דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול משולב - NLP ודמיון מודרך 

מאת    [ 23/11/2010 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 2861 פעמים ]

טיפול משולב – NLP ודמיון מודרך

דימיון מודרך ו NLP הן שתי פרקטיקות טיפוליות מוכחות המשלימות זו את זו. שתיהן נחשבות טיפולי קצרי מועד אשר תוקפות בעיה ספציפית ומשנים את התפיסה של המוח. עקב שינוי התפיסה חווה המטופל שחרור פיזי ונפשי כאחד ויכול להמשיך חייו או לפנות לפתרון בעיות נוספות.

מטפלים רבים משלבין בין שתי הפרקטיקות במהלך הטיפול עצמו. למעשה, מטפל אשר למד NLP סביר להניח שלמד גם דמיון מודרך. מדוע שתי השיטות משלימות אחת את השנייה בצורה כל כך אפקטיבית?

קווים דומים

שתי השיטות מנסות לפתור את המכשול או הבעיה של המטופל באמצעות שינוי תפיסת עולם ולא באמצעות אנליזה, המלכה הבלתי מעורערת של הפסיכולוגיה. שתי השיטות חודרות את מעטה הדימויים של האדם ומשנות את מערך הדימויים ותפיסת העצמי של האדם. חשוב לומר כי שתי הפרקטיקות אינן חומקות מהתמודדות ישירה מול הטראומה, הפחד או הבעיה, הן מגיעות אליו לא באופן ישיר אלא בתיווך של הגוף, של הדמיון, של השפה.

וזהו גם ההבדל בין השיטות. שיטת NLP משנה את מערך הדימויים העצמאיים של האדם באמצעות השפה, באמצעות תקשורת בין הגוף והנפש באמצעים מודעים, הכרתיים באופן מלא. דמיון מודרך, לעומת זאת, נעשה תוך כדי הרפייה מוחלטת ושיטוט מונחה בנבכי הדמיון. בעזרת ההרפייה והדמיון, יכול האדם להגיע אל שורשי הפחדים והבעיות בחייו ולבחון אותם דרך דימויים חיוביים והרגשת ביטחון.
לטפל ולחזק.

טיפול המשלב טכניקות של NLP וטכניקות של דמיון מודרך, יעבוד, בדרך כלל, בשיטה של טיפול אינטנסיבי באמצעות NLP ולאחר מכן קיבוע ההישגים והרפיה באמצעות דמיון מודרך. טיפול ב- NLP הוא תובעני ודורש מהמונחה לגעת במקומות כואבים במיוחד כמו הילדות שלו ויחסיו עם אנשים אחרים בחייו. לאחר אינטנסיביות הטיפול, יכול המונחה לחוש ערעור מסוים ותנודות נפשיות. בדיוק לשם כך מבוצעת ההרפייה הממנפת את ההישגים של הטיפול, מקבעת אותם במוחו של המטופל ונוסכת בו הרגשת בטחון ושחרור.

מי רשאי לטפל?

לימודי דמיון מודרך ולימודי NLP נעשים במקביל אולם כל הסמכה מתקבלת בנפרד, בהתאם לדרישות המכללה. בדרך כלל, על מנת להיות מטפל בדמיון מודרך או NLP נדרשים שלוש שנים של לימודים אשר רק בסופם ניתן לטפל בטכניקות אלה.
כך או כך, טיפול משולב בשתי השיטות הוא מושלם ומשלים זה את זה. שיטת הטלטול והחיזוק מוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד נגד דיכאון, הפחתת לחץ, פוסט טראומה, הלם קרב ועוד ועוד בעיות נפשיות נפוצות.

מכללת רטר הינה המכללה הותיקה בארץ ללימודי NLP ודמיון מודרך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב