דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וילונות 

מאת    [ 23/11/2010 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 1949 פעמים ]

בוודאי כבר נתקלתם בהם בבתי החברים, אצל השכנים ובמגזיני העיצוב: הווילונות חוזרים הביתה!

 

אחרי שנים בהם סבלו וילונות מדימוי מיושן ומאובק, הם מנערים את האבק וחוזרים הביתה במלוא חידושים, דגמים וצורות. בשובם הביתה, וילונות אלו מייתרים את הצורך באותם רפרפי תריסי פלסטיק. הפלסטיק אולי היה נוח לשימוש, אך לקה בתחום האסתטי. ואילו לווילונות של המאה החדשה יש גם מזה וגם זה: וילונות אלו מספקים הצללה מותאמת ונוחה לשימוש מאי פעם, ובו זמנית גם מייפים את הבית ואת החלון.

 

צעד ראשון: הגדירו את הצרכים שלכם

 

מאחר וכיום וילונות נמכרים ומשווקים במגוון עצום של צורות ודגמים, הרבה מעבר לחתיכת הבד המתנפנף הזכורה מימי קדם, יש להגדיר במדויק מה אנו צריכים כדי לבחור וילון שיהיה נכון ושימושי לחלון המדובר, ולא רק יפה ויזואלית.

 

יש שלושה צרכים עיקריים שלשמם אנו מתקינים בבית וילונות: הצללה, האפלה ופרטיות. לשם כך, עליכם לבחון אלו תפקידים על וילונות החלון המדובר למלא. כלומר, מהי כמות השמש הנכנסת מבעד לחלון - אם מדובר בשמש ישירה ומטרידה, וילונות החלון חייבים לספק הצללה איכותית. אם לא, וילונות אלו יכולים להיות מגוונים יותר בדגמיהם לטובת האסתטיקה, שכן ההצללה פחות חשובה. שנית, האם מדובר בחלון זכוכית ללא תריס שברצונכם להתקין בו וילונות שביכולתם לספק החשכה מלאה לחדר – כלומר, וילונות אטומים לגמרי, ולא שקופים במקצת. ואחרון חביב, האם הווילון ישמש כחציצה אטומה בין הבית לחוץ עבור פרטיות מכיוון שהחלון פונה אל חלון דירת השכנים ממול, או שמא אין זה מתפקידו, שכן החלון פונה אל צמרות עצים.

 

כעת, כשהגעתם למסקנות בדבר התפקידים שאתם מצפים מהווילונות למלא, כדאי לרפרף בקטלוגים או באינטרנט כדי ללמוד על הסוגים הרבים והחדשים של וילונות בימינו. למשל, וילונות ונציאנים, וילונות רומאיים, וילונות גלילה, וילונות חשמליים, וילונות מיקדו וכולי. המונחים המקצועיים הללו נשמעים לכם כרגע כסינית מדוברת, אולם לאחר הצצה קצרה בתמונות תשלטו גם אתם בז'רגון המקצועי, וחשוב מכך – תקבלו רעיונות חדשים לדרכים בהן תוכלו לשלב וילונות עם עיצוב הבית שלכם.

 

התאמת וילונות לאסתטיקה של החדר בו מצוי החלון

 

לאחר בחירת סוג הווילונות הרצוי, כדאי לתת את הדעת באשר להתאמתם לאסתטיקה ולשפה הוויזואלית של החלל כולו. אומנם סוג הווילונות מכתיב במידה לא מבוטלת את מראם, אולם ישנם פרמטרים נוספים לשיקולכם, כגון צבעם של וילונות אלו, וכן בחירה בין צבע אחיד לדוגמא. נסו לא להיסחף יותר מדי אחרי מראה וילונות שמוצא חן בעיניכם אם אינו משתלב כלל וכלל עם השפה העיצובית של שאר החפצים בחדר, אחרת יהווה וילון זה אובייקט זר התלוש משאר סביבתו. באשר למראה אחיד מול דוגמא, זכרו שבחדרים עמוסים מאוד בחפצים וברהיטים – ובטח בצבעים – עדיף לבחור גוון אחיד נטול דוגמא, אחרת תוסיף הדוגמא לעומס היתר של החלל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב