דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו חוקר פרטי? 

מאת    [ 21/11/2010 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2791 פעמים ]

על פי החוק במדינת ישראל מוגדר חוקר פרטי כ"מי שעוסק בהשגת ידיעות על הזולת או באיסופן, לצרכי אחרים ודרך שירות לכל, ושלא לצרכי מחקר מדעי, סקר דעת קהל או פרסום ברבים". ההגדרה הזו קבועה בחוק חוקרים פרטיים ושירותי שמירה משנת 1972, והחוק הזה גם מגדיר את הקריטריונים לכשירות לעסוק בתפקיד חוקר פרטי. מדובר ,בין השאר, בחובת הכשרה במשך כשלוש שנים במשרד חקירות. אך במיוחד מודגשת חובת קבלת רשיון שמעניקה וועדה מיוחדת מטעם משרד המשפטים. אולם חשוב לדעת כי רשיון חוקר פרטי מאפשר לחוקר לעבוד רק במסגרת של משרד חקירות או עבור משרד חקירות, אך לא באופן אישי עבור לקוחות פרטיים.

מתי נחוץ חוקר פרטי?
בסיטואציות שונות בחיים מתעוררים מצבים של אי אמון וחשדות. תחושות קשות שכאלו עלולות לערער את מערכת היחסים באופן בלתי הפיך. מעביד חושד בעובד שאולי מועל בתפקידו, אשה חושדת בנאמנות של בעלה כלפיה והורים לתינוק מבקשים לדעת איך באמת מתייחסת אליו המטפלת כאשר הם לא בסביבה; תרמיות, הדלפות, מעילות ושחיתויות- במצבים כאלה ועוד רבים אחרים, חוקר פרטי יהיה הפתרון המתאים להפגת המתח, הספק ואי הוודאות, וזאת על ידי פעולות שהוא יבצע לאימות החשדות באמצעות ראיות.

כיצד פועל חוקר פרטי?
לרשותו של חוקר פרטי עומדות מגוון אמצעי פעולה, הכל כמובן במסגרת החוק. תחום פעילות עיקרי של חוקר פרטי הוא ביצוע מעקבים. המעקבים בדרך כלל סמויים והם יכולים להתבצע באופן רגלי או ממונע, אולם בימינו אמצעי הטכנולוגיה מאפשרים גם התקנת תוכנות מעקב במחשבים פרטיים או עסקיים על מנת להתחקות אחר הפעולות המבוצעות במחשבים האלה. כך גם בטלפונים ניידים, מכשירי ניווט ברכב, משקפי שמש ועטים, אשר פעמים רבות מוסתרות בהן מצלמות ומכשירי הסרטה. גם האזנות סתר חוקיות הן כלי לעבודתו של חוקר פרטי והדבר מצריך שימוש בציוד האזנה והקלטה אשר מוסתר באופן מתוחכם. נוסף על כל אלה, חוקר פרטי מקצועי ישתמש גם במכשירי תיחקור ואימות נתונים כגון פוליגרף. לפיכך, בבואכם לקבל שירות מטעם חוקר פרטי רצוי כי תוודאו שהוא אכן מצויד בשכלולים הטכנולוגיים בתחום המעקבים והתצפיות וכמובן בנסיון בהפעלתם. אך מעבר לאמצעים הטכניים, חשוב כי חוקר פרטי יהיה בעל כישורים אישיותיים המתאימים לתפקיד, כגון חשיבה יצירתית, אסרטיביות, חשיבה מהירה ותחכום-  כל אלה ועוד ישרתו אותו בדרכו להביא אליכם את האמת – ויחד איתה את השקט המיוחל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב