דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה מהירה, הבטן מקרקרת, להכנע? 

מאת    [ 21/11/2010 ]

מילים במאמר: 301   [ נצפה 2471 פעמים ]

 

"תגידי, את לא שומעת אותי?" - זועקת לי הקיבה -"את לא מתכוונת לאכול? אני רעבה, נורא". "תשתקי כבר, מעצבנת, זללנית אחת" - אני תוקפת חזרה, לא מוכנה לוותר לה או להכנע להטרדותיה.

כמה פעמים ביום, כאשר אנו מכניסים מעט מזון לקיבתנו, אנו שומעים את קרקוריה והמניפולציות שהיא מפעילה עלינו באמצעות כאב מטריד בבטננו, האם כדאי לי להכנע או לא?

הדבר קורה בעיקר, כאשר אני בעיצומה של דיאטה מהירה, ודאי שהיא זועקת, היא מקבלת מעט דלק עכשיו, ולי יש ברירות, לוותר ולאכול, להמשיך בדרך ולהרגיל אותה ואת עצמי שמה שנכנס זה מה שנסתפק בו.

לפעמים אנו נוטים להתבלבל בין רעב וצמא, הרבה פעמים נכנעתי לקיבה המנדנדת שלי, "היא יודעת מה היא רוצה" - שכנעתי את עצמי - "אז ניתן לה", עוד תירוץ מדוע עליי לחזור ולאכול, ולא הסתפקתי במשהו קטן, אם כבר אז ללכת עד הסוף.

כמה פעמים חטאתי בהקשיבי לקיבה המתכווצת שלי, לא היה לי את הכוח לשלוט בה, כיוון שבתוך תוכי מאסתי בדיאטה המהירה ומיהרתי להשתכנע, שהגוף הוא מנגנון אוטומטי, הוא יודע מה חסר לו ומתי, אז מי אני שאבוא ואתנגד, קטונתי.

לאחר שנים של מלחמות בלתי פוסקות ביני לבין עצמי/קיבתי, לא נכנעתי, לא ויתרתי, שיניתי גישה, כשהקיבה זועקת, אני שנייה עוצרת ולא רצה אצה למקרר על מנת להשביע את צרכיה הגדולים, אלא חושבת רגע, אולי אני רק צמאה? או שאולי אסתפק בפרי? או שאולי פשוט אמשיך ואתעלם, בסופו של דבר היא תירגע ותיאלם.

גדולים ממני כבר אמרו, שאם הקיבה שלנו מקרקרת, אין זו סיבה להתחיל לאכול, מאד יכול להיות שכוס אחת או שתיים של מים תספק אותה, כי הרי גם היא זקוקה למעט נוזלים, כאשר אנחנו בתהליך של דיאטה מהירה וירידה במשקל, יש נטייה להתבלבל מעט בין שני הדברים, מים ואוכל, ואם בחרתם באוכל, אין צורך לזלול, פרי או פרוסת לחם קל תעשה את העבודה ותשקיט את המעצבנת הזו מקרקוריה המטרידים.

 

הכותבת היא סיגל דביר, מנהלת בלוג מצליח על שמנה לשעבר אשר מספרת את סיפורה האישי כשמנה, משתפת את רגשותיה, תחושותיה וכאביה כבחורה עבת בשר, כותבת טור אישי במגזין "בלו", סגנון חיים, בריאות ותזונה, ובנוסף מחלקת עיצות אישיות להצלחה.www.seesigal.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב