דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לבגרות במתמטיקה-טיפים לנבחנים ולהורים 

מאת    [ 18/11/2010 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 3254 פעמים ]

ניתן כשירות לתלמידי כיתות י-יב הנבחנים בשאלונים 801 עד 807 ולהוריהם

 

מתמטיקה הוא ה"מקצוע" בהא הידיעה אותו מחשיבים תלמידי בית הספר כקשה וה"מפחיד" ביותר. לעיתים,הקושי נובע מהפחד השולט בנו במשך השנים בכל פעם שאנו שומעים את השם המפורש לפעמים- הקושי נובע מחוסר הבנה של נושא מסויים או לקות בסיסית.

לפני המבחן

1-     לתרגל לתרגל ועוד פעם לתרגל...- אם נחשוב על מתמטיקה כעל שפה זרה נבין שככל שנדבר אותה ונשמע אותה יותר כך נבין אותה לעומק. כך גם במתמטיקה.בנוסף,ככל שנתרגל יותר כך נסקור יותר מסוגי השאלות בנושא מסויים – אנו מקטינים משמעותית את הסיכוי ל"הפתעה" בנושא זה בבחינה.

2-     לסמן את הנושאים הקשים לנו ולהתמקד דווקא בהם בהכנה לבחינת הבגרות במתמטיקה.אף אחד לא אוהב שאומרים לא שהוא לא טוב במשהו ולכן נקודת המוצא היא שנשקיע יותר מאמץ בנושאים שאנו טובים בהם.נצטרך ללכת נגד האינסטינקט לזהות את השאלות שאנחנו לא מבינים- לא להתבייש,לפתוח ספר לימוד ולתרגל.את הנושאים הקשים לנו יש לתרגל מההסברים הראשוניים בכדי לפתח בסיס טוב לשאלות המתקדמות יותר.אם קצת קשה,לא להתייאש,לבקש מחבר ששולט בחומר להסביר,למורה בכיתה או למורה הפרטי.

3-     לסמן בסימון מיוחד שאלות שלא ידענו איך לגשת אליהם.לא מדובר בשאלות שלא הגענו לתשובה הנכונה בגלל טעות חישוב אלא בכאלה שלא הבנו מאיפה "נחתה" עלינו השאלה.לקראת השבוע- שבועיים האחרונים יש לחזור לתרגילים האלו ולוודא שאנו יודעים לפתור אותם.אין דבר יותר מבאס מלהגיע לבגרות ולהיתקל באותה שאלה שלא ידענו איך לפתור.

4-     לוודא שאנו יודעים לפחות 90% מהנושאים. זו טעות קריטית ללמוד נושא חדש קרוב לבחינה מפני שהראש כבר מלא בנושאים הקודמים לרוב גם לא יקלוט את החומר החדש וישנו סיכוי שישפוך מזה שכבר נלמד. גם אם לא הספקנו ללמוד את כל החומר, לא נורא! נחזור,נתרגל ונחדד את הידיעה בנושאים שכבר למדנו כדי להצליח בהם ברמה סבירה ומעלה בבחינה.

5-     כאשר אנו מסיימים לפתור שאלה- לא לרוץ לספר לראות את התשובה.

בואו נזכור שבסוף בחינת הבגרות אין תשובות.מומלץ לנסות להבין לבד האם צדקנו או לא: במשוואות- ניתן להציב את התוצאה שקיבלנו במקום הנעלם ולראות שצד ימין של המשוואה שווה לצד שמאל,בבעיות ניתן לראות האם התוצאה יוצאת לנו הגיונית לפי נתוני הבעיה- לדוגמא, צלע משולש חייבת לצאת חיובית קרובה לגודלי הצלעות האחרות ועוד.

6-     ננסה "להתקיל" את עצמנו- האם אנו יודעים להשתמש במחשבון שלנו כמו שצריך? האם אנו יודעים להשתמש בסימוני בריבועחזקה שורש? האם אנו יודעים להפוך משבר עשרוני לשבר פשוט ולהיפך? האם אנו יודעים את כל שימושי הפונקציות הטריגונומטריות?

7-     בבגרות כותבים בעט –כדי שהבחינה לא תהיה הפעם הראשונה שלנו –כדאי שנתרגל לכתיבה בעט לפני הבחינה וכדאי שזו תהיה עט שנוחה לנו וקריאה לעין הבודק את הבחינה.

8-     יום לפני- לוודא שהכל מוכן בתיק ליום הבחינה- קלמר,עטים.עיפרון ומחק לשרטוט,סרגל,מרקרים לסימון ומחשבון.

בזמן בחינת הבגרות 

9-     להתקיל אותנו בבגרות לתת דוגמא

10-בגאומטריה- לסמן בטושים. תכונות מצולעים לדעת בע"פ.לפעמים אנחנו מסובכים בשאלה –הסימון יעיר כבר את תשומת ליבנו למה שצריך לשים לב...לעבוד מסודר

11-בעיות מילוליות- להבין שמתמטיקה היא שפה בדיוק כמו אנגלית.אם נדע להעביר מילים לשפה שאנחנו מבינים אז נוכל לפתור את הבעיות.למשל, בבעיות תנועה נוח לציירלהדגים, בבעיות רווח והפסד – טבלה.

 

highway- שיעורים פרטיים לכיתות א עד י"ב 
http ://www.highway100.co.il
שפרו הישגים במתמטיקה,אנגלית ולשון 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב