דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופטימיזציית תמונות לקידום אורגני בגוגל 

מאת    [ 17/11/2010 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 2701 פעמים ]

תמונות הן חלק חשוב מאוד באופטימיזציה של האתר. הרבה מאוד מחקרים הראו שדפים שמכילים עזרים ויזואלים מעבר לטקסט (לרוב תמונות) הן ידידותיות למשתמש והגולשים לרוב מעדיפים דפים עם תמונות מאשר רק טקסט.

כדי שיוצגו למשתמשים שלהם התוצאות הרלוונטיות ביותר, מנועי החיפוש צריכים לתת תשומת לב לקשר בין התמונה לנושא ולביטוי שהוקלד בחיפוש. על מקדמי אתרים מוטלת החובה להשקיע ולהציג את התוצאות בצורה אופטימלית למנועי חיפוש ולביטויים אותם הם מקדמים.

במאמר הקצר הזה, שהגיע מכותב בלוג שיווק באינטרנט, יש ברצוני להציג אפשרויות שונות לשימוש בתמונות לקידום אתרים איכותי, האפשרויות מתחלקות ל2 קטגוריות -פרמטרים שנודעו כבעלי חשיבות באלגוריתם של גוגל ופרמטרים שאין לדעת אם הם בעלי חשיבות, אבל כדאי להתחשב בהם ברמה היותר תאורטית.

-פרמטרים בטוחים

Alt-Text - טקסט חלופי

זהו תג שמופיע בקוד התמונה ואמור להחליף את התמונה במקרה שאי אפשר להציג אותה אם יש בעיה בדפדפן, בשרת או בכל מקום אחר שלא נותן למשתמש לראות את התמונה, הוא יוכל לראות את הטקסט החלופי, ה-Alt Text.

הטקסט החלופי הוא לפי דעתי אחד הפרמטרים היותר חשובים בקביעת הרלוונטיות של תמונה למילת מפתח. מובן מאליו שהטקסט החלופי של התמונה יהיה בדיוק מה שהיא אמורה להעביר רק בטקסט, מנועי החיפוש חושבים ככה גם ויתנו לתמונה משקל טקסטואלי דומה לזה שכתוב ב alt text.

File Name - שם הקובץ

השם של קובץ התמונה הוא גם פרמטר המתאר את התמונה, אפשר להניח שמישהו שירצה להציג תמונה של תפוחים הוא יקרא לתמונה apples.jpg או משהו בסגנון.

עם זאת, הדבר הזה לא קורה לעיתים תכופות מדי בפועל ככה שאני מאמין שהמשקל שלו הרבה יותר קטן מזה של הטקסט החלופי. אבל כדי שיהיה יתרון על שאר התחרים בקידום האתר על ביטוי מסויים, הייתי משתמש בכל מה שעומד לרשותי ואני בהחלט ממליץ להשתמש במילת המפתח בשם התמונה.

הטקסט מסביב לתמונה

קורס שיווק באינטרנט שאני מעבר מלמד שכשדף מציג לנו מידע מסויים ומחליט להוסיף תמונה בכדי ללהעביר את התוכן בצורה טובה יותר, סביר שמסביב לתמונה יהיה טקסט שהיא אמורה להעביר יותר טוב לגולש. הטקסט שמעל התמונה ומתחתיה יהיה קשור למה שהתמונה עצמה אמורה להעביר וזאת גם ההתיחסות של מנועי החיפוש. מה שנותן לנו עוד דבר שמומלץ להתייחס אליו כשעושים אופטימיזציה לדף במטרה לקדם אותו.

פרמטרים תאורטיים

ניתוח הצבעים - Color Analysis.

יש פעמים בהם נושא מסויים מופיע בתיאום עם צבע מסויים, או קבוצת צבעים מסויימת. לגוגל כמו שאנו יודעים יש את הטכנולוגיה ללערוך ניתוח צבעים לתמונה נתונה מכיוון שהם נותנים לנו את האופציית חיפוש הזאת בחיפוש התמונות שלהם (Google Image Search). כלומר המסקנה היא שהם שושים שימוש בטכנולוגיה הזאת כדי להוסיף לציון הרלוונטיות של תמונה לביטוי חיפוש.

גודל הקובץ / סוג הקובץ

יש לא מעט שמועות שכאשר משתמשים בתמונות מסוג JPEG יש יתרון מסויים אצל מנועי החיפוש. אפשר להסביר זאת מכיוון שתמונות PNG או GIF נוטות לפעמים להיות קשורות לעיצוב התבנית של האתר ולתמונות JPEG נוטות להיות קשורות לתוכן הדף.

אני עדיין נוטה לחשוב שאלו רק שמועות ולא הייתי מטריח את עצמי ולא הייתי נוגע בסוגי קבצי התמונות באתר שלי.

תמונות אחרות בדף

אם בדף אינטרנטו יש רעיון כלשהו, סביר להניח שהתמונות בו ידברו על אותו רעיון. כאשר בדף קיימות מס' רב של תמונות יש סיכוי גדול שהן קשורות אחת לשנייה במהות ובמה שהן אמורות להעביר לקורא. ככה שהאופטימיזציה של כל תמונה באתר יכולה להשפיע אחת על השנייה, וכדאי להתחשב בכך.

לסיכום
זה מדהים כמה אנשים לא לא עושים שימוש באופטימיזציית תמונות. ההשקעה היא קטנה והתמורה היא גדולה מאוד, מומלץ ביותר לעקוב אחרי ההמלצות שלי פה ועוד המלצות אחרות שתמצאו בכדי לשפר את מיקומי הדפים שלכם במנועי החיפוש.

שיר קרני, קידום אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב