דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרשת מקץ- יוסף ואחיו 

מאת    [ 22/11/2010 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 3253 פעמים ]

"וירדו אחי יוסף עשרה לשבר בר במצרים.."

סיפור יוסף ואחיו הינו תקדים לכל אשר עומד להתרחש לבני ישראל במהלך ההסטוריה הכואבת. שנאת האחים כלפי אחיהם יוסף ורצונם להקריבו בשם הקנאה ולאבדו ולמכרו לגויים תמורת כסף מסמלת היא יותר מכל את העתיד לבוא בממלכת ישראל בהסטורייה הארוכה והכואבת של עמנו. אחי יוסף שבקנאתם ובשנאת החינם שלהם כנגד יוסף, זה שסיפר להם על העתיד לבוא ע"פ חלומותיו, הביאו למכירתו לישמעלים ולירידתו למצרים. בעצם בשנאתם הביאו האחים על עצמם את הגלות מארצם ממנה נאלצו ללכת בכדי לבקש טובתם וחסדם של זרים.

בחלוף השנים יפגשו צאצאי האחים את סיפור שנאת החינם והגלות ברמה הלאומית. שנאת חינם מיותרת זו תוביל את צאצאי יוסף ויהודה למלחמות אחים וכריתת בריתות עם עמי האזור אחד כנגד אחיו, תוך כדי התרסקותה של ממלכת ישראל לשתי ממלכות נפרדות, ישראל ויהודה. התרסקות זו של הממלכה תביא ממלכות זרות לאדמת ארץ ישראל ולבסוף לגלותם של צאצאי האחים לאדמות ניכר, תחילה ע"י ממלכת אשור ובהמשך ע"י בבל ולבסוף ממלכת רומא.

שנאת החינם שבין האחים, סיפור הממחיש לנו מאז ומתמיד את המחיר הנורא, הגלות וההשפלה שבמכירת אח שהוא בשר מבשרך ממחישה גם מאז ומתמיד ומבשרת על העומד לבוא באם תגיח שוב לחיינו שנאה זו. בימי "ההתנתקות", בימי הגירוש הגדול של יהודים מגוש קטיף בו התמלאו כלי תקשורת במזימות הרס ושנאה לכאורה לאחינו המתנחלים, ע"י מפיקי משרדי הפרסום ככיסוי ל"תוכנית הגדולה" של גירוש יהודים מביתם, היו רבים שהרגישו כי הנה שוב שנאת החינם הזו מגיעה אלינו ומחירה לא יאחר להגיע. 10,000 יהודים, ילדים, זקנים, גברים ונשים הובלו באוטובוסים לבתי קרטון ששווקו לכולם כ"קרוילות", חיילים ושוטרים עברו שטיפת מח כיצד לא להגיב ברגש לבכיים של תינוקות הנקרעים מידי אימותיהם, כיצד נוער העומד לפני גיוס לקרבי (עם אחוזי הגיוס הגבוהים ביותר) מואשם בהאשמות שווא כאילו לא גוזלים לו את עתידו, אדמתו וביתו וכל המהלך מתוכנן ומוקם בכספנו, על חשבוננו ובמחיר של עתידנו. מלחמת האחים נמנעה ושפיכות הדמים לא התרחשה רק בזכות רבנים ומתיישבים שקיבלו את רוע הגזרה וחיבקו את אחיהם החיילים ובכו יחד עימם על אובדן עתידם ואובדנה של אדמתם, אדמתנו. ואנו, ברובנו שתקנו, רצינו להאמין כי הנה השקט יגיע לגבולותינו, כפי שאחי יוסף רצו להאמין כי ימכרו את אחיהם יוסף, ישתיקו את קולו ושקט ומנוח יבוא להם. אך המחיר לא איחר לבוא ובעזה הרים החמאס ראשו, חטף חייל, שלח טילים והנה וכבר איים על ת"א והחווה של שרון הוגה ויוצר המהלך מי שכבר 5 שנים "מהלך בין המתים והחיים" . והיום שוב מוכרים את אחינו, עוצרים את חייהם, אוסרים עליהם לבנות את ביתם, להוסיף חדר, להקים גן ילדים, לבנות בית תפילה ולהם לא נותר אלא לראות איך בכפר הסמוך נבנים מסגדים, מוקמים בתים וכובשים עוד גבעה ועוד הר. ומנהגינו לא עוצרים, ממענים להבין את ההסטורייה המתגלגלת ושוב לאן היא הולכת, כשהם מוכרים את אחיהם וכורתים בריתות עם אויבינו, אלו המחכים לרגע הנכון להגשים את חלומם.

אולי הפעם נתעורר בזמן, אנו צאצאי יוסף ואחיו, אנו שזוכרים איך הכל החל משנאה בתוך המשפחה, המשיך לשנאתם של מנהיגי ממלכת ישראל וממלכת יהודה ונגמר בגלות ארוכה וכואבת, אולי הפעם נקשיב לקול אחינו הנרדף ונבין כי מכירתם תביא גם את אובדננו.


 

שמאי אמיר


 


www.thatsumot.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב