דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דמיון מודרך כדרך טיפול בדיכאון 

מאת    [ 23/11/2010 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2864 פעמים ]

דמיון מודרך כדרך טיפול בדיכאון

דיכאון היא תופעה נפוצה בעידן המודרני. איכשהו, ריבוי הדימויים, הגירויים, המירוץ אחר הכסף וההישגים אינם מתיישבים עם רצונה של הנפש לשלווה והלב לאהבה. אך דיכאון היא לא רק תופעה מעציבה אלא גם תופעה שיש לה השלכות קוגנטיביות. בביטויה החמור ביותר היא מונעת מהאדם לקום מהמיטה ולנהל אורח חיים תקין ובסיסי של הליכה, התערות בחברה ופעולות פשוטת כמו ללכת לבנק או לדואר.

דימיון מודרך היא פרקטיקה טיפולית המסוגלת לטפל בדיכאון ברמות שונות. חשוב להבין, לא כל אחד סובל מדיכאון ורבים חווים ימים ותקופות פחות טובות שבהן הם חשים רפיון ידיים, עצבות קיומית, חוסר מוטיבציה ורצון להיות לבד ולא להתערות בחברה, אך אלה חולפים לאחר תקופה קצרה. דיכאון קליני היא מחלה נפשית סבוכה יותר.

נדמה את זה להתגוררות במערה. כולנו, בין אם עוברים עלינו ימים טובים או רעים, מסוגלים לזהות אור בקצה המערה, גם אם הוא רחוק ואין ביכולתינו להגיע אליו. ההכרה באור הזה גורמת לנו להמשיך ולחיות בתקווה שיום אחד נמצא את הדרך החוצה. כלומר, האור הוא האמונה בזמן, אמונה בעתיד ובמחר. האדם הדיכאוני אינ מכיר באור הזה. בשבילו, המערה היא הקיום, היא העולם ואין בלתה. הוא לא מכיר במחר, הוא לא מכיר בהשתנות ובעתיד נסבל יותר.

טיפול באמצעות דמיון מודרך

טיפול בדיכאון באמצעות דימיון מודרך מקובל על פסיכולוגים ופסיכיאטרים. לצורך העניין, גם אדם דכאוני הלוקח כדורי אנטי דיכאון, יכול להיעזר בכלי המדהים של הדמיון על מנת למצוא את האור בקצה המנהרה החשוכה שבה הוא נמצא.
טיפול בדמיון מודרך נעשה רק על ידי מדריך שהוסמך באחת המכללות לדמיון מודרך ויש בידיו את הכלים לשלוט במהלך הטיפול, לעצור כשצריך ולאבחן את התהליך באופן מבוקר ואחראי.

ככלל, טיפול בדמיון מודרך יוצא מתוך נקודת הנחה כי לאדם את היכולת המנטלית והרגשית לרפא את עצמו ולמעשה מדובר בשורה של דימויים הנעוצים במוח וגורמים לתופעות שליליות כמו דיכאון. על פי תזה זו, מחיקת הדימויים השליליים והמרתם בדימויים חיוביים תשפיע על תפיסת עולמו של המדוכא באופן מיידי. חשוב לציין כי דמיון מודרך היא פרקטיקה טיפולית קצרת מועד ולא נועדה לטיפול ארוך ואנליטי.

במהלך המפגשים עובר המטופל תהליך של אבחון הדיכאון על פי דימויים, התמודדות עם דימויים אלה והמרתם לדימויים אחרים, חיוביים יותר בשביל המטופל, ועיגון דמויים אלה לעתיד. בצורה כזו המטופל עובר את כל התהליך הטיפולי במלואו, אשר בסיומו הוא מסוגל לזהות את האור בקצה המנהרה ולהתחיל לנוע לעברו.

מכללת רטר הינה המכללה הותיקה בארץ ללימודי NLP ודמיון מודרך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב