דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארכיב - ארכיון ממוחשב בעידן שירותי הארכיב 

מאת    [ 16/11/2010 ]

מילים במאמר: 651   [ נצפה 2630 פעמים ]

האם מעבר לניהול המסמכים של הארגון שלכם במערכת ארכיון ממוחשב תהפוך את המסמכים לנגישים יותר?

 

זה תלוי כאמור במספר גורמים המשולבים יחדיו כדי לתת פתרונות.

טיוב נתונים נכון של הניירת והמסמכים יביא לכך שגורמים רבים בארגון ירצו להשתמש במערכת הארכיון הממוחשב ככלי עבודה.

הליך מציאת המסמכים יהיה נוח נגיש ויעיל ויחסוך זמן יקר לארגון.

כפילות בתיוק מסמכים תיעלם, וגורמים רבים יוכלו לעבור במקביל על מערכת הארכיון הממוחשב.

 

 שאלה נוספת רלבנטית היא האם יש לעשות יישור קו בכל הנוגע למסמכים ישנים ולהעלות אותם למערכת הארכיב הדיגיטאלית.

בנקודה זו יש לקחת בחשבון את אופיו של הארגון ואת הצורך בנגישות למסמכים ישנים.

במידה והחומר כבר נמצא בארכיב פיזי או במחסן יש לבצע בדיקת כדאיות והיתכנות להקמת מערכת ארכיון ממוחשב על החומר ההיסטורי, שכן ישנם חומרים שכבר אין צורך לשמור, יש חומרים שאף אחד לא נדרש להם למרות שדרישות החוק מבקשות שמירת המסמך לפרקי זמן ארוכים.

 

בכל מקרה עלות של שמירת מסמכים במחסן מרוחק או בחברת ארכיב לפרקי זמן ארוכים, גם של עשרות שנים כדאית יותר במידה והחומר לא נדרש ויש רק צרך לשמור אותו על פי חוק או תקנות.

 

גופים רבים המבקשים לבצע פרויקטים של סריקה וטיוב נתונים נתקלים בקשיים ראשוניים בהגדרות המערכת, שכן רק כשמתחילים לאפיין מערכת ארכיון ממוחשב , ערים לגודל הארגון, לתשומות כ"א והממשקים מול גורמי חוץ ולכן עבודת אפיון מערכת הארכיב הראשונה דורשת זמן רב, תכנון ומחשבה רבה. יש להיוועץ מול כל הגרומים בארגון ולקבל פידבק לעשייה שלהם כדי שגם הם יהיו חלק מקבלת ההחלטות , הליך זה נדרש כדי שהטמעת המערכת בהמשך הדרך תהיה קלה וללא התנגדויות של עובדים.

 

ישנם תוכנות , מערכות ארכיון ממוחשב שהינם תוכנות מדף, שיש לבצע להם התאמה כדי שניתן יהיה לעבוד איתן בארגון, סוגיה זו עולה בעיקר מניסיוני בארגונים בעלי ותק בהם שיטות העבודה וצורת הניהול של המסמכים רבת שנים וללקוחות שהינם עובדי הארגון קשה לשנות הליכים ושיטות עבודה רבות שנים.

בארגונים גדולים לפני הטמעת המערכת מתבצע הליך שידוד מערכות , בו למרות שנלקחת תוכנת מדף , הרי שסך מרכיביה מותאמים לצרכי הארגון ובעיקר לנוחות העובדים.

 

חשוב מאוד לבצע הליך של פיילוט וכן בדיקת המערכת בארגונים גדולים וקטנים אחרים, מחלות הילדות של מערכות המחשוב זהות בכלל הארגונים, ולעיתים קרובות עדיף ללמוד מניסיונם של אחרים ובדרך השילוב של מערכת הארכיון הממוחשב בארגון אחר כדי להימנע מתקלות בארגון שלך.

 

בסופו של דבר , מטרת העל של הארגון הינה לחסוך, לייעל, ולגרום לפעילות לצמוח כתוצאה מהשימוש בארכיון הממוחשב , לכן , חשיבה על דרכים למניעת סרבול, אחידות ברישום נתונים ושיתוף פעולה עם העובדים הינה הדרך הטובה ביותר ליישם את שירותי הארכיב הדיגיטליים בארגון.

  

 

 

רונן כהן צמח בעל תואר שני מוסמך מנהל עסקים בהתמחות מערכות מידע משמש כמנכ"ל ובעלים של חברת ארכיביון מקבוצת ארכיב גרופ. החברה משרתת אלפי עסקים ברחבי ישראל במתן שירותי ארכיב . בנוסף משמש רונן כיו"ר ארגון חברות הארכיב תחת איגוד לשכות המסחר וכן כמנהל ארכיון מוסמך מטעם גנזך המדינה. רונן חבר כנציג ישראל בארגון העולמי של חברות ארכיב  prism .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב