דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להתגבר על הפחד 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 725   [ נצפה 4206 פעמים ]

כולנו מפחדים מכל מיני דברים בכל שלבי החיים. אין אדם שלא מפחד כלל. גם אותם אנשים אמיצים שעושים דברים מיוחדים ואף מסוכנים - מפחדים. ההבדל בין 'האמיצים' לבין 'המפחדים' הוא שהם לא נותנים לפחד לשתק אותם ואילו האחרים משותקים וקופאים במקומם הנוח והבטוח ואינם מעזים כלל.

ברור שאלה המעזים למרות הפחד שלהם - סיכויים להצליח בכל מיני תחומים בחייהם הוא גבוה יותר.

קיימים שני סוגי פחדים:

האחד, הפחד הקיומי, לפיו אנו חוששים שהביטחון והקיום שלנו בסכנה. זהו פחד יעיל היות והוא שומר עלינו מפני סכנות שונות שיש במציאות ודורש מאיתנו לנקוט באמצעי זהירות ובפעולות הגנתיות כמו, להיזהר כשאנחנו חוצים כביש כדי שלא נידרס ע"י המכוניות בכביש, להיכנס למקלט או למחסה מוגן כאשר שומעים את שריקת הקסאמים, לא להיכנס לים כשיש גלים גבוהים וסוחפים וכד'. הפחד הזה נחוץ לנו כי הוא מסייע לנו להישמר מפני סכנות וצרות שונות כדרך הישרדותית טובה.

הסוג השני, הוא הפחד שנובע מהמחשבות והאמונות שלנו, שמשהו יקרה לנו וניפגע.

לרבים מאיתנו יש חלומות, משאלות, שאיפות ורצונות שהיו רוצים לממש לעצמם ולהשיג אותם בחייהם ואף יכולים ומסוגלים לעשות אובייקטיבית לאור הכוחות, הפיזיים והנפשיים, הכישורים והיכולות שלהם אך המשמעות שהם מייחסים לדברים אלו, שיש אפשרות שהם ייפגעו, יכשלו, יתאכזבו, יחוו כאב או קושי בדרך להשגת מטרותיהם מונעת מהם אפילו לנסות.

כתוצאה מהמחשבות הללו והאמונות הפנימיות ש"אני לא מסוגל", "לא יכול", "זה לא בשבילי", "זה לא מתאים למי שאני", "אני אכשל", "מה יגידו.." וכד', הם נמנעים מלעשות ונשארים משותקים במקומם. ברור שאלה לא יגיעו למחוז חפצם כי הם אפילו לא מנסים.

אז מה עושים?

עושים! מי שמנסה ועושה - מצליח!

אחת
(יש עוד) הדרכים להתגבר על הפחד, אותה אני מדגימה בסרטון, היא לעשות למרות ועם הפחד. בדרך זו הפחד יפחת בהדרגה מפעם לפעם או ייעלם כליל.

יש להבין שהחששות האלה הם טבעיים לגמרי אך עם זאת, לא לתת להם לעצור אתכם כי כך מתגברים על הפחד.

גם כשמבינים את מקורות הפחד ורואים שהוא לא אמיתי אלא בתוכנו, הוא לא תמיד נעלם. אך במקום להימנע ולהיות משותק ממנו- אפשר לתת לו רשות להיות ובו זמנית - לפעול למרות הפחד.

תשאלו את עצמכם מה הקטסטרופה הכי גדולה שיכולה לקרות לכם? אם רואים בדמיון ומוכנים לקראת התסריט הזה ומכינים דרכים חלופיות, ורואים בזה חלק מהדרך לקראת ההצלחה וכדרך למידה - זה מניע לפעולה. כדאי גם לראות את הרווחים כתוצאה מעשיית הפעולה המפחידה ומכך שהיא בוצעה למרות הפחד.

הפחד גדול יותר לפני שמתחילים לפעול, אך כשמתחילים לנוע אפילו שהפחד עוד קיים, כבר אפשר לדעת יותר בפני מה עומדים, לתקן, ללמוד מטעויות, להשתפר, הפעולה נעשית מפעם לפעם יותר קלה, מתחזקים, מקבלים סיפוק והכוחות מתעצמים נוכח ההישג וההצלחה.

לפעמים, תופתעו לגלות כמה שזה לא היה נורא כל כך כמו שחשבתם לפני כן.

לומדים תוך כדי תנועה - לא ניתן לעבור את הגשר אלא אם כן אתם עולים עליו.

צריך שתיקחו החלטה נחושה ושתהיה לכם מטרה וסיבה טובה לעשות את מה שמפחדים ממנו. אפילו הסיבה שאתם רוצים להוכיח לעצמכם שאתם מסוגלים ובעלי יכולת להתגבר על אתגרים קשים עבורכם. כדאי לדמיין ולראות לנגד עיניכם את התוצאות הרצויות לכם, אליהן אתם רוצים להגיע והן יתנו לכם את הכוח להמשיך עד להשגת המטרה.

דבר נוסף, חשוב שלא תילחמו בפחד שהגיע. תנו לו להיות. זו אומנם תחושה לא נעימה ולעיתים, קשה לשאתה, אך חשוב מאד שתתנו לפחד רשות להיות. הוא חלק מכם ומעולמכם. כשנותנים רשות לרגשות להיות, גם הקשים שביניהם, הם נעשים נסבלים ואף נעלמים.

יחד עם זאת, אל תתנו לפחד לנהל ולשתק אתכם. אם אתם רוצים להשיג משהו שאתם מפחדים לעשות, תנו לו אומנם רשות להיות, אך תתחילו לעשות את הדבר יחד איתו, כשאתם מודעים לקיומו ועם הידיעה שכשתעשו את הדבר, הפחד יקטן או ייעלם ואתם תהיו בעלי הבית של חייכם. אתם תהיו עם תחושת הישג, עוצמה, סיפוק והצלחה שעשיתם עוד צעד בדרך לגדילה ולהתפתחות האישית שלכם.

אין סיפוק גדול יותר מאשר להתגבר על פחד, מחסום או מכשול שעמד בפניכם בדרך למטרה שלכם, ולעשות משהו שלא העליתם על דעתכם שאתם מסוגלים לעשות.

אם גם אתם רוצים לקבל את המאמר והעצה השבועית הישר מהתנור, לחצו על הקישור, מלאו את פרטיכם ותקבלו אליכם במייל מידי שבוע תכנים וטיפים, מעניינים ומאירי דרך, שיעשו לכם את החיים טובים יותר עם עצמכם ועם סביבתכם.

ועכשיו לצפייה בסרטון...

אני מאחלת לכם הצלחה במימוש רצונותיכם ומשאלותיכם והתגברות על הפחדים שבדרך.

 

אריאלה מלצר הינה מדריכה ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מנהלת מכון רעות ברחובות אשר מעניק ייעוץ וטיפול זוגי, טיפול משפחתי ואישי. כמו כן, שרותי גישור בסכסוכים במשפחה ובגירושין, הדרכה לאנשי מקצוע, הרצאות וסדנאות בזוגיות לזוגות ולפנויים פנויות, שליטה בכעסים ועוד. אריאלה מלצר, עובדת סוציאלית קלינית,M.S.W , מומחית בטפול זוגי עפ"י גישת האימאגו, פסיכותרפיסטית, מגשרת, 28 שנות ניסיון כמטפלת בתחנה לייעוץ נישואין וחיי משפחה, כמנהלת מרכז למניעה וטיפול באלימות במשפחה ובקליניקה פרטית. טל'. 08-9470691 http://www.reut4u.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב