דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמרים 

מאת    [ 17/11/2010 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2346 פעמים ]

­­סוגי מאמרים:

מאמרים ניתן למצוא בעיתון, כתבי עת, ספרים מקצועיים, וכמובן אתרי מאמרים. אז במה בעצם שונה כל מאמר אחד מהשני. חלק גדול מהמאמרים נכתבים  במשלב גבוה הכוונה למילים בשפה גבוה שפעמים רבות משתמשים בהם באקדמיה. אין ספק שמאמרים אשר מופיעים בכתבי עת אקדמיים לא מובנים לכל אדם מכיוון שלא פונים למכנה המשותף הנמוך ביותר.

סטודנטים באקדמיה

סטודנטים­­­ רבים בתחילת דרכם באקדמיה נתקלים בקשיי הבנה של חומר לימוד ורק בהדרגה מצליחים ללמוד את שפת האקדמיה אשר בסופו של דבר נהיית מובנת מאליו. אדם ממעמד סוציאו -אקונומי נמוך אשר לא למד בבית ספר ולא קיבל השכלה בסיסית לא יוכל להבין את מה שהוא קורא ואפילו את נושא המאמר.

מאמרים אשר מפורסמים בעיתון

מאמרים בעיתון הם שונים מאוד ממאמרים אשר מתפרסמים בכתבי עת או ספרים מקצועיים. כאן מדובר על מידע תקשורתי אשר עובר במדיה הכתובה ופונה לכלל האוכלוסייה שצורכת את התקשורת לכן רמת השפה במאמרים צריכה להיות מותאמת לכלל הקוראים. לא מדובר כאן על מידע אקדמי אשר נכתב על ידי סגל האקדמיה וגם אם כן הוא מנוסח בשפה רהוטה אך עדיין לרוב מובנת לכל אדם אשר קונה עיתון ויודע שפה עברית ברמה הבסיסית ביותר.

ספרים מקצועיים

משלב לשוני אשר משתמשים בספרים מקצועיים הוא שונה בכל ספר. ישנם ספרים מקצועיים אשר כתובים בשפה גבוה מאוד ובתוכן קיים שילוב של מילים של מקצוע מסוימים שלא מובנים לכל קורא אלה לאנשי מקצוע של אותו תחום.

מאמרים באתרי חדשות באינטרנט

אתרי חדשות בדיוק כמו העיתונות הכתובה פונים לכלל האוכלוסייה, לכן רמת השפה שהם כתובים צריכה להיות מותאמת למעמד הנמוך ביותר. כולם אמורים להבין את התוכן אחרת לא יקראו חדשות באינטרנט. היתרון היחידי כאשר מופיעים מאמרים באינטרנט שלידם ישנו תוכן אינטראקטיבי כגון סרטון אשר מחזק את הידיעה.

אתרי מאמרים

מאמרים אשר מופיעים באתרי מאמרים, כתובים בשפה שונה לגמרה. ברשת ישנו תוכן רב אשר נכתב על ידי גולשים שונים אשר ברשותם ידע ויכולת כתיבה שונה, לכן התכנים הם בעלי איכות ושפה משתנה. חשוב גם לציין שמאמרים אלו לא תמיד בעלי תוכן נכון ואמיתי וישנם גולשים ברשת אשר קוראים את התוכן וחושבים שמדובר במאמר אקדמי כאשר מדובר במאמרים שכתב אדם אשר לא למד מעולם באקדמיה אך יש לו יכולת כתיבה מרשימה וכאן יכולה להיווצר טעות. אנשים קוראים מאמר וחושבים שמדובר בתוכן אקדמי שבסופו של דבר תוכן כזה יכול להיות פרי המצאתו של הכותב בלבד.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב