דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוגיה - משרלטנות לעסק רציני 

מאת    [ 19/11/2010 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 1986 פעמים ]

קוראים וקוראות יקרים,

אנו מעוניינות להכיר לכם את תחום הגרפולוגיה כי הוא מרתק ומסקרן. לגעת בנושאים שונים ובתחומים מגוונים כדי לנפץ מיתוסים, להגביר את המודעות לחשיבותו ולשלב בתוך כך סיפורים מרתקים מעבודתנו המקצועית.

וחשוב לנו להבהיר, אנו מתייחסות אל תחום עיסוקנו כאל מקצוע לכל דבר. יש המתייחסים אליו בזלזול, בספקנות, כאל תחביב או מתת אל. אל לא כך הוא. כדי לעסוק בגרפולוגיה צריך ללמוד. והרבה. לא מספיק לקחת חוג במתנ"ס הקרוב או לקרוא ספר בתחום, יש צורך ללמוד ובאופן רציני. ואין להסתפק בחומר תיאורטי, שהוא רב, אלא להגיע ללמידה פנימית. יש להפנים את החומר ולדעת מתי ואיך להשתמש בו. ובראש ובראשונה, להכיר את עצמך. להבין איך אתה מעבד את החומר, איך את מסיקה את המסקנות, אילו הדגשים נותנים בתהליך האבחון. אלו דברים מורכבים שדורשים תהליך אישי והתנסות.

כדי להיות גרפולוג צריך לעבור מסע ללימוד עצמי, ליצוק לתוכו תובנות, לדעת להפריד בין מי שאתה לבין הכתב אותו אתה בוחן ולפתח מיומנות באינטגרציה של נתונים וחומר תיאורטי.

ניתן לזהות מספר שלבים בדרך למקצועיות.

בשלב הראשון לומדים עובדות, חוקים וכללים אובייקטיביים, כמו בכל מקצוע. עדיין לא עושים הקשרים בין הסימנים השונים. מחד, הידע הנרכש הוא רב ומעשיר אך מאידך, הוא גם יוצר בלבול. קיים קושי בשלב זה לעשות סדר במידע הרב ולחבר בין כל הפרטים לכדי אבחון מלא.

הפרקטיקה מתפתחת בשלב השני. בנוסף לידע, ניתנת כעת היכולת להתנסות באופן פרקטי. הניסיון, המורכב ברובו מחשיפה לכתבי יד - של קרובים, חברים, בני משפחה או סתם סקרנים - מתחיל להתבסס וביחד עם הידע הנרכש מהווה את השלב של תחילת העבודה בפועל.

השלב השלישי, הוא השלב בן בוררים בין החשוב והרלבנטי לבין הטפל וחסר ההקשר. ידע של עובדות וחוקים, ככל שיהיה רחב, הוא מצד אחד מעשיר את היכולת, אולם מצד שני עלול גם לחטוא לאמת, בגלל הקושי לדייק ולהשתמש בו נכון וביעילות.

השלב הרביעי, הוא השלב של הגרפולוג הבקיא. הבקיאות היא המיומנות. והשלב החמישי, הוא השלב של הגרפולוג המומחה. בשלב זה קיימת יכולת לספק חוות דעת המבוססת על מקצועיות, מיומנות, ידע, פרקטיקה וניסיון עשיר.

גרפולוג, חשוב שיטיל ספק בפרשנותו כדי להעמיק את החקירה והבדיקה. רק כך אפשר להתקדם ולהתפתח בתוך המקצוע. כשנצמדים לדפוסים תיאורטיים, מבלי להפעיל שיקול דעת ובחינה חוזרת ונשנית של המסקנות, עלולים להישאר ברמת ידע טכנית שאינה מאפשרת ירידה לעומקם של דברים ואוטמת את היכולת להתפתח, מקצועית ואישית. אך חשוב לציין, למידע יש הרבה חשיבות. הגרפולוגיה הוא לא תחום שמושתת על אינטואיציה ותחושות בטן. אלו דברים שהולכים יד ביד, מאששים אחד את השני ומעשירים, אך לא באים האחד על חשבון השני.

הרבה מתלמידינו, לאחר שסיימו את הכשרתם, עם כל הידע הרב שצברו, חוששים "לקפוץ למים" ולהתנסות בעבודה מעשית. הפרקטיקה מרתיעה והחשש לטעות הוא מובן ומעכב. אולם כמו בכל דבר, מי שלא מסתכן בקפיצה, משלב הלימודים לשלב היישום, יתקשה להתקדם. בקרה וביקורת עצמית, הן נחוצות והכרחיות במקצוע הגרפולוגיה. ועם זאת, אל להן לחסום את הדרך אל המומחיות ואל ההתפתחות המקצועית.

אנו מקוות שמעבר לעניין שתגלו במאמרים, מי מכם שראה את הגרפולוגיה כתחום מיסטי או כקריאה בקפה ובכדור בדולח, ישנה את דעתו.

ולסיום, העיסוק בגרפולוגיה לא יכול להתקיים ללא אהבה. אהבה גדולה לאנשים, הרצון לעזור להבין, לא מתוך עמדת יתרון, אלא מתוך נתינה כנה ואחריות.

נשתמע,

גילה כץ ודפנה חוטר-ישי

מיסדת ושותפה בחברת מישרים קו - מכון גרפולוגיה. מוסמכת מטעם האגודה האמריקאית לגרפולוגיה A.A.H.A . לימודים לתואר ראשון במדעי החברה עם התמחות בפסיכולוגיה. בעלת ניסיון רב בלימוד גרפולוגיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב