולה עם Microsoft להשגת אינטגרציה ברמה מסוימת. ל-Microsoft אינטרס בשותפות זו שנועדה להקנות חווית שימוש מרבית המבוססת דרך יישומי שולחן העבודה המשרדיים.

המוצרים החדשים ש-Microsoft מציעה יאפשרו ללקוחות לבסס את שירותי התקשורת המאוחדת כולל קול, על מוצריהם והקטנת השימוש במוצרי המתחרים.

חשיפת אסטרטגיית Microsoft מאפשרת למתחרים לפתח פתרונות דומים, כשיתרונם הוא ניסיון רב וקשר עם לקוחות המעריכים את חשיבות אמינות התקשורת.

הכנסות שוק הטלפוניה הארגונית נאמדות במיליארדי דולרים וכניסת Microsoft תאפשר להשתמש באחיזתה הגדולה במחשוב הארגוני למינוף התקשורת מאוחדת. לדוגמה,  הכנסות הטלפוניה הארגונית בצפון-אמריקה היו ב-2006 כ- $M800 וצפויות להגיע ל-2.4   מיליארד ב-2012,  ע"פ Frost&Sullivan .  משיקולים דומים נכנסה Cisco ב-1999 לשוק הטלפוניה וכעת היא בין מובילות שוק ה-IP Telephony.

 


 

האם תבנית השוק תשתנה ?

כיצד יגיבו היצרנים המובילים ומי ישלוט בתקשורת המאוחדת?

Microsoft מעוניינת להיות ספק תשתית התקשורת המאוחדת ושיצרניות ה-IP-Telephony הנוכחיות תהפכנה לספקיות שירותים סביב תשתית זו. במקום שיספקו פתרון אנכי הכולל את תוכנת שרת המיתוג, הטלפונים ותשתית התקשורת מאוחדת. מגמה זו התרחשה בעבר בשוק ה-Mainframe, ראינו שחברת IBM שינתה את הבסיס העסקי שלה מחברה המספקת פתרונות חומרה ותוכנה לחברה המספקת שירותי מחשוב. לאחרונה הוכרזה ברית בין  Nortel ו- Microsoft המאפשרת לקבל את יישומי Nortel כחלק מסביבת Microsoft.

האם שינוי המדיניות של חברת טלפוניה בעלת מסורת ותיקה מצביעה על שינוי כיוון של השוק או הינו חלק מצעדי ההתייעלות שלה? כיצד יגיבו שאר המתחרים? האם יתמקדו בפיתוח שירותים מעל התקשורת המאוחדת או יגבירו מאמצים בפיתוח פתרון מקצה לקצה.

מסורת  Microsoft לא נבנתה דרך מוצרים הידועים באמינותם. הלקוחות התרגלו לקבלם בסלחנות ולרבים מאיתנו המסך הכחול, הצורך באתחול ותוספות יישומי עזר שונים ברמת שולחן העבודה כגון אנטי-וירוס ותוכנות נגד רוגלות ושאר מזיקים, נראים כמשהו שחיים איתו.

Microsoft שואפת לספק למשתמש הקצה את כל הפתרונות סביב המחשוב השולחני. אך האם פתרון הקול והתקשורת המאוחדת יהיה בעל אמינות ויציבות כמו מחשב ה-PC או כמו אמינות הגבוהה המקובלת בעולם הטלפוניה? להקטנת חששות אלו רקמה Microsoft שיתופי פעולה רבים עם יצרניות טלפוניה להבטחת השקות רכות של יישומיה, עם התייצבותם. כיום היא אינה ממליצה ללקוחותיה להתבסס על מוצריה ומעריכה כי בעתיד, הלקוחות יעשו הגירה חלקה ומסודרת אל פתרונותיה.

מעניין להזכיר שמערכת ה- IBM Lotus Sametime מציעה כבר תקשורת מאוחדת לארגון, המשלבת גם קול, ווידאו ומסרים מיידיים והינה חלופה נוספת ללקוחות העסקיים.

עולם פתרונות ה IP מוצג כעולם פתוח ולמרות זאת טלפוני המתחרים עדיין קנייניים, האם תשכיל Microsoft לספק תמיכה למגוון טלפונים באמצעות הסכמי צד ג' רבים? עפ"י פרסומיה נחתמו כבר הסכמים מול LG/Nortel , Polycom, Logitech.


מה יעשו הלקוחות?

כניסת Microsoft לשוק יכולה לגרום להאצת שוק ה IP Telephony   או לחלופין להאטתו.

עד להתייצבות פתרונות מבוססי ה-OCS, מציעה Microsoft פתרונות לתחום ה-SMB באמצעות שיתוף פעולה עם יצרנים כגון D-LINK המספקים מוצר טלפוניה הכולל את שירותי התקשורת המאוחדת באינטגרציה מלאה אל סביבת Microsoft .

במקביל, כבר מציעות חברות ה-IP Telephony אינטגרציות עם תוכנות CRM ו–ERP שיאפשרו ללקוחות לשלבן בתהליכים העסקיים העיקריים שלהם.  
סביב התפתחויות אלו עולות שאלות רבות; האם הלקוחות יעכבו את  החלטתם בדבר מעבר לתקשורת המאוחדת בכלל, עד לזיהוי המגמות השולטות או יעריכו כי יקח זמן רב להתייצבות פתרון Microsoft וימשיכו לרכוש מיצרני הIP Telephony- המוכרים להם? כשהפתרון יתייצב, יהיו לקוחות שיעדיפו לשלבו ולקבל השירותים השונים מספק אחד מעל התקשורת המאוחדת. האם בטווח הקצר זה יאיץ את פריסת טכנולוגיית
הIP-Telephony-  או דווקא להשהותה? מי יהיו ה-Early Adaptor, ארגונים קטנים או גדולים?

המפתח להערכה הוא בתפיסת הלקוחות את דינמיקת ההגירה לטלפונית IP, ככל שחשיבות שיפור התהליכים העסקיים אצל הלקוחות תעלה, הם יאמצו במהירות את התקשורת המאוחדת והשירותים שלה והחלופה שמציעה Microsoft תהיה תחרותית.

 

הקול או לא כלום (סיכום)

המאבק המתרחש כיום אינו בשאלה מי יספק את  הקול ואת מכשיר הטלפון שישמש את עובדי הארגון אלא מי יספק להם את הכל על בסיס התקשורת המאוחדת. זוהי מערכה בין נפילים הנאבקים על תשתית התקשורת המאוחדת שתשמש את התהליכים העסקיים הארגוניים והכוללים קשר עם לקוחות, שיווק מכירות וניהול המשאבים שלו.  צפוי שייעברו מספר שנים עד אשר נרגיש את  Microsoft  בשוק וזאת עד להתבססותו של 2007Office. עד אז יש להניח שנמשיך לראות פתרונותיה כשהן מבוססי שיתוף פעולה עם יצרני צד ג'. פתרונות אלו יהוו את הבסיס להגירה אל פתרונות תקשורת מאוחדת מבוססי Microsoft בלבד. כאשר Microsoft תציע גם את ציוד הקצה עצמו יאבקו אז שאר היצרנים על  הלחם והחמאה שלהם.

 מצד שני, יצרני פתרונות ה IP Telephony המובילים כיום אינם קוטלי קנים וצפוי כי יגיבו  בהוספה מתמדת של יכולות וישומים.

אין ספק כי שוק התקשורת המאוחדת ושירותי ה- IP יהוו בשנים הקרובות את אחת הזירות המעניינות בה נראה התגוששות בין נפילים אשר יציעו את מיטב פתרונותיהם ללקוחות העסקיים.

MEIR GIVON CEO GIV Solutions Ltd Tel:       +972-9-7757117 Fax:      +972-9-7602544 www.GIV-Solutions.com www.GIV-Solutions.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב