דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בקיעת שיניים 

מאת    [ 17/11/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 4169 פעמים ]

כהורים לילדים, פעמים רבות אנחנו נוטים להיכנס לפאניקה בכל פעם שהילד שלנו מגלה סימנים מוקדמים של מחלה כמו הצטננות או חום. בקיעת שיניים עלולה להיות מלווה בתופעות לוואי כמו חום, אבל מה שעושה אותה מלחיצה במיוחד הוא שהילד סובל מכאבים ואתם פשוט לא יודעים איך לעזור.

מהי בקיעת שיניים?

לפני שנדון על פתרונות שיסייעו להורים להירגע ויאפשרו להם להעניק מענה לילד הסובל מכאבים, חשוב קודם כל שנרד לשורש המושג: השיניים הראשונות שבוקעות אצל הילדים הן השיניים החותכות, תהליך שמתרחש כחצי שנה עד תשעה חודשים מיום לידתו. לאחר מכן יבקעו גם הניבים החלביים ובהמשך גם הטוחנות החלביות. בקיעת הניבים תתרחש עד גיל 18 חודשים ואילו הטוחנות יסיימו לבקוע בערך עד גיל שנתיים וחצי.

בקיעת שיניים היא תהליך לא נעים שמלווה לעתים בחום ובבכי מצד התינוק הרך. חשוב לזכור כי לא כל חום אצל תינוקות הוא בהכרח סממן של בקיעת שיניים, ולכן מומלץ לשלול קודם כל את האפשרות הזו. תוכלו לעשות זאת על ידי התבוננות בחלל הפה של הילד, עוד בטרם תמהרו לקחת אותו לרופא לצורך אבחון.

ישנם כמה סימנים שעשויים להעיד כי השיניים של ילדכם בוקעות: ריור מוגבר, סימנים של נפיחות בחניכיים או לעיסה מוגברת של חפצים. במידה ובחנתם את חלל הפה של הילד ושללתם את כל הסימפטומים המוזכרים, תוכלו לשייך תופעות כמו חום או כאבים לבעיות או מחלות ילדים אחרות.

כיצד ניתן להקל על בקיעת שיניים?

כל הורה יעיד כי בקיעת שיניים היא חוויה לא נעימה וכי קשה להתבונן מהצד ולראות את ילדך האהוב סובל מכאבים, גם אם הם חלק תקין מהתפתחותו. חשוב שתדעו שאינכם חסרי אונים וישנן כמה פעולות שאתם יכולים לנקוט כדי להקל על כאבי בקיעת שיניים באופן טבעי.

אחת הדרכים להקל על הכאב היא לבצע עיסוי באמצעות תנועות רכות וסיבוביות על החניכיים הנפוחות. העיסוי (חשוב לבצע אותו בידיים נקיות) יקל על הכאב המקומי ממנו סובל הילד וירגיע אותו. ניתן גם להאכיל את התינוק במאכלים קרים כמו יוגורט או פירות (ומעל גיל שנה גם בארטיקים) שיקררו את האזור הרגיש ויפעלו כגורם מאלחש.

פתרונות טבעיים נוספים לכאבים

במידה ושני הפתרונות שהזכרנו לא עזרו והכאבים ממשיכים, אל ייאוש! וודאו שאתם לא נותנים לתינוקכם מאכלים מלוחים או חמוצים שעשויים להגביר את רגישות החניכיים, יתכן וזה מה שמנע מהם את תחושת ההקלה. תנו לילדכם צעצוע לעיסה שירגיע את יצר הנשיכה, גם זה עשוי לעזור להתמודדות עם בקיעת שיניים.

בנוסף לכך ניתן לנסות פתרונות טבעיים נוספים כמו גרגור של חליטת אורגנו, טבילת צמר גפן בשמן ציפורן והצמדתו לאזור הכאוב וניקיון הפה משאריות רוק שעשויות להגביר את תחושת הגירוי בחניכיים. במידה וכל הפתרונות שהזכרנו לא עזרו, מומלץ להיוועץ עם רופא על מנת לחפש דרכים אחרות להקלה על התינוק הסובל מכאבים רבים.

בקיעת שיניים- פתרון תרופתי

רופא עשוי להמליץ לכם על משככי כאבים המותאמים לילדים או תכשירי ג'ל שמורכבים מחומרים מאלחשים האמורים להקל על הסבל. אמנם מומלץ להסתפק בשיטות טבעיות לטיפול בכאבים, אך אל תניחו לילדכם לסבול לחינם - אם החומרים הטבעיים לא מביאים הקלה, התרופות עליהן ימליץ הרופא הן במינונים בטוחים לתינוק ועשויות להיות מאוד יעילות להפחתת כאבי בקיעת שיניים.

חברת אס.אי.או ישראל, מספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט עבור אתרים בארץ ובחו"ל.


חברה מקדמת את אתר של כצט בע"מ היא חברת התרופות ומוצרי הצריכה מהמובילות בישראל המייצרת סדרת תרופות טיפטיפות עבור ילדים ותינוקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב