דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפת גוף - בעסקים 

מאת    [ 18/11/2010 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 3062 פעמים ]

 

רבים לא שמים לב כי האינטראקציה בין אנשים אינה מסתכמת רק בדיבור ובמילים. הרבה מהעברת המסרים בתוך השיחה שלנו, הרגשות שלנו, התחושות והכוונה באות לידי ביטוי גם באינסטינקטים של שפת הגוף. בעולם העסקים שפת הגוף מקבלת משמעות מאוד גדולה, במיוחד בפגישות חשובות ומכריעות. מחקרים קבעו שלתקשורת הבין אישית השפעה גדולה יותר מאשר תוכן השיח עצמו.

 

תרגול שפת גוף נכונה מביאה לשלמות

 

בדומה לקורס לימודי משחק, תרגולי השליטה בשפת הגוף תרגיש לכם כמו משחק על הבמה. ראשית נצטרך לדעת לשלוט במסרים הלא מילוליים שאנחנו מעבירים לאדם שמולנו, בעזרת מיומנויות ניתן להבין וללמוד כיצד נעביר את המסרים והאמינות שאנחנו רוצים, וכמו כן נדע לקרוא ולנתח את הפרטנר שלנו בשיחה. בעסקים, כשאנחנו בפגישה חשובה, בדקה הראשונה כבר יתבסס רושם ראשוני הדדי שישפיע באופן משמעותי על המשך ההתקשרות העסקית בניכם. ההתנהגות, השיחה, הלבוש, ההקשבה והדיבור יהיו חלק מהמדדים לקביעת עמדות אלו, ומאוד חשוב להשאיר רושם חיובי ככל האפשר בסיטואציה זו.

 

חזותית, על פי שפת הגוף שלנו, מתנועות הידיים, לחיצת היד, הזקיפות שלנו בישיבה או עמידה, וגם חיוך ומבטים יכולים להעביר המון מסרים ללא שימוש במילים.

הקול בשיחה והטונים בדיבור משפיעים באופן משמעותי על הרושם הראשוני, השאיפה לדבר בצורה ברורה ובקצב דיבור נכון, ובטונים סמכותיים. בעסקים להשתדל להימנע משימוש בסלנג.

 

נקודות חשובות בשפת גוף שיש לזכור

 

כאשר אנחנו נוגעים בעצמנו בשיער או בכפות הידיים, או לחילופין נאבקים או משחקים בחפצים משרדיים כמו סרגל או עט, זה מעיד על עצבנות וחוסר רוגע, וזה בקלות יכול לגרום לתגובות שלכם להיראות לא אמינות.

העיניים משמשות תפקיד מאוד מרכזי במהלך שיחה, הכנות שמועברת במבט, ההקשבה, והיכולת עצמה להסתכל לאדם מולך בעיניים יכולה להעיד על כישורי תקשורת טובים. זה מזכיר לי את הבן הקטן שלי, שהושבתי אותו במנשא לתינוק, הוא לא ידע לדבר, אבל עם מבטים אפשר לנהל שיחה שלמה.

 

לנו ההורים יש את היכולת להבין את שפת הגוף של ילדינו מלידתם ועד בגרותם, יש לנו את החוש הטבעי הזה באופן מולד. בעסקים זה לא בא לנו טבעי כמו שזה בא לנו כהורים.

יש לנו שתי עיניים ופה אחד, כדי שנקשיב כפול ממה שאנחנו מדברים, בעסקים המשפט הזה הוא כלל ברזל. ההקשבה והסבלנות בשיחה מול לקוח או בפגישה עסקית תגרום להעריך אתכם יותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב