דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם חרדי הוא בנאדם 

מאת    [ 07/06/2007 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 3328 פעמים ]

בס"ד 08/05/2007

גם חרדי הוא בנאדם...
מאת: בר דניאל.
מליאת הכנסת אישרה בצהריים בקריאה טרומית שתי הצעות חוק שנועדו למנוע את קיום מצעד הגאווה בירושלים. התיקון ל"חוק יסוד: ירושלים" יאפשר בעצם, למועצת העיר ירושלים לאסור קיומם של מצעדים ותהלוכות "מטעמים של פגיעה בסדר הציבורי ברגשות הציבור או מטעמי דת".
רבים הם הקופצים למשמע התיקון בחוק, טענות רבות כגון: שהחוק פוגע בזכויות יסוד האזרח, פוגע בחופש הפולחן ועוד... נשמעות בעיקר, מצידה השמאלי של המפה הפוליטית.
אני שואל אתכם, מתחסדים יקרים, מה נשאר לנו? עיר אחת, עיר הקודש ירושלים, העיר האחרונה שאנו הציבור הדתי, עוד יכול לתת את הטון, וזאת, בזכות ולא בחסד.
ירושלים היא פינת החמד שנשארה לנו. מדוע אתם כ"כ מתעקשים לשנות את ציביונה? מה כ"כ משנה לכם אם תעשו את מצעד התועבה בת"א או בעיר אחרת?
העיר הקדושה ירושלים נשארה עדיין עיר בתולית ומיוחדת, עיר היסטורית וטהורה ואנו רוצים לשמר אותה ככזאת ולא מעוניינים בהפיכתה לעיר ללא הפסקה...
מה בסה"כ אנחנו רוצים? עיר אחת שתישאר קדושה לנו? שתסמל עבורנו מורשת של שנים רבות, עיר שמסמלת לכולנו (אמורה לסמל גם לכם) את אבותינו, הורינו, סבנו וסבי סבנו? את התורה הקדושה, את בורא העולם.
רבים הערים בישראל שציביונם חילוני, מסעדות פתוחות בשבתות, מרכזי בילוי ובתי קפה פתוחים, מרכזי קניות וקניונים, תערוכות למיניהם ועוד...
ירושלים לא כזאת! וטוב שכך. עיר שגם לציבור הדתי נעים לנפוש בה בשבתות.
אין עוד עיר כזאת בארץ (בני ברק היא לא עיר תיירות ונופש) ולצערנו, לא תהיה.
יש לשמר את ירושלים עיר הקודש כשמה, קדושה ונטולה מכל גחמות שונות ומשונות של יהודים שלא מצאו את דרכם או שפשוט עדיין מחפשים...
מצעד מסוג זה המתוכנן יכול להתקיים בכל עיר אחרת בארץ אבל, לא בירושלים.
בירושלים קיים תמהיל אוכלוסייה שהמצעד מהווה עבורו פגיעה באמונתו. מצעד שכזה, פוגע ברגשות האוכלוסייה הדתית והחרדית בעיר בדיוק כמו שלא נחגוג את יום ירושלים או את יום העצמאות ברחובות עזה וג'נין כי הדבר יכעיס.
ביטול המצעד והעברתו לעיר אחרת צריכה להיות קודם כל, ע"י מארגני המצעד תוך הבנה שהציבור בירושלים אינו מעוניין בהם, בנוסף, להתנגדות של תושבים מכל הארץ לרעיון זה. החרדים והדתיים בירושלים מלבד, זכותם הדמוקרטית להתנגד לקיום המצעד עמלים על חינוך ילדיהם בצורה מסויימת שהם, מאמינים בה וקיום המצעד הורס את השקעתם במחי יד. חשבו על ילדכם שגידלתם אותו למשל, להימנע מסיגריות ובא אורח לביתכם מעשן, ומציע סיגריות לילדכם. איך תרגישו? בדיוק כאן, ירושלים ותושביהחרדים חיים בבועה מתוך בחירה והבנה שכך, זה הטוב ביותר למענם. אל תפריעו להם.
אנא, שמרו על קדושת העיר, השאירו את הלכלוך מחוץ לשערי עיר הקודש ורחוק מעיני התושבים הדתיים לא בגלל, חוק זה או אחר אלא, מתוך הבנה אמיתית לרחשי הציבור ורגשותיו שכ"כ חשובים לכם ואתם מאמינים בזכויות וחופש הבחירה. גם חרדי הוא בנאדם, גם לו יש זכות לבחור מה טוב בשבילו ומה לא? קיום תהלוכה ססגונית וצבעונית, שאינה צנועה לא מתאימה לו ולילדיו.
אל תעשו את המצעד בכלל! יש מעשים שראויים להיעשות בחדרי חדרים. ואם, בכל זאת, החלטתם לעשות, אל תעשו אותו בירושלים.





דניאל בר, מנהל שיווק ומכירות בגן סיטי אירועים רחובות, בעבר, מנהל תפעול אירועים ואח"כ מנהל שיווק ומכירות ב"ויטראז' מרכז אירועים" בנס ציונה, מנהל מכירות אזורי ב"מירס" ומנהל תפעול אירועים ב"גן הפקאן".
כיום, מתעסק בנוסף בייעוץ, הדרכה ואימון בנושאי השיווק המכירות והשירות לגני אירועים, מסעדות ובתי-מלון כפרילנסר. ומפיק שבתות אירוח לשמחות ועיון והרצאות.
עיתונאי חובב: כותב באופן קבוע ב"הד-העיר" מקומון דתי באזור השפלה, ובנוסף, באתר של "האיחוד הלאומי" ובNFC.
נשוי+1.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב