דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח בתים משותפים- כדאי או לא? 

מאת    [ 21/11/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2833 פעמים ]

ביטוח בתים משותפים – כדאי או לא?

נודה על האמת, רוב אוכלוסיית ישראל גרה בבתים משותפים בני כמה קומות. בהגדרה, בית משותף הוא כל בית בו יש יותר מדירה אחת. כן, גם דופלקס נחשב בית משותף, זאת מפני שהנזקים העלולים להיגרם למבנה זהים לבית עם שתי דירות בלבד ובניין רב קומות עם עשרות דירות.

עקב המצב הבעייתי של עסקי הנד"לן בישראל ומיעוט שטחי הבנייה, לא יהיה זה מופרך לחשוב כי המגמה של בתים משותפים תימשך, ובעקבות כך גם הדרישה לפוליסות ביטוח בתים משותפים. במאמר הבא ננסה לענות על השאלה האם משתלם וכדאי לרכוש ביטוח בתים משותפים.

סיכונים משותפים

דיירי הבית המשותף חשופים לסיכונים משותפים כמו שיטפון, מעלית מקולקלת, נזק לחדרי המדרגות ולגג, ובמבנים יוקרתיים יותר, נזק לחדרי השירותים כמו חדר הכושר, המקלט, חדר הכביסה, הלובי וחדר המשחקים. בנוסף, חשופים הדיירים לנזקים לצד ג' על ידי נותני השירותים הרבים כמו גננים, משפצים, מנקים, אב הבית ואפילו אורחים של הדיירים.
אך הסיכון הגדול ביותר הוא מצב של אובדן דירה או כמה דירות בשלמותן. במצב כזה, ביטוח דירה פרטי אמנם יכסה את הנזק, אך אי עשיית ביטוח בתים משותפים יגרום לכך שלא תהיה אפשרות לבנות ולשקם את הדירות מחדש.

ביטוח בתים משותפים – מספר אפשרויות

ביטוח בתים משותפים בסיסי מבטח אך ורק את החלקים המשותפים לכל הדיירים כפי שצויינו לעיל. בגרסתו המתקדמת יותר, ביטוח משותף מכסה על כל הדיירים והמבנה המשותף, זאת בתנאי ש 60% מהדיירים שותפים לביטוח. אולם, המצב הטוב ביותר הוא כיסוי מלא לכל הדיירים, לכל הדירות ולכל חלקי המבנה. את זאת ניתן לעשות על ידי הועד המגלם את תשלום הפרמייה בתשלום החודשי.
ביטוח בתים משותפים מלא הוא למעשה ביטוח דירה מורחב. בצורה כזו הדיירים מבוטחים גם במקרה של נזקים לדירה שלהם וגם במקרה של נזקים לחלקים המשותפים. בנוסף, תשלום הפרמייה במקרה של ביטוח בתים משותפים הוא נמוך יותר מאשר ביטוח דירה פרטי, ומכסה הרבה יותר.

דיירים אשר מחזיקים ביטוח דירה שונה אחד מהשני יכולים להיקלע למצב תיאורטי שבו חברת ביטוח אחת תתבע את השנייה על נזקים לצד שלישי. אחדות של כל הדיירים טובה לכולם.

שים מבטחך בוועד

בתים חדשים אשר נבנים בימים אלה מגיעים עם ביטוח בתים משותפים קומפלט במסגרת הרכישה של הדירה או במסגרת ביטוח משכנתא. בתים משותפים אשר עדיין לא הצטרפו לתוכנית בהחלט צריכים לשקול את האפשרות לבטח את הבניין באופן משותף.
במקרה זה, כדאי להפקיד את המשימה של מציאת חברת ביטוח מתאימה בידי הוועד. טלפון קצר לחברת ביטוח נבחרת יזמן יועץ ביטוח או סוכן ביטוח שייפגש עם הוועד הנבחר ויפרוש לפניו הצעה אטרקטיבית לביטוח הבניין, דירותיו ודייריו.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב