דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקת הקטקליזם הרחבת המשחק וורארלד אוף ווארקראפט WOW 

מאת    [ 18/11/2010 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 2543 פעמים ]

תרבות היא מכלול הערכים, האמונות ותפיסות העולם כפי שהן באות לידי ביטוי בהתנהגותם של בני האדם. אבני היסוד של התרבות הן, בין השאר, הסמלים הטקסים והמיתוסים, על פי טיילור, תרבות היא אותה שלמות מורכבת של ידע, אמונה, אומנות, מוסר, חוק, מנהגים וכל אותם הכישרונות וההרגלים שהאדם רוכש אותם בהיותו חלק מהחברה, ( מתוך וויקפדיה ).                                                              אומנם לא בטוח שזוהי ההגדרה המתאימה ביותר אבל כך זה נראה רשמי ורציני, בכל אופן מה שאני רוצה לומר. ישנו מקום בעולם שלהיות בו נשוי לשבעה נשים זה תקין, יש מקום אחר שלהיות חד מיני זה תקין, יש מקומות שהעונש הוא מוות על דברים כאלו, יש שאוכלים צפרדים ויש שנגעלים מחזיר שלא לדבר על שבלולים נחשים ג'וקים וכו'. לכן התרבות בעצם נקבעת לפי המקום, הזמן, האנשים, האופי, המגדר, ועוד הרבה ניסוחים מדעיים.

אך תמיד יש דבר אחר, דבר שהוא שונה חוצה גבולות, חוצה מגדרים וחוצה תרבויות- הוא קובע את התרבות.                                

כתבתי כבר על חברת בליזרד ועל המשחקים שלה שמליוני אנשים משחקים בהם און ליין, ויותר מזה הם גם מוכנים לשלם מחיר חודשי. אז מה הקשר בין בליזרד לתרבות?.

חברת בליזרד קובעת תרבות. היא מגדירה אנשים, מגדירה תחומים ועניין, קובעת גבולות.

איך?

איך תסבירו שלכל מקום שאני הלך בעולם, אני אגיד סטארקראפט או וורקראפט דיבלו ועוד ואיש לא יסתכל עלי וישאל מה לעזאזל?. או לחילופין איך ייתכן שיושב לו אדם אי שם באירן מצרים קוריאה סין יפן ישראל אירופה צרפתי עם אנגלי שבכל פאב אחר מזמן היו מחליפים אגורפים. נמצאים יחד ואו נלחמים יחד או אחד בשני- והכול עם הנאה כיף ובתרבות נפלאה.

זהו הקסם...והשיא של הקסם מתרחש בערבי ההשקה, עוד נתבך עיקרי בעולם התרבות שהחברה יצרה. למרות שהיום ניתן לא לצאת מהבית ולקבל את המוצר עד הבית באותו זמן באותה שעה עם כולם- עדיין אנשים יוצאים לרחובות מחכים בקור במקרה הקרוב, צוחקים יחד ועומדים בתור של מאות אנשים ולפעמים אלפים רק בכדי לשים את היד על המשחק בדיוק בחצות.

זה לא שיגעון, זה בדיוק התרבות שהעולם מכיר ומשנה את פניו אליה..תרבות שנקראת ספורט אלקטרוני. וגם עלינו התרבות לא פוסחת. ניתן לראות אלפים מגיעים לאירוע פלסטישיין או דומיהם, כבר ראינו בעבר מאות אנשים עומדים מחוץ לחנויות וממתינים לאירוע או למשחק שעומד לצאת.

בקורב יותר נכון ב-6.12.10 בשעה שתיים עשרה בלילה, בליזארד מכתיבה לנו שוב תרבות, ההשקה של הקטקליזם יוצא וכל העולם יחדיו יקבל את המשחק בשעה שתיים עשרה בלילה, חנויות יפתחו שומרים ימיתנו דרוכים על החבלים, מאות ואולי גם אלפים יתגודדו סביב חנויות המשחקים. והטירוף יחזור על עצמו.

אנחנו רוצים להיות משהו שהוא תרבותי משהו גדול מאיתנו. השנה בשונה מפעמיים קודמות יש משהו אחר משהו שלא היא כמותו בישראל. הפעם יתקיים אירוע שכולו נסוב סביב המשחק. הרחבת וורלד אוף ווארקראפט נמכרה ונמכרת במחיר הזול ביותר דרך אתר הגמדיה. לא רק שהמחיר הוא הזול ביותר, אלא הם גם מארגנים אירוע מטורף של תחרות שמגיע לסיומה, תחרות תחפושות עצומה של הדמויות השונות במשחק. ובשיא תהלוכה לכיוון החלוקה של המשחק, בשתיים עשרה בלילה, דמויות מדהימות יצאו לרחוב ויקשטו את מרכז הארץ תחת הלוגו של בליזרד. בנוסף יחולקו ערכות אספנות וערכות הרחבה רגילות חינם, כמעט כל מי שיגיע יקבל פוסטר רשמי של חברת בליזרד, יהיו חולצות תפאורה מוסיקה אוכל ומקרני ענק- אירוע ששייך רק לעולם התרבות שהולך ונבנה סביב הספורט האלקטרוני.

לינק לאירוע: http://www.gamadia.co.il/forum/viewtopic.php?f=6&t=883&

התרבות בעולם משתנה והופכת אט אט לעולמית ולא מקומית, וגם בארצינו הקטנטונת המקרה לא פוסח, ולא ניתן לעבור לסדר היום מבלי להעיף מבט בספורט החדש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב