דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוגים לגיל הזהב 

מאת    [ 17/11/2010 ]

מילים במאמר: 328   [ נצפה 3229 פעמים ]

הגעתם לגיל הפרישה? אתם בפנסיה ומחפשים תעסוקה מעבר לבייבי סיטר על הנכדים? אולי תוכלו למצוא עניין בחוגים לגיל הזהב. חוגים אלו מיועדים לבני 65 ומעלה ועוסקים במגוון רחב ביותר של תחומי עניין, מהרצאות בנושאים שונים, דרך לימודי מחשב, לימודי אומנות וכלה בהעצמה אישית נשית.

חוגים לבני גיל הזהב מתקיימים הן במסגרות מסודרות של בתי אבות ומרכזי יום לקשיש והן כחוגים פרטיים. מטרת פעילויות אלו הינה להעשיר את הידע ואת הזמן הפנוי הרב שיש לבני גיל הזהב. הפעילות או החוגים מהווים עוגן בלוח הזמנים השבועי של אותם בני הגיל השלישי. זמן זה מוקדש להעשרה עצמית וליצירת קשרים חברתיים.

איזה פעילויות ניתן למצוא לגיל הזהב? מספר הפעילויות המיועדות לבני הגיל השלישי רב ביותר. בין החוגים ניתן למנות: חוג גינון לגיל הזהב, חוג יוגה לגיל הזהב, חוג ריקודים סלוניים או חוג ריקודי עם, חוג שחייה לגיל הזהב, חוג טיולים לגיל השלישי, הפעלות שירה ומוזיקה, סדנאות צחוק, סדנאות תזונה נכונה, מגוון משחקי חברה (כמו חוג ברידג' אשר מסייע למבוגרים לאמן את הזיכרון ואת המחשבה), הרצאות וסדנאות להעשרה, וכן פעילויות ספורט שונות אשר בונות ומחזקת עצם, משפרת יציבה וקואורדינציה.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של חוגים לגיל הזהב הוא התמיכה החברתית שהם מספקים. בני גיל הזהב סובלים לעיתים מבדידות ולצערנו לא פעם מדובר באלמנים ואלמנות המבלים את רוב היום לבדם. החוג מציע יצירה של מעגל חברים חדש, היכרויות חדשות ואפשרות ליצור קשר עם אנשים מאותה סביבה גיאוגרפית גם ביתר ימות השבוע. נציין שמרבית הילדים להורים מבוגרים, מעודדים מאד את הוריהם לצאת מהבית ולהעסיק את עצמם.

הטענה המרכזית היא שלאחר שנים של עבודה קשה, דאגה לבית ולילדים זה הזמן לנוח ולהגשים את החלומות שנשארו במשך השנים מאחור. זה הזמן לצייר, לטפח את הגינה, לשמוע הרצאות בהיסטוריה, פסיכולוגיה ואנטומיה, ללמוד להשתמש באינטרנט, להשקיע בגוף ולהתעמל ביוגה או בשחייה או כל דבר אחר שהם מעוניינים לעשות.

ההתעסקות הזו בחוגים שהם מעבר לשגרת החיים מאמן את המוח ואת המחשבה, מצריך את הזיכרון לעבוד, לקשרים קוגניטיביים להשתמר ואת הגוף בכללותו לפעול. נמצא כי מבוגרים אשר המשיכו ללמוד ולהפעיל את הגוף היו בריאים וצלולים יותר.

פורטל קורס הינו אתר אובייקטיבי המאגד בתוכו מגוון רחב של קורסים, לימודי תעודה ולימודי הנדסאים. הקורסים נוגעים בתחומי עניין שונים ומוצעים על ידי המוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר לגולשים לחפש קורסים שמעניינים אותם לפי מוסדות לימוד, איזור גיאוגרפי או תחום עניין וליצור קשר עם מוסדות הלימוד ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב