דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על הקשר בין הורדה במשקל ואימון אישי 

מאת    [ 18/11/2010 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 2247 פעמים ]

 

המילה "אימון" עדיין מקושרת בתודעה של רובינו לאימון גופני למרות שבשנים האחרונות, ובמיוחד עם החדירה של אלון גל עם "משפחה חורגת", האימון מתקשר יותר ויותר עם האימון האישי או life coaching.

מה זה בעצם אימון אישי?

אימון אישי הוא כלי המאפשר הגשמה, מיצוי פוטנציאל ושיפור ההישגים האישיים והמקצועיים. תוך כדי תהליך האימון האישי ניתנת לך הזדמנות להתבונן על חייך, לראות איפה אתה נמצא היום ולבחור לאן אתה רוצה להגיע, להגדיר מטרות ולהתוות את הדרך להשגתן.

מה הקשר בין אימון אישי לתזונה נכונה וירידה במשקל?

כל מי שמעשן סיגריות ורוצה להפסיק, יודע בדיוק מה צריך לעשות. פשוט להפסיק לעשן.

על אותו משקל, מי שרוצה לרדת במשקל יודע בדיוק מה צריך לעשות- בפשטות- לסתום ת'פה.

אז אם אני יודע מה צריך לעשות למה זה לא פשוט? למה לא כולם מצליחים?

מסתבר שרק "לדעת" מה צריך לעשות זה לא מספיק. זו התחלה חשובה ואף הכרחית, אבל כולנו מכירים אנשים, ואפילו את עצמינו, ויודעים שצריך דבר מה מעבר ל"ידע".

אז מה עוד?

רוב הקוראים בוודאי יענו- משמעת עצמית. אם אני "יודע" מה צריך לעשות ויש לי משמעת עצמית- אני יכול להגיע למטרה שלי, במקרה זה, ירידה במשקל.

האומנם?

מכירים מישהו שיודע מה צריך לעשות על מנת לרדת במשקל, ועם מוטיבציה גבוהה ומשמעת עצמית ועדיין לא מגיע לתוצאה הרצויה? או מישהו דומה שכן מגיע לתוצאה הרצויה, אך לא מצליח לשמור על משקל המטרה שלו לאורך זמן?

כמובן שבנושא הידע חשוב להוסיף עוד מספר מרכיבים ולא להסתפק רק ב"לסתום ת'פה". הידע צריך לכלול נושאים כמו איזה מאכלים אני צריך לאכול על מנת לספק לגוף שלי את מה שהוא זקוק לו, באיזה שעות עלי לאכול, כמה לאכול בכל ארוחה, איך לשלב פעילות גופנית מתאימה ושאלות רבות נוספות.

כמענה לשאלות הללו אפשר לפנות לאינטרנט או לאנשי מקצוע כמו תזונאית ומאמן כושר, אך האם אז ההצלחה מובטחת? איך ניתן לוודא שההצלחה תימשך?

כאן נכנס האימון האישי!

באימון נשאל את השאלות הללו בדיוק, על מנת לקבל כלים להתמודדות עם הקשיים המיידים בתהליך הירידה במשקל, אך חשוב מכך- לקבל כלים פרקטיים וישימים שישמשו אותנו לחיים, לטווח הרחוק.

בשביל להגיע לתוצאה הרצויה צריך לעשות פעולות. באימון נהפוך למעשה את הידע לפעולות. בדרך נשאל למה הרבה פעמים בחיים אנחנו לא פועלים, יודעים מה צריך לעשות- אבל לא עושים, או עושים בצורה חלקית, באופן כזה שלא מוביל לתוצאה.

ירידה במשקל יכולה להיות מטרה אימונית טובה, במיוחד אם מקשרים אותה לתחומים אחרים בחיים שמשיקים לנושא התזונה והמשקל. כלומר בדרך האימונית ננסה לברר מה "קיבלתי" או מה "הרווחתי" מלהיות במשקל עודף. כאשר בהסתכלות פנימה נגלה שאולי המשקל העודף שלי "שירת" אותי במשהו בחיים, נצטרך לבחון מציאות חדשה שבה המרכיב הזה נעלם, ובמקומו נחפש מרכיב אחר שימלא את החלל.

לדוגמה, במהלך האימון עם, נעמה (שם בדוי) נערה מקסימה שפנתה אלי כדי שנתאמן על הקושי שלה לרדת במשקל, למרות העבודה עם תזונאית והרשמה חגיגית למכון כושר. באחד המפגשים שאלתי אותה מה את מרוויחה מלהיות מלאה כמו שאת? התגובה הראשונית היתה "מה פתאום מרוויחה? אני רק מפסידה- תראה איך אני נאבקת במשקל שלי! כמה מאמץ והשקעה! ברור שזה קושי גדול, מה פתאום רווח??"  אחרי כמה דקות בהן ניסינו להבין יותר לעומק את משמעות השאלה ששאלתי, שבבסיסה עומדת ההנחה שהרבה פעמים אנחנו "מזמנים" לעצמינו מציאות, או נשארים בה כי הדבר משרת אותנו באיזשהו אופן, או עוזר לנו לפתור מרכיב אחר בחיים, נעמה התחילה לדבר על כך שעודף המשקל מעניק לה סוג של ביטחון, או וודאות. "תמיד הייתי קצת שמנה, ככה אני מכירה את עצמי, וכך גם המשפחה והחברים שלי מכירים אותי. יש לי רק בגדים במידות גדולות בארון, ואני רגילה לפתוח את המקרר בכל שעה שבא לי ולחטוף משהו...".

רק אז נעמה הבינה, ודמעה קטנה נפלה יחד עם האסימון שנפל ברעש גדול. נעמה הבינה שעד שהיא לא תחליף את ההרגלים המנטאליים והאופן שבו היא מורגלת לתפוס את עצמה, השינוי המיוחל לא יקרה. בנוסף, עבדנו על מקרים ותגובות אפשריים של המשפחה והחברים של נעמה לאורך תהליך הירידה במשקל. נעמה עשתה עבודה מדהימה והכרחית ברתימת מעגל של אנשים קרוביםאליה למשימה. בשיחה קצרה עם כל אחד, היא ביקשה שיעזרו לה ויתמכו בה בתהליך, ופירטה שהיא מבקשת שימנעו מלהציע לה ללכת למסעדה או לנשנוש, שיתנו לה חיזוק אמיתי רק כשמגיע לה, שידרבנואותה בעדינות ללכת למכון, או סתם להליכה משותפת בפארק ובקשות נוספות שקשורות בלבוש והבישולים שמכינים בבית.

הדבר האחרון שהתלווה לתהליך האימון היה עניין המחויבות. ברור לכולנו שדרושה מחויבות עצומה בכל ניסיון לרדת במשקל, אך איך מגיעים לדרגת מחויבות גבוהה ואמיתית ואיך שומרים עליה לאורך זמן? על שאלות אלו וכמה נוספות אנסה לענות בפוסט הבא.

עמית.

 

 


עמית מורג- מאמן נוער ומבוגרים לתוצאות פורצות דרך בחיים ובעסקים משנת 2001. עמית בעל תואר ראשון במדעי התנהגות מאוניברסיטת בן גוריון, ותואר שני MBA במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה. עמית הקים ומנהל את נקודת זינוקהתוכנית המובילה בישראל לשינוי והטמעת אורח חיים בריא והרזיה לילדים ונוער, ומכהן כמנכ"ל המרכז הישראלי להתעמלות במים054-2330880



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב