דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא פותחים את האימייל 

מאת    [ 14/09/2005 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 4796 פעמים ]

מחקר חדש של חברת המדיה האינטרנטית דאבל-קליק מגלה ירידה דרמטית באחוזי הפתיחה של דואר אלקטרוני ברבעון השני של 2005 (62.5% לא פותחים את האימייל!) לעומת הרבעון המקביל בשנת 2004.

הסיבה המרכזית לירידה באחוזי הפתיחה קשורה ישירות לטכנולוגיה המתקדמת שמפעילים ספקי הגישה לאינטרנט (ISP), תוכנות אנטי ספאם המותקנות בשרתי ספקיות הגישה, בשערי הכניסה לארגונים (Gateways) ובתוכנות לסינון דואר הזבל המותקנות במחשבי משתמשי הקצה.

כמו כן, נפגעה יכולת המשווקים לעקוב בצורה אפקטיבית אחר אחוזי הפתיחה שכן תוכנות הסינון לא מאפשרות משלוח תמונות (שהן הבסיס לשיטת המעקב הפופולארית ביותר בשוק).

סיבה נוספת, הנה "ההתבגרות" של הדואר האלקטרוני, שבאה לידי ביטוי בכמה מאפיינים:

1. כתובות דוא"ל חדשות נוטות לספק אחוזי תגובה טובים יותר מתיבות ישנות.

2. חזרה על אותם מסרים שיווקיים שוב ושוב מקטינה את האפקטיביות של המסר וכן את האמון במדיה.

3. המשתמשים מתרגלים לקבל כמויות גדולות יותר של דוא"ל, לכן יש להם פחות זמן ותשומת לב להקדיש לכל פריט בתיבת הדואר הנכנס.

הידעתם?

ישה האמריקאית AOL) America Online), המחזיקה בנתח שוק של כ- 30% ממנוי האינטרנט בארה"ב, אינה מאפשרת למנוייה לקבל דואר אלקטרוני מכתובת שאינה נמצאת ב"רשימה המורשים" של אותו משתמש!

מניתוח "יבש" של המספרים, עולה כי ממוצע אחוז הפתיחה הכולל עמד ברבעון השני של 2005 על 27.5% (לעומת 36% בתקופה המקבילה אשתקד), ובניתוח קטגוריות חלה ירידה חדה בתחום התיירות – 23.7% ברבעון השני השנה לעומת 37% בתקופה המקבילה אשתקד; בתחום השירותים הפיננסיים 31.4% ברבעון השני של שנת 2005 לעומת 44.5% בתקופה המקבילה אשתקד ובמוצרי צריכה 27.7% ברבעון השני של שנת 2005 לעומת 37% בתקופה המקבילה אשתקד.

עוד צוין במחקר, כי אחוזי ההקלקה על אותם פריטי דואר ירדו מ- 7.7% ל- 7.2% השנה.

אז מה עושים?

נסקור ארבעה פרמטרים שטיפול נכון בהם יסייע לשפר את אחוזי התגובה:

1. איכות התוכן והמסרים

ניסוח תוכן מקורי, איכותי, חדשני ומשתנה הוא הבסיס. חזרה על אותם מסרים שיווקיים מובילה את המשתמש לא להתעניין ולא להסתקרן מהמסרים שיש לכם להציע.

2. תדירות הדיוור

נוסחת ה"זהב" לדיוור מבוססת על התאמה בין תדירות הדיוור לחדשנות במסרים. אם אתם חשים שאתם צריכים "להתאמץ" על מנת להמציא תוכן חדש לעלון המידע, כנראה שאין לכם מספיק מה לחדש ועליכם להמתין לזמן מתאים יותר.

3. טכנולוגיית דיוור

בימים אלה, בהם קשה מאד לגרום לאימייל להיפתח ע"י היעד (כאמור 62.5% מהנמענים לא פותחים את האימייל), רצוי להשתמש בטכנולוגיית דיוור המסוגלת לעבור בקלות את החסמים ותוכנות הסינון. ניהול "קשרי ISP" כולל חתימת הסכמים עם ספקי גישה לאינטרנט, שיאפשרו לכתובות ה- IP של חברתכם לשלוח דואר שיגיע ליעד ולא ייחסם בדרך.

קי למודעות ה- HTML, בדיקת ההודעות מול מסנני דואר זבל (למשל שימוש מופרז במילים FREE וכיוב') ואופטימיזציה של תהליכי המשלוח מגדילים באופן משמעותי את אחוזי הפתיחה של המכתבים.

4. אמצעי בקרה

נהלו דוחות מסודרים שינתחו את הפעילות שלכם: כמה אימיילים נשלחו? כמה נפתחו? על כמה קישורים הקליקו המשתמשים? כמה מכירות או לידים הגיעו כתוצאה ישירה מהדיוור?

חלק מאמצעי הבקרה מסופקים ע"י ספקי טכנולוגיית הדיוור, וחלקם ע"י כלי בקרת פרסום ומדיה כגון קליקטראקס.

בקרה על הפעילות תספק לכם ידע שיווקי חשוב ביותר לניתוח איכות המסרים ולבדיקה מתמשכת של הטעמים של לקוחותיכם.
אופיר כהן הוא מנכ"ל קומפיוקול שיווק באינטרנט, החברה המובילה בישראל המספקת שירותי שיווק באינטרנט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב