דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות וחגים 

מאת    [ 22/11/2010 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 1976 פעמים ]


בתור מטפלת אשר מספקת שירותי ייעוץ זוגי  אני נפגשת פעמים רבות עם זוגות ביניהם המתח עולה וגואה בתקופת החגים. אין ספק, החגים הם תקופה מורכבת בה לעיתים קרובות נפגשים עם המשפחה או נוסעים אליה. סידורים על גבי סידורים, הוצאות כספיות שלרובנו לא קלות ובכלל תקופה שדורשת המון שיתוף פעולה. רבים מאיתנו מרגישים כי דווקא זמנים בהם אנו אמורים לנוח וליהנות עמוסים מידי ואין לנו כוח לעשות כלום.

פקטור חשוב ביחסים של הזוג במהלך החגים הוא המשפחה עם ההערות על איך לגדל את הילדים, איך לבשל נכון, היציאות המוזרות שנדמה כי הם מנת חלקכם כי הבעל או האישה שיתפו מידע ולא בצורה מפרגנת וכו' כולנו מכירים את הסדרה "כולם אוהבים את ריימונד" וראינו את הסצנות המון פעמים ואפילו הזדהינו וצחקנו כי זה קורה לאחרים אבל כשזה קורה בתוך הזוגיות שלנו שוכחים לא פעם לקחת דברים בפרספקטיבה.

אם אתם סובלים ממתח חגים ברוכים הבאים למועדון. רבים מגיעים להליך של ייעוץ זוגי בשל אותו מתח בחגים. אחת הדרכים הבדוקות לשחרר לחץ הוא להתכונן. תאמו עם בן הזוג היכן תישנו, כמה זמן, לאן תיסעו משם ומתי. עצם התכנון מנקה את הראש פעמים רבות ומשחרר מתחים.

אתם מארחים? חלקו מטלות, הקצו לכל אורח תפקיד (לרוב זה אחים ואחיות אז זה בהחלט מנומס) אין שוב סיבה שהמארחים יתנהגו כבית מלון ויגמרו בסוף החג עם הזמנה למכון טיפול זוגי. ממילא חלק מה-ביחד של המשפחה הוא לעשות דברים יחדיו אז תעשו את ההכנות אל החג ביחד...

השתדלו להימנע מרגעי דרמה ואל תכבסו כביסה מלוכלכת בפומבי וזאת למרות שמשפחה היא לא ממש פומבי. עצם ההתכנסות לחג היא כדי לאחד ולא לפרק. כל וויכוח אישי ביניכם סביב שולחן החג ייצור קואליציות ויריבויות במשפחה משהו שוודאי לא יהיה ולא בריא לכל מבנה של זוגיות.

למעשה כדאי להגדיל ולעשות יותר מזה ולהניח רגשות לוחמניים בצד ולהיות זוגיים. לעיתים כל שאתם צריכים היא סיטואציה שכזאת כדי להזכיר לכם עד כמה לפעמים הסיבה בגללה נוצר בין בני הזוג מתח היא סיבה קטנה ולא ממש חשובה במבט רחב יותר.

ובכל מקרה שיהיה לכם חג שמח וזוגיות נהדרת

זמנהוף שירותי תרגום - www.zamenhof.co.il חברת זמנהוף שירותי תרגום מהוותיקות בשוק הישראלי ובעלת ניסיון עשיר במתן שירותי תרגום מקצועיים. אנו מומחים בתרגום מסמכים, טקסטים, מאמרים אתרים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב