דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח סיעודי - מדוע כדאי לעשות? 

מאת    [ 21/11/2010 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3559 פעמים ]

ביטוח סיעודי – מדוע כדאי לעשות?

על פי הנתונים היבשים, ביטוח סיעודי אמור היה להיות הביטוח השכיח והפופלארי ביותר בקרב תושבי ישראל. התקדמות המדע והעלייה העקבית בתוחלת החיים מגדילים את הסיכוי להיות סיעודיים בגיל מסוים, בדרך כלל מעל 65.
ההוצאות הנדרשות ממצב סיעודי הן גבוהות במיוחד והעול הכלכלי נופל, על פי חוק, על בני המשפחה. ביטוח סיעודי מאפשר קצבה חודשית או פיצוי שמכסה על הסכומים העצומים שמוציאים על עזרה סיעודית וציוד סיעודי.

נאמר כך: בישראל יש כיום 160,000 מקרים סיעודיים, כאשר 110,000 נזקקים לסיוע סיעודי בבית והשאר מאושפזים במוסדות סיעודיים. בעתיד יחול גידול של 10% במקרים סיעודיים וההסתברות למצב סיעודי לאחר גיל 65 הוא 1:3. לפי סטטיסטיקות יבשות אלה, כדאי לכל אדם בישראל למהר ולעשות ביטוח סיעודי.
ביטוח סיעודי הוא חוזה עם חברת ביטוח לפיו המבוטח משלם סכום חודשי מסוים בתמורה לפיצוי במקרה ויגיע למצב סיעודי, ולמשך כל התקופה הנקובה בפוליסה.

מצב סיעודי מוגדר על פי פעולות שאין ביכולת האדם לעשות. אך בעוד המדינה דורשת שש פעולות שהאדם הסיעודי אינו יכול לעשות, חברות הביטוח דורשות רק שלוש על מנת להגדיר את מצבו של המבוטח כסיעודי.

ביטוח סיעודי – שיקולים נוספים.

על פי חישובים של עזרה סיעודית, תרופות וציוד סיעודי, העלות החודשית לטיפול בחולה סיעודי בביתו היא כ- 5,000 שקלים. העלות לאדם המאושפז במוסד סיעודי יכולה לחצות את קו ה- 10,000 שקלים. אמנם, המדינה והביטוח הלאומי מעניקים סיוע סיעודי לבני המשפחה, אולם סיוע זה הוא מוגבל מאוד, כפוף לתנאים ותקנות מחמירות ואינו כולל סיוע כספי אלא רק סיוע בציוד וכוח אדם, כפוף למספר שעות מוגבל בשבוע. במילים אחרות, גם אם קיבל האדם סיוע (והרוב אינם מקבלים) מהמדינה, עדיין, רוב הנטל הכלכלי נופל על בני המשפחה.

ביטוח קבוצתי או פרטי?

ביטוח קבוצתי סיעודי נעשה דרך קבוצה מסוימת של רוכשים, נניח, קופות החולים. ביטוח קבוצתי זה פחות אטרקטיבי ולא מאפשר ליחיד שליטה בתנאי הפוליסה ובסופו של דבר, התנאים והפיצוי לא משתלמים. הצטרפות לביטוח סיעודי קבוצתי מתאים לתקופה מוגבלת בלבד.
ביטוח סיעוד פרטי הוא יקר יותר אך סכום הפיצוי גבוה הרבה יותר. ככלל, ביטוח פרטי הוא הפיתרון הטוב ביותר לכיסוי סיעודי מלא. בנוסף, בגלל שמדובר על פיצוי כספי ולא החזרים על בסיס קבלות, אין כפל ביטוח, כלומר, ניתן להיות מבוטח בכמה חברות ביטוח ולקבל את הפיצויים המלאים מכולם.

ביטוח סיעודי פרטי רצוי לעשות כמה שיותר מוקדם, זאת על מנת לשלם פחות, באופן קבוע, ולחסוך כמה שיותר כסף למקרה של היקלעות למצב סיעודי.
לאחר שרכשתם מידע על הביטוח, הגדרתם את הצרכים שלכם ובדקתם מקורות הכנסה, הדרך הכי טובה לרכוש ביטוח סיעודי הוא לפנות אל סוכן הביטוח האישי שלכם ולבקש ממנו לתפור לכם ביטוח סיעודי מותאם למידתכם. זה העתיד שלכם, של כולנו, בטחו אותו היטב.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב