רבים הצעירים שמביטים בערגה אל עולם הפרסום ותוהים מה עליהם לעשות כדי להיות חלק ממנו. ניתן רק להזדהות עם התחושה הזו שנושאת עימה צורך עז בביטוי היצירתיות שבך. הקושי בכניסה למשרד פרסום נובע לא רק מהתחרות הגדולה על הכסא הפנוי אלא גם מניצול התחרות הזאת על מנת לשלם לקופירייטרים צעירים, מוכשרים ככל שיהיו, משכורות נמוכות, במיוחד על רקע הסביבה התחרותית בה משרדי הפרסום פועלים, ועל רקע הסביבה הגיאוגרפית בה מחירי הדירות ושכירתן גבוה במיוחד.
אז מה בעצם נדרש ממך להפוך לקופירייטר? שאלה שניתן לענות עליה בשאלה אחרת: איזו הכשרה צריך היה ואן-גוך להיות צייר טוב? קופירייטר טוב בדרך כלל מתפתח להיות כזה כבר בילדותו ונעוריו כי בראש ובראשונה זו אמנות, רק שבמקום ציור או ריקוד או נגינה, זו אומנות הכתיבה והיצירה. אם אתה טוב, חד, פתוח, שנון, מקפיד להתעדכן, אוהב את החיים, שונא את החיים, שונא או אוהב אנשים, מצחיק אותם, מעצבן אותם, יצרי ויצירתי, או בכלל - מרגיש, ואם נולדת עם חלק מפותח במוח שאחראי על התקשורת, יש סיכוי לא רע שאת/ה קופירייטר/ית גם בנשמתך.
קורס הקופירייטינג שעברתי במכללת ACC של תרצה גרנות ז"ל, כמו קופירייטרים רבים אחרים, רק מכניס אותך למסגרת חשיבה שיווקית ומסמן לך נתיב מסודר יותר בכאוס היצירתי, אך לא מעבר לכך. בסופו של יום ההכשרה הכי טובה לקופירייטר הם החיים והניסיון שיצבור, עליו להיות פתוח למתרחש סביבו, ללמוד לקבל ביקורת, לשמור או לפתח יכולת התבוננות אנליטית וכושר הבדלה בין עיקר לתפל. אם את/ה באמת קופרייטר/ית את/ה כבר יודע את זה, עכשיו שנס את מותנייך, חדד עפרונותיך ותתחיל להעיז, כי אף אחד לא יעיז בשבילך.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים שיווקיים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. זה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) כותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com