דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה לא טוב בהסכם ברק-אופיר פינס 

מאת    [ 10/06/2007 ]

מילים במאמר: 795   [ נצפה 2797 פעמים ]

שעת המבחן הסופי.
אכן,כיום אנו עומדים בפני ההכרעה האמיתית, שעל פיה ייקבעו דרכה העתידית של מדינת ישראל וצביונה של מפלגת העבודה. בעת הזו כל אחד ואחת צריכים לשאול עצמו שוב ושוב , מי מבין המועמדים יכול לנצח את בנימין (ביבי) נתניהו בבחירות הכלליות העתידיות, את מי אנו רוצים יותר לראות בראש ההנהגה בזמן מלחמה שתכפה עלינו , ולמי יהיה האומץ ללכת לשלום אמיתי ולשלם את המחיר..
אין מחלוקת על כך,כי נוצר למפלגת העבודה סיכוי אמיתי לחזור ולהוביל את המדינה בדרך נכונה יותר. כדי לנצח בבחירות הכלליות אנו חייבים להציב בראשנו אדם בעל ניסיון מוכח ובשלות במנהיגות לאומית, אדם המאחד סביבו כוורת הנהגה הפועלת בשיתוף הדוק ומתוך מחויבות חברתית, מדינית וביטחונית, ברוח ערכי היסוד של תנועתנו .
אי לכך, אנו חייבים להתלכד מאחורי איש אחד והוא אהוד ברק,ולחדול כבר כעת מכל מיני סינדולים ללא מחשבה מקדימה יתרה,המונעות במקרה הטוב על ידי גחמות אישיות. כתנאי לתמיכה, ואני מתכוון בין היתר לסינדול של אופיר פינס שכתנאי להעברת תמיכתו לאהוד ברק, ברק יבטיח קבל עם ועדה שהוא יפעל לגרום להתפטרותו של אהוד אולמרט ,ואם הוא לא יתפטר מרצונו, אז מפלגת העבודה תצא מהממשלה וילכו לבחירות כלליות.זה סכום רע למפלגת העבודה ואסביר בהמשך.
סוגיית ראש הממשלה אהוד אולמרט.
קיימות למעשה שתי אפשרויות :
אפשרות א'-אולמרט אחר פרסום המסקנות הסופיות של ועדת וינגורד. מחליט להסיק מסקנות ולהתפטר, אז נגמר כל הסיפור,ואם לא הולכים לבחירות כלליות , מפלגת קדימה בלית ברירה תעמיד מועמד אחר, כנראה ציפי לבני או שאול מופז או אחר ,הממשלה בחיזוק הנבחר ממפלגת העבודה והשרים ימשיכו ויחזקו את הממשלה מבפנים,ישפיעו על מדיניות הביטחון, הכלכלה והרווחה עד מועד הבחירות הכלליות שייערכו במועדן..
אפשרות ב'-אם ועדת וינוגרד לא תסיק מסקנות אישיות כלפי אהוד אולמרט, והוא לא יאלץ להתפטר,אזי מדוע על ידי סינדול, לקבוע מראש כי מפלגת העבודה תצא מהממשלה ותפעל לקיום בחירות כלליות?.
לדעתי יש באפשרות שנייה, בהישארותו של אהוד אולמרט כראש ממשלה גם יתרונות לא מעטים והם. :
א.דווקא כיום, אולמרט כראש ממשלה מתפקד בהחלט באופן סביר בניהול הממשלה, כאחד שניכוה במלחמת לבנון השנייה, הוא פועל נכון וכבעל ניסיון, הרי הוא עבר משהו.הניסיון הוא הרי מעלה יקרה מפז.
ב.מדוע על מפלגת העבודה לפעול בהתערבות בחיי מפלגה אחרת(קדימה) בעניין מי יעמוד בראש רשימתה? לא היינו רוצים שירה גם הפוך.
ג.העמדת אדם חסר ניסיון כראש ממשלה מתוך רשימת קדימה דווקא כעת, מול האיומים והבעיות שהמדינה ניצבת כיום בפניהם, היא לו הגיונית. אפילו אולמרט כבעל ניסיון ו"בוגר" ועדת וינוגרד טוב יותר מציפי לבני או שאול מופז לדוגמא..
ד.חשוב גם לזכור שבסה"כ איתרע מזלו של ראש הממשלה אולמרט, שנקלע למלחמה זו, שאינה בתחום מומחיותו. ולכן, זו טרגדיה אישית שלו. אך יחד עם זאת העולה גם מדו"ח וינוגרד מעיד עליו, שהוא איש נבון, פיקח ומוכשר, בעל ניסיון פוליטי ממושך יותר מאשר אחרים, בעלת יכולת התבטאות מעולה, אינטליגנט ובקי בהליכות עולם, ויכול היה לקנות את עולמו חרף היותו נרדף על ידי מבקר המדינה, בצדק או שלא בצדק (וזאת נדע מאוחר יותר).אין לנו עודף במנהיגים כאלה.
כך שאם אהוד אולמרט לא ייאלץ להתפטר על ידי ועדת וינוגרד, ויישאר בתפקידו, השד לא נורא כל כך, זה יאפשר שלוב העבודה בממשלה,כאשר היא יותר קובעת ומשפיעה, נותן לה זמן להתארגן ולהתבסס ,ולשקם את המפלגה עד לבחירות הכלליות במועדן ולנצח.

סוגיית הסינדול שלאופיר פינס
מדוע להפעיל כעת לחץ ולסנדל את אהוד ברק ולקבוע מראש בראש חוצות כתנאי,שאם אהוד אולמרט לא יתפטר, אזי יוצאים מהממשלה והולכים לבחירות כלליות ,מדוע לא לדון בנושא כה משמעותי בעיתו?
מדוע לעקוף בהחלטה כזו של סינדול את מוסדות המפלגה הרשמיים? , מה אין מוסדות כמו מרכז המפלגה, או לשכת המפלגה בה צריכים להתקבל החלטות מסוג אלו?.מדוע להפוך את הסינדול כתנאי ועוקף מוסדות המפלגה?.

על כולם לדעת שמשמעויות ההליכה לבחירות כלליות כעת כדרישתו של אופיר פינס הם.
א.הכנסת המדינה לשיתוק ומערבולת בחירות טרם זמנם,יש לה רק חסרונות,מה עוד, שאנו לא יודעים איזה הנהגה תיבחר.אולי יותר גרועה ויותר חסרת ניסיון.
ב.האפשרות שביבי נתניהו יעלה לשלטון דווקא כעת, כאשר מפלגת העבודה ערוכה פחות לכך, אינה מופרכת, ועשויה להכניס את מפלגת העבודה למדבר האופוזיציה לזמן רב. אכן זו תוצאה רעה מאד למפלגת העבודה ומכך לא יהיה לה תקומה.
ג.ומה עם היציבות השלטונית שכל אזרח בר דעת איכפת ממנה - העובדות הן שב- 58 שנות קיומה של המדינה הושבעו 31 ממשלות והושבעו 17 כנסות. כלומר, קצת פחות משנתיים בממוצע לממשלה. אולי זה גן עדן לפרשנים הפוליטיים בתקשורת, אך מה זה עושה למדינה כולה? טירוף מערכות!! אין הגדרה הולמת יותר.שרי מפלגת העבודה הרי עושים דבר במשרדי התשתיות, הרווחה,החינוך והחקלאות,האם לזרוק הכול על מנת שיידרש להתחיל שוב מחדש?

לסכום

מפלגת העבודה, שאיבדה את ראשות הממשלה לפני יותר משש שנים, היא כיום שותפה בממשלה שבמרכזה מפלגת קדימה. קיימת השפעת העבודה על המדיניות הישראלית ודאי יותר מאשר אם היא תהיה מחוץ לממשלה האחריות העליונה מוטלת על אהוד אולמרט, אך גם העבודה על שריה לא יוצאת נקייה מכך, ואם היא תצא מהממשלה,היא תתפרק מנכסיה המועטים ויכולתה להשפיע על מדיניות הממשלה ובכך ולא תחמוק מדין הבוחר
לאור זאת,כדי לנצח, אנו חייבים להתלכד אחרי מנהיגות אחת והיא אהוד ברק,ולחדול ממאבקים פנימיים ויצירת מחנאויות וסינדולים.


הכותב:גרשון אקשטיין, סופר ופובליציסט,סא"ל (בדימוס) וחבר מפלגת העבודה
גרשון אקשטיין , ( 66 )סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה.
ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים.
.עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב"
בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות"
בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט.

אתר הספר : http://www.gershone.ios.st
אי-מייל:grshone@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב