דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על בחירת מכללות רפואה משלימה 

מאת    [ 22/11/2010 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 2211 פעמים ]

רפואה משלימה הינו תחום לימודים מבוקש, ורבים בוחרים ללמוד תחום ספציפי או מגוון נושאים בתחום הרפואה האלטרנטיבית. עולם הרפואה המשלימה כולל נושאים רבים, אך בדרך כלל המונח רפואה אלטרנטיבית מתייחס לשיטות רפואה המגיעות מהמזרח הרחוק או מדרום אמריקה, כמו גם לשיטות טיפול אשר טרם נחקרו על ידי הרפואה המערבית בצורה מספקת. לימודי רפואה משלימה מוצעים כיום במגוון רחב של מכללות, המאפשרים לכל אדם למצוא את מסלול הלימודים המתאים לו.

המודעות הגוברת ליתרונות של הרפואה המשלימה הביאו לביקוש רב לאנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים בתחום, בוגרי לימודי רפואה משלימה במכללה בעלת ניסיון ויוקרה. עקב כך, נפתחו בשנים האחרונות מכונים רבים לשם הכשרת מרפאים ומטפלים בשיטות שונות, כמו גם בתי ספר לרפואה משלימה. כל מוסד לימודים לרפואה משלימה שם את הדגש על שיטות טיפול אחרות, ועל כן מומלץ לבדוק בקפידה את השקפת העולם של צוות ההוראה טרם ההחלטה היכן ללמוד.

מכללות רפואה משלימה מציעות מגוון רחב של אפשרויות לימוד, בהתאם לרקע האישי ולצרכים של כל סטודנט. אפשרות ראשונה היא לימודי שיטת טיפול ספציפית, דוגמת פרחי באך או פנג שוואי, אשר מתמקדים בדרך כלל בפן המעשי בלבד של השיטה, ובפרק זמן מצומצם. אפשרות נוספת היא לימודי מספר שיטות בעלות קרבה, דוגמת כמה סוגי עיסוי, שילוב בין לימודי נטורופתיה עם קורס טיפול בתזונה לפי סוג הדם, או לימודי מדיטציה בשילוב עם קורס הילינג ויוגה.

בעת בחירת מוסד לימודים, ישנם גורמים רבים אשר חשוב לבדוק טרם ההרשמה. הדבר המרכזי הינו איכות מוסד הלימודים, ודבר זה ניתן לבדוק באמצעות בחינת מידת הניסיון המעשי של צוות המרצים, כמות הפרסומים המדעיים שלהם, שנות וותק ההוראה שלהם, ועוד. גורמים חשובים נוספים הינם מיקום גיאוגרפי ונגישות של מוסד הלימודים, מערכת השעות ומידת הגמישות במפגשים הלימודיים, כמות התרגולים וההתנסות המעשית, וכמובן גובה שכר הלימוד.

תוכנית הלימודים המדויקת של לימודי רפואה משלימה משתנה במידה ניכרת בהתאם לתפישת העולם של מוסד הלימודים, ועל פי תחום ההתמחות. בדרך כלל קורס רפואה משלימה משלב בין הקניית רקע תיאורטי והיכרות עם הפילוסופיה העומדת מאחורי שיטת הטיפול, במקביל לתרגול מעשי. בעת בחירת הקורס הספציפי כדאי לבדוק את תוכנית הלימודים, מאחר ומטפל ותיק אינו נזקק להכרת תפישת העולם הפילוסופית העומדת בבסיס השיטה הטיפולית באותה מידה כמו מי שאינו בעל רקע קודם בתחום הרפואה האלטרנטיבית.

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב